AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #1 Skrevet 27. februar 2017 Jeg er permittert fra min 50% faste jobb og fikk avslag på dagpenger, grunnet for liten inntekt. Jeg har tidligere gått på AAP og ble for 1 år siden 50% ufør. Jeg har de siste 3 årene jobbet fast 50% på minstelønn. (For å ha mulighet til å være i en jobb jeg fungerer i og som ikke er fysisk belastende. Har absolutt ikke lyst til å ende opp som 100% ufør. ) Inntekten er dermed for liten og jeg har ikke bygget meg opp nok til å få dagpenger. Finnes det noen andre muligheter for meg til å få støtte? Tusen takk på forhånd for svar 🙂 Anonymkode: 9e4f5...368 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #2 Skrevet 27. februar 2017 Jeg kjenner jeg koker på dine vegne over Nav. Det er helt sinnsykt hvordan de herjer med folk. Kan du søke 50% AAP for å sikre inntekt og prøve komme deg ut i ny 50% jobb via tiltak? Anonymkode: 9fdfe...7fd 2
Angelheart2 Skrevet 27. februar 2017 #3 Skrevet 27. februar 2017 Dersom du ikke har tjent deg opp rettigheter til dagpenger (tjent minst 1,5 G = ca 140.000,- i fjor eller 3G = ca 280.000,- til sammen de siste tre årene ) er det sosialstønad som er det eneste du kan ha rett på. Forslaget om AAP er ikke riktig, da du i så fall må ha nedsatt arbeidsevne i den 50% du tidligere har jobbet i og det er vel ikke tilfelle? Til deg som koker over NAV, du er klar over at NAV forvalter et regelverk som er satt at politikerne våre? Hvor mener du grensen for opptjening av dagpengerettigheter går? 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #4 Skrevet 27. februar 2017 Akkurat nå, Angelheart2 skrev: Dersom du ikke har tjent deg opp rettigheter til dagpenger (tjent minst 1,5 G = ca 140.000,- i fjor eller 3G = ca 280.000,- til sammen de siste tre årene ) er det sosialstønad som er det eneste du kan ha rett på. Forslaget om AAP er ikke riktig, da du i så fall må ha nedsatt arbeidsevne i den 50% du tidligere har jobbet i og det er vel ikke tilfelle?Til deg som koker over NAV, du er klar over at NAV forvalter et regelverk som er satt at politikerne våre? Hvor mener du grensen for opptjening av dagpengerettigheter går? Jeg mener at Nav i visse tilfeller bør vise skjønn. Ts er er sårbar for å falle ut av arbeidslivet og de gjør så godt de kan for å få det til. å skje fremfor å hjelpe henne. Det sier seg selv at hun ikke kan leve på 50 % ufør og vil ha større problemer enn andre å finne en ny jobb fordi hun ikke kan ta hvilken jobb som helst. Og dette viser så ufattelig godt hvordan Nav kan ødelegge liv fordi ALT er helt firkantet og en papirmølle uten sidestykke..og det går alltid hardest utover de som er mest sårbar fra før. Anonymkode: 9fdfe...7fd 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #5 Skrevet 27. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er permittert fra min 50% faste jobb og fikk avslag på dagpenger, grunnet for liten inntekt. Jeg har tidligere gått på AAP og ble for 1 år siden 50% ufør. Jeg har de siste 3 årene jobbet fast 50% på minstelønn. (For å ha mulighet til å være i en jobb jeg fungerer i og som ikke er fysisk belastende. Har absolutt ikke lyst til å ende opp som 100% ufør. ) Inntekten er dermed for liten og jeg har ikke bygget meg opp nok til å få dagpenger. Finnes det noen andre muligheter for meg til å få støtte? Tusen takk på forhånd for svar 🙂 Anonymkode: 9e4f5...368 Du har altså i løpet av de siste tre årene tjent under 90.000 i året i en 50 % stilling? Vi har riktignok ingen minstelønn i Norge, men 90.000 i året brutto i en 50% stilling er nærmest slavelønn. Hvor har du jobbet? Når du ikke har krav på dagpenger og heller ikke ønsker utredning for 100 % uførhet er sosialhjelp det mest nærliggende. Men også ytelser som grunnstønad, yrkesrettet attføring osv aktuelle. Du bør likevel vurdere mulighetene for 100 % uførhet. Nye regler gjør at man kan jobbe betydelig mer nå uten å miste uføretrygden. Så du vil likevel ha en fot innenfor arbeidslivet selv om du er 100% ufør. Men det aller viktigste er selvsagt å finne en ny jobb. Anonymkode: eb492...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå