AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #1 Skrevet 27. februar 2017 Jeg ble ferdigutdannet (mastergrad) til sommeren i fjor, og føler nå at jeg trenger noe mer hjerneføde... Er det noen som har tips til utdanninger hvor man ikke er nødt til å møte opp noe sted, ikke nødt til å være på nettmøter/"nettseminarer" i tide og utide, ikke gruppearbeid, ingen samlinger etc? Med andre ord, studier hvor det ikke kreves annet enn at man lærer seg pensum og gjør det greit på eksamen... En/noen få innleveringer i løpet av semesteret er OK, men ettersom jeg har fulltidsjobb som jeg har tenkt å fortsette i, er det ønskelig med så lite obligatoriske aktiviteter som mulig. Det hadde vært fint med noe innen økonomi, ledelse eller lignende ettersom det også kan være relevant for min nåværende jobb, men jeg er egentlig åpen for hva som helst (jeg er interessert i veldig mye forskjellig og kan bli interessert i enda mer...). Har en liten drøm om å bli ingeniør eller sivilingeniør - sistnevnte skjønner jeg at ikke er mulig så lenge jeg også har en annen fulltidsjobb, men om det finnes noen ingeniørfag jeg kan ta med de overnevnte kriterier, hadde det også vært veldig spennende. Geografisk sett er jeg ikke så fastlåst hvis det er kun eksamen jeg trenger å møte opp på. Trondheim er det enkleste og nærmeste, men jeg er ikke redd for å reise hverken nord- eller sørover for å ta eksamen. Vil helst unngå sør- og vestlandet og alt nord for Tromsø ettersom det da blir mer "komplisert"/dyrt å reise. Har dere noen forslag? (Før noen spør om det: jo da, jeg kan selvfølgelig lese og lære meg ulike emner uten å ta eksamen i det, men det er jo mye morsommere om man også får studiepoeng og kanskje et vitnemål til slutt Anonymkode: 52ffd...c0e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #2 Skrevet 27. februar 2017 Økonomi og ledelse ved Nord universitet har ingen obligatorisk oppmøte og minimalt med gruppearbeid. Trenger kun å møte på eksamen. Jeg har tatt bachelor i Bodø, men de tilbyr den samme i Steinkjer under samme universitet (to timer unna Trondheim med tog). Sjekk ut om du kan gjøre det samme der (det tror jeg!). Anonymkode: 7bbd4...3f8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #3 Skrevet 27. februar 2017 Jeg tok organisasjon og ledelse ved Høgskolen i Hedmark, årsstudium. Trengte bare å møte opp på eksamen (desentralisert), forelesninger på nett. Det var noen gruppediskusjoner på videolink, men jeg deltok ikke på noen av dem. Anonymkode: 22d4b...b47
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #4 Skrevet 27. februar 2017 Dette: https://www.inn.no/studier/studietilbud/oekonomi-ledelse-og-innovasjon/aarsstudium-i-organisasjon-og-ledelse-studiesenteret.no Anonymkode: 22d4b...b47
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #5 Skrevet 28. februar 2017 Sjekk ut kursene på edx.org. Anonymkode: a5ec6...038
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #6 Skrevet 1. mars 2017 Jeg går ingeniørutdanning via nett hos universitetet i Tromsø (skolen ligger i Narvik), men hvis du ser etter et studie uten samlinger og innleveringer, så kan du bare glemme å bli ingeniør. Vi har 1-2 samlinger på 1-2 dager pr semester, og opptil 20 innleveringer pr semester. Studiet er lagt opp slik at du kan se forelesningene i opptak når du vil, men samlinger og innleveringer er obligatorisk. I tillegg har jeg 4-5 eksamner hvert år fordi lærerne liker å dele opp fagene Anonymkode: e7371...e59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå