AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #1 Skrevet 27. februar 2017 Jeg kjøpte en primer fra Kicks i går som jeg overhode ikke likte i det hele tatt. Den var bare for tørr for min hud, selv om den virket fin i butikken på hånda. Nå vil jeg helst ha pengene igjen, men kan fint nøye meg med en til-gode-lapp. Jeg har fremdeles kvittering. Får jeg pengene igjen hvis jeg leverer dette produktet tilbake til Kicks? Som dere sikkert har skjønt så har jeg åpnet den og brukt den hjemme. Jeg fikk byttet en primer fra Smashbox for en stund siden, men da var det noe feil med produktet. Det er ingenting direkte feil med dette produktet jeg skriver om nå... Jeg vil ikke kaste 200 kr i søpla heller. Anonymkode: 3df1f...1d0
Lady Skrevet 27. februar 2017 #2 Skrevet 27. februar 2017 Nei, selvfølgelig får du ikke det. Du har ingen rett til å bytte eller kreve pengene igjen for et produkt du har åpnet. 16
RaraAvis78 Skrevet 27. februar 2017 #3 Skrevet 27. februar 2017 Den får du neppe byttet. Som å levere tilbake et halvspisteple fordi det smakte for surt, og kreve pengene tilbake...Er jo ingen feil og mangel m produktet. 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #4 Skrevet 27. februar 2017 Med mindre du kan vise til at det er noe galt med varen og de ikke har fornøydgaranti eller noe sånt, er jeg rimelig sikker på at du ikke får returnert et åpnet og brukt produkt. Anonymkode: 91d0d...abc
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #5 Skrevet 27. februar 2017 I utgangspunktet får du nok ikke det. Men det skader ikke å stikke innom å spørre Anonymkode: ab822...865
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #6 Skrevet 27. februar 2017 Håper virkelig ikke du får byttet kun fordi du ikke likte produktet... Har gjort mange bomkjøp jeg, er bare sånn man må ta! Anonymkode: ff23d...8c1 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #7 Skrevet 27. februar 2017 TS her. Jeg forstår godt hvis det ikke lar seg gjøre, men så tenker jeg også at det er misvisende å selge meg et produkt som "lover" å gjøre noe, men som ikke leverer. 200 kr er en del for meg, spesielt på en primer. Anonymkode: 3df1f...1d0
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #8 Skrevet 27. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper virkelig ikke du får byttet kun fordi du ikke likte produktet... Har gjort mange bomkjøp jeg, er bare sånn man må ta! Anonymkode: ff23d...8c1 Sorry, men for meg er det litt vanskelig å svelge at jeg nettopp har kastet bort penger på et produkt som ikke gjorde det den skulle. Jeg har også hatt bomkjøp opp gjennom åra, men da har det gjerne vært småting som f.eks en sminke-kost til 50 kr om du skjønner. TS Anonymkode: 3df1f...1d0
moroklompen Skrevet 27. februar 2017 #9 Skrevet 27. februar 2017 Vel vi har alle forskjellige hudtyper. Mener du seriøst at butikken skal tape pengene på produktet fordi du ikke likte det? Regner ikke med at du selv ville kjøpt en brukt primer. 10
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. februar 2017 #11 Skrevet 27. februar 2017 Du får ikke det. De kan jo ikke selge det videre når du har åpnet det.
Spiteful Skrevet 27. februar 2017 #12 Skrevet 27. februar 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg forstår godt hvis det ikke lar seg gjøre, men så tenker jeg også at det er misvisende å selge meg et produkt som "lover" å gjøre noe, men som ikke leverer. 200 kr er en del for meg, spesielt på en primer. Anonymkode: 3df1f...1d0 Er jo din egen skyld som ikke kjenner huden din godt nok til å vite hva den tåler og ikke. Og kjøper du dyr sminke uten å spørre om hjelp og uten å prøve den i ansiktet i butikken, ja da får du skylde deg selv. Hver gang jeg kjøper ny sminke spør jeg om hjelp, forteller hvordan jeg opplever at huden min er, også bruker de produktene i ansiktet mitt hvis det er behov for det. Bomkjøp gjør alle. Er ikke selgers feil at du ikke kjenner din hud godt nok. Edit; Vil legge til at produktet gjør akkurat det den er laget for å gjøre. Det er rett og slett bare det at den ikke passer huden din. Og hud kan forandre seg mye i løpet av noen måneder. Høsten 2015 kjøpte jeg verdens mest perfekte foundation. Kjøpte akkurat den samme typen igjen våren 2016 og da var den helt jævlig å bruke. Et tap på nærmere 300kr, men sånn er det bare. Endret 27. februar 2017 av Spiteful 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #13 Skrevet 27. februar 2017 Sminke bør si seg selv at du ikke får returnert.. Du kan jo sjekke hva det står på kvitteringen om det, men jeg er rimelig sikker på at åpnet og brukt produkt er no-go. Anonymkode: 2fecc...27a 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #14 Skrevet 27. februar 2017 Jeg har akkurat kjøpt en maske til over femhundre som er helt mislykket. Det er en risiko man tar. Primer til tohundre er ikke så dyrt uansett. Gi den bort til en venninne, så blir hun glad. Kanskje hun har noe som ikke passer henne som du kan få også. Skjønner for øvrig at det er surt altså, men du kan jo ikke bytte den. Da måtte det i sånfall vært hvis butikken var veeeeeldig grei og gikk med å ta den tilbake som tester. Spør om å få med en prøve neste gang! Det gjør jeg ofte, i alle fall hvis det er snakk om foundation. Anonymkode: ee02f...0fa 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #15 Skrevet 27. februar 2017 6 minutter siden, Spiteful skrev: Er jo din egen skyld som ikke kjenner huden din godt nok til å vite hva den tåler og ikke. Og kjøper du dyr sminke uten å spørre om hjelp og uten å prøve den i ansiktet i butikken, ja da får du skylde deg selv. Hver gang jeg kjøper ny sminke spør jeg om hjelp, forteller hvordan jeg opplever at huden min er, også bruker de produktene i ansiktet mitt hvis det er behov for det. Bomkjøp gjør alle. Er ikke selgers feil at du ikke kjenner din hud godt nok. Edit; Vil legge til at produktet gjør akkurat det den er laget for å gjøre. Det er rett og slett bare det at den ikke passer huden din. Og hud kan forandre seg mye i løpet av noen måneder. Høsten 2015 kjøpte jeg verdens mest perfekte foundation. Kjøpte akkurat den samme typen igjen våren 2016 og da var den helt jævlig å bruke. Et tap på nærmere 300kr, men sånn er det bare. Jeg er som regel alltid nøye med å sjekke før jeg kjøper ting, og kan bruke tid på å lese omtaler. Dette produktet så fint ut på hånda i butikken, og jeg tenkte det ville passe til min tørre hud (siden det ble "reklamert" for tørr hud, og hun jeg snakket med sa at det var passende for tørr hud). Da jeg kom hjem og ville prøve den med foundation (som jeg alltid bruker, og alltid ser fin ut på meg), la jeg merke til at huden min så ekstremt tørr ut og det var overhode ikke pent. Det er ene og alene på grunn av den primeren. Det handler ikke om at jeg ikke kjenner huden min eller ikke, men at jeg (som mange har sagt) gjorde et skikkelig bomkjøp. Det som irriterer meg da, er at jeg ikke har muligheten til å få de pengene tilbake. Det er ikke alle som kan si "pytt pytt" til et bomkjøp. TS Anonymkode: 3df1f...1d0
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #16 Skrevet 27. februar 2017 I England og USA er der HELT normalt å levere tilbake produkter man har kjøpt og brukt men ikke likte, for å få pengene igjen. Men i Norge er det annerledes. Det begynner å komme seg, flere og flere butikker opererer med åpent kjøp, selv etter bruk. Men per i dag er det nok usannsynlig at du får pengene igjen. Et tips er å be om vareprøve før du kjøper full-versjonen. Anonymkode: 65d8f...d4a 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #17 Skrevet 27. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle som kan si "pytt pytt" til et bomkjøp. TS Anonymkode: 3df1f...1d0 Det er vel dessverre ikke så mye annet å gjøre. Anonymkode: ee02f...0fa 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #18 Skrevet 27. februar 2017 Hvorfor ikke bare selge den på kjøp og salg i din by, hvis du er så avhengig av å få tilbake de 200 kronene du tapte? Er vel noen som har den hudtypen som passer til primeren. Men tenker du litt med vettet forstår du også at du ikke får tilbake pengene dine når du har åpnet og brukt primeren. Det blir det samme om du kjøper du en truse, du kan ikke forvente å få byttet den. Bom kjøp kan skje, man må bare svelge det uansett hva summen er, eller hvor lite penger man har. Anonymkode: 56f1b...832 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #19 Skrevet 27. februar 2017 Det har ingenting med vett til kundene å gjøre! Produsenter og merkevarer vet at kundene stiller høyere og høyere krav til det faktum at de skal være fornøyde etter et kjøp. Jeg kan love deg at en eller annen kosmetikk-kjede her i landet er rett rundt hjørnet på å tilby fornøydhetsgaranti på åpnede og prøvde produkter. Det handler om kundetilfredshet, om å få kunden til å bli en lojal kunde over år, siden de vet at de har ingenting å tape på å handle hos dem. Lik det eller ikke, men kundene kan snart stille krav som for bare noen år siden ville virket kravstort og urimelig. Men slik er utviklingen. Anonymkode: 65d8f...d4a 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #20 Skrevet 27. februar 2017 Å kjøpe sminke på nett er som å kjøpe aksjer. Man kan både vinne og tape penger, det er en del av risikoen Har du ikke råd til å tape penger så kjøper du ikke aksjer Anonymkode: b80b4...686
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå