AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #1 Skrevet 27. februar 2017 Hei. Jeg er i gang med å søke jobb etter fullført bachelorgrad. Jeg brukte noen semestre ekstra, og lurer nå litt på hvordan jeg skal føre det på CV'en. Jeg skulle fullført graden juni 2015, men av diverse grunner fikk jeg ikke fullført før desember 2016. Etter en feil fra skolens side fikk jeg ikke graden automatisk, og dermed tok det enda litt ekstra tid. Derfor står det på vitnemålet at jeg har oppnådd graden med virkning fra 23. februar 2017, som er den dagen det ble utskrevet. I utgangspunktet skiller det jo kun to måneder mellom desember og februar, men blant hundrevis av andre søknader er jeg redd for at det første de vil legge merke til er årstallet og at jeg blir silt ut allerede der. Ettersom jeg er nyutdannet og ikke har særlig mye relevant arbeidserfaring å vise til er det kun utdanningen jeg har å støtte meg til. For å gjøre en ting klart; det ikke min intensjon å skjule at jeg har brukt ekstra tid. Jeg mener det riktige er desember, for det var jo tross alt da jeg avla siste eksamen og fullførte graden. Dette fremgår jo også av karakterutskriften som medfølger vitnemålet. Eller er det riktige at jeg må forholde meg til det som står på vitnemålet om dato for oppnådd tittel? Hva tenker dere? Anonymkode: 49a6c...cea
stian42 Skrevet 27. februar 2017 #2 Skrevet 27. februar 2017 Jeg syns du burde skrive desember. Hvis de spør på et interju så forklarer du dette 3
perplexed Skrevet 27. februar 2017 #3 Skrevet 27. februar 2017 6 minutter siden, stian42 skrev: Jeg syns du burde skrive desember. Hvis de spør på et interju så forklarer du dette Enig med dette. På CV'en så skriver du datoen du faktisk var ferdig, men hvis de velger å ta deg videre og ber om vitenålet burde du nevne datoforskjellen
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #4 Skrevet 27. februar 2017 Støtter de andre her. Anonymkode: bb304...dc6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #5 Skrevet 28. februar 2017 19 timer siden, stian42 skrev: Jeg syns du burde skrive desember. Hvis de spør på et interju så forklarer du dette 19 timer siden, perplexed skrev: Enig med dette. På CV'en så skriver du datoen du faktisk var ferdig, men hvis de velger å ta deg videre og ber om vitenålet burde du nevne datoforskjellen 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Støtter de andre her. Anonymkode: bb304...dc6 Takk for deres tilbakemeldinger! Godt å høre at dere tenker det samme som meg. Ville gjerne høre andre sine meninger om temaet slik at jeg slipper å sitte med følelsen av at jeg har "pyntet" på CV'en. TS Anonymkode: 49a6c...cea
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #6 Skrevet 28. februar 2017 Best å være ærlig. Viser trygghet. hvis de føler du har pyntet litt på cv, vært litt på kanten men innafor, så ser det som regel ikke bra ut. sats mer på andre aspekter om hvorfor du er den rette for jobben. forbered en forklaring på hvorfor det ble sånn det ble. Anonymkode: afc87...43f
stian42 Skrevet 28. februar 2017 #7 Skrevet 28. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Best å være ærlig. Viser trygghet. hvis de føler du har pyntet litt på cv, vært litt på kanten men innafor, så ser det som regel ikke bra ut. sats mer på andre aspekter om hvorfor du er den rette for jobben. forbered en forklaring på hvorfor det ble sånn det ble. Anonymkode: afc87...43f Det er ikke å pynte på cv. Personen jobbet på skolen til desember, når diplomet ble skrevet ut er ubetydlig. Hvis noen vil vite om dette så svarer man. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå