Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man ikke kan ha fysisk jobb fordi man sliter med store kneproblemer, har man da nedsatt funksjonsevne? 

Hvis problemene er så store at det begrenser hvor mange jobber man kan søke. 

Anonymkode: 95ffe...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er funskjonshemmet dersom du ikke fungerer slik som folk uten ditt problem fungerer. 

Om du er funskjonshemmet så er du ikke nødvendigvis arbeidsufør. Det er folk i rullestol som fungerer i 100 % jobb. Ja, enda til en gymlærer finnes som sitter i rullestol og er lam. 

Anonymkode: 0bb1b...655

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo veldig an på utdannelse da. Spiller ingen rolle på et kontor, men begrensende for en snekker eller rørleggger f.eks.

Anonymkode: f9dc4...402

• Liker 1
Skrevet

Prøver ikke å slippe unna jobb, men få meg jobb😉 

Er funksjonshemmet og nedsatt funksjonsevne det samme? 

Skrevet

Det er vel mer et fysisk hinder, enn en funksjonshemming. Og om problemet kommer av f eks overvekt, slitasje, betennelser eller lignende, er det vel også noe en kan gjøre noe med ? Har selv et "fysisk hinder", kronisk bekkenløsning, men med riktig trening, unngå å løpe og bære skjevt, og ikke sitte for lenge om gangen, så går det helt greit. Bare noe jeg må leve med, og gjøre det beste ut av. Å ikke være jobb pga det kunne jeg ikke tenke meg.

Anonymkode: 4679a...dd5

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver ikke å slippe unna jobb, men få meg jobb😉 

Er funksjonshemmet og nedsatt funksjonsevne det samme? 

Nei. Funsksjonshemmede kan sitte i rullestol og være fullt ut arbeidsføre. 

Har du nedsatt ervervsmessig funksjonsevne kan du være i en type tilpasset jobb, men kanskje ikke i full jobb. Dettee r glidende overganger og umulig å svare på på et nettforum. Snakk med Nav eller fastlegen din. 

Anonymkode: 0bb1b...655

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel mer et fysisk hinder, enn en funksjonshemming. Og om problemet kommer av f eks overvekt, slitasje, betennelser eller lignende, er det vel også noe en kan gjøre noe med ? Har selv et "fysisk hinder", kronisk bekkenløsning, men med riktig trening, unngå å løpe og bære skjevt, og ikke sitte for lenge om gangen, så går det helt greit. Bare noe jeg må leve med, og gjøre det beste ut av. Å ikke være jobb pga det kunne jeg ikke tenke meg.

Anonymkode: 4679a...dd5

Okei. Men om det ikke er noe som kan gjøres noe med og det er skade av typen som gjør at du definitivt ikke skal/bør jobbe fysisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...