Ellevill Skrevet 27. februar 2017 #21 Del Skrevet 27. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjære vene. Nøyaktig hvor fant du kreket? Anonymkode: 1b885...c61 Fant den aldri, den lå jo i veggen. Det luktet skikkelig vondt et spesielt sted i huset, men det første jeg gjorde var som deg - trodde det var søppellukt. Etter en stund ble det borte. Men da kom det noen store, svarte fluer og jeg er sikker på at de kom fra samme døde mus eller rotte. *spy* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #22 Del Skrevet 27. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg eier. Ingen misfarging eller tegn til vannskader eller mugg i skapet. Helt tørt og fint. Men tror dere det er teoretisk mulig at det kan være noe dritt i rørene som forårsaker lukten, og at det siver ut gjennom utette "skjøter", uten at det lukter fra selve sluket og selv om vannet rennet helt fint? Jeg har til og med vært til med sånn gammeldags vakuumrenser. Anonymkode: 1b885...c61 Vær klar over at avløpsrørene kan sprekke ved bruk av en slik (og dermed forårsake lekkasjer i bygget). Det har hendt at avløpsrørene har sprukket langt nedgjennom (under gulvet slik at man ikke kan se det) grunnet bruk av vakumpumpe. Snakk med en rørlegger og fortell om lukten og at du har brukt en slik vakumpumpe. Anonymkode: 0ef8a...daa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #23 Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg har opplevd liknende! Det viste seg å være gamle pakninger i vannlåsen/ rørene under vasken! Gummi pakningene var morkne, og hadde trukket til seg bakterier, og jeg kan love de stinket. Anonymkode: 97d40...407 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #24 Del Skrevet 27. februar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær klar over at avløpsrørene kan sprekke ved bruk av en slik (og dermed forårsake lekkasjer i bygget). Det har hendt at avløpsrørene har sprukket langt nedgjennom (under gulvet slik at man ikke kan se det) grunnet bruk av vakumpumpe. Snakk med en rørlegger og fortell om lukten og at du har brukt en slik vakumpumpe. Anonymkode: 0ef8a...daa Hvem sier det? Jeg klarer ikke finne noe om dette. Anonymkode: 1b885...c61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #25 Del Skrevet 27. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd liknende! Det viste seg å være gamle pakninger i vannlåsen/ rørene under vasken! Gummi pakningene var morkne, og hadde trukket til seg bakterier, og jeg kan love de stinket. Anonymkode: 97d40...407 Takk for tips! Var det en rørlegger som fikset dette? Anonymkode: 1b885...c61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #26 Del Skrevet 27. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Var det en rørlegger som fikset dette? Anonymkode: 1b885...c61 Jeg gjorde det selv. Pleier ha oppe vannlåsen gjøre ren lås og rør innimellom. Dette var i ny- innflyttet leilighet. Var en forferdelig lukt. Anonymkode: 97d40...407 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #27 Del Skrevet 27. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem sier det? Jeg klarer ikke finne noe om dette. Anonymkode: 1b885...c61 En rørlegger fortalte om det. Anonymkode: 0ef8a...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #28 Del Skrevet 1. mars 2017 På 27.2.2017 den 13.05, AnonymBruker skrev: Okei, det holder på å rable for meg. I går oppdaget jeg en kjip lukt på kjøkkenet. Luktet og sniffet, og kom frem til at lukten kom fra skapet under vasken. Tok ut søppel, men lukten var det fremdeles. Vasket alle søppelbøttene og skurte skapet - fremdeles lukt. Jeg har regelrett ligget inni skapet og lyst med lommelykt og jeg finner ingenting. Det kommer ingen lukt fra sluk, og det er ingen problemer med at vasken er tett eller at vannet renner sakte, men har likevel helt en hel flaske Plumpo heavy gel i, latt det virke og helt på med kokende vann. Samme greia med klorin. OG LUKTEN ER DER FREMDELES! Altså, jeg blir helt desperat og begynner snart å grine litt (neida, joda). Vil beskrive lukten som "søppelaktig" og eimete. Dersom kjøkkenskapet står lukket en stund, merker man det godt når man åpner dørene. Kan det være et problem i selve røret, som Plumboen ikke tok? Skal jeg ringe rørlegger? Har noen lignende erfaringer? Tør ikke begynne å skru fra hverandre vannlåsen selv. H J E L P ! Anonymkode: 1b885...c61 Hadde samme problemet, jeg tok demonterte alle rør under vasken, la dem i ei bøtte med vaskemiddel over døgnet, monterte igjen.. Ble bedre...Ellers kan du kjøpe helt nye rør og montere opp igjen.. Er det ope fra oppvaskmaskinen din og inn til skapet under vasken? en spalte? kan være kondens under benkplate full i møkk.. Anonymkode: fe555...ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #29 Del Skrevet 1. mars 2017 Takk for tips og innspill! Lukten er nå borte, og jeg kan opplyse om at det ikke var noe dødt Anonymkode: 1b885...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnar89 Skrevet 10. mars 2017 #30 Del Skrevet 10. mars 2017 På 1.3.2017 den 14.16, AnonymBruker skrev: Takk for tips og innspill! Lukten er nå borte, og jeg kan opplyse om at det ikke var noe dødt Anonymkode: 1b885...c61 Hva var det for noe da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #31 Del Skrevet 19. mars 2017 Hva var det for noe? Jeg har også en vondt lukt i leiligheten, men den er mer søtlig (innestengt, gjæret, melkeråtten). Tror likevel ikke det er død, for det har jeg luktet før og det er ikke samme lukt. Dessuten bor jeg i en murblokk, og der er det vel usannsynlig at dyr kommer seg rundt i veggene? Holder på å bli helt sprø! Jeg har vasket hele leiligheten men finner ikke ut av hva som lukter! Anonymkode: 18ce0...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå