Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg jobber i en kommunal barnehage (100 % vikariat) som assistent. Kontrakten min var fra og med 15. august 2016 - tom 31. juli 2017. Jeg har termin helt i slutten av juli så vil trolig gå ut i permisjon 3 uker før tiden (ca. 7 juli). Lurte på om dere vet om en har rett på ferie dette året siden jeg har jobbet i barnehagen forrige år (2016)? Og om det er mulig å ikke bruke de 5 ukene og legge de på i slutten av permisjonen min i 2018?

Anonymkode: c9d4a...2a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt uskkker siden du ikke begynte i jobben før august, altså har du ikke jobbet hele året. Det er jo i utgangspunktet året før at man opparbeider seg ferie. Du jobbet jo bare 6 mnd i 2016.. har dere ikke en personalhåndbok?

Skrevet
2 minutter siden, boblevann skrev:

Er litt uskkker siden du ikke begynte i jobben før august, altså har du ikke jobbet hele året. Det er jo i utgangspunktet året før at man opparbeider seg ferie. Du jobbet jo bare 6 mnd i 2016.. har dere ikke en personalhåndbok?

Jeg vet ikke, tror ikke det men skal sjekke det opp. Takk for svar :-)

TS

Anonymkode: c9d4a...2a3

Skrevet

Alle har rett på ferie. Selv om du kun jobbet 4,5 mnd i 2016. Jeg ville bare bakt den inn etter mødrekvoten  og ferie for 2018 den mnd du får feriepenger. Du har 8 uker og 2 dager du kan legge inn. 

Anonymkode: f89e3...99f

• Liker 1
Skrevet

Du har rett til ferie men du får IKKE lønn eller feriepenger når du tar ut ferie.

Det er bare å snakke med ledelsen og tilpasse ferien etter behov. Alt går bra med en god kommunikasjon.

Skrevet
10 timer siden, boblevann skrev:

Nei, man opparbeider seg ikke rett til ferie. Det man opparbeider er feriepenger. 

Skrevet
10 timer siden, boblevann skrev:

Hvorfor svarer du når du ikke vet? 

Anonymkode: 9643c...74c

Skrevet
7 minutter siden, Nori skrev:

Nei, man opparbeider seg ikke rett til ferie. Det man opparbeider er feriepenger. 

Okei, takk for rettelse! Da har jeg misforstått :) så man har rett på ferie uansett? Men ikke feriepenger?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du når du ikke vet? 

Anonymkode: 9643c...74c

Fordi jeg trodde jeg visste vel? Dårlig dag eller?

Skrevet
1 minutt siden, boblevann skrev:

Okei, takk for rettelse! Da har jeg misforstått :) så man har rett på ferie uansett? Men ikke feriepenger?

Ja, det stemmer. 

Sitat

Arbeidstaker som tiltrer senest 30. september i ferieåret kan kreve full ferie (25 virkedager) innen utløpet av samme ferieår.

Sitat

Tiltrer man etter 30. september, har man likevel krav på minst en uke ferie samme år.

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78188/#Hvor_mye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...