AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #1 Del Skrevet 27. februar 2017 Okei, det holder på å rable for meg. I går oppdaget jeg en kjip lukt på kjøkkenet. Luktet og sniffet, og kom frem til at lukten kom fra skapet under vasken. Tok ut søppel, men lukten var det fremdeles. Vasket alle søppelbøttene og skurte skapet - fremdeles lukt. Jeg har regelrett ligget inni skapet og lyst med lommelykt og jeg finner ingenting. Det kommer ingen lukt fra sluk, og det er ingen problemer med at vasken er tett eller at vannet renner sakte, men har likevel helt en hel flaske Plumpo heavy gel i, latt det virke og helt på med kokende vann. Samme greia med klorin. OG LUKTEN ER DER FREMDELES! Altså, jeg blir helt desperat og begynner snart å grine litt (neida, joda). Vil beskrive lukten som "søppelaktig" og eimete. Dersom kjøkkenskapet står lukket en stund, merker man det godt når man åpner dørene. Kan det være et problem i selve røret, som Plumboen ikke tok? Skal jeg ringe rørlegger? Har noen lignende erfaringer? Tør ikke begynne å skru fra hverandre vannlåsen selv. H J E L P ! Anonymkode: 1b885...c61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #2 Del Skrevet 27. februar 2017 Mus eller noe som har daua i veggen? Anonymkode: 9c8db...4f5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #3 Del Skrevet 27. februar 2017 Ser for meg et dødt dyr i veggen vannlåsen er ikke farlig å ta ned, har gjort det flere ganger selv da rørene her til tider kan lage problemer. Å jeg er langt ifra handy 😂 Men som ab over sa, død mus i veggen stinker noe helt jævlig. Det er bakdelen med gift, musa rekker å gjemme seg før den dør å blir liggende Anonymkode: 5c519...031 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #4 Del Skrevet 27. februar 2017 Tanken har slått meg, men jeg har ikke hørt kravling og sett spør. Bor dessuten i en bygård av mur. Anonymkode: 1b885...c61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 27. februar 2017 #5 Del Skrevet 27. februar 2017 Tenker også at noe har dødd et sted Er det mulig å fjerne den sokkelplaten (eller hva det nå heter) under skapene og se om det ligger noe der? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #6 Del Skrevet 27. februar 2017 34 minutter siden, Agathe skrev: Tenker også at noe har dødd et sted Er det mulig å fjerne den sokkelplaten (eller hva det nå heter) under skapene og se om det ligger noe der? Been there, done that - der var det ingenting, bortsett fra støv. Jeg har luktet ekstremt grundig, og det er helt klart at det er noe inni skapet som lukter. Kan det sive lukt ut av rør, dersom skjøtene er dårlige? Anonymkode: 1b885...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #7 Del Skrevet 27. februar 2017 Er det "råtten" matlukt eller er det søtlig liklukt? Vi har problemer med lukt fra overløpsventilen på kjøkkenvasken, men det er råtten lukt. Ingenting hjelper. Bortsett fra, vil jeg tro, å skru fra hverandre delene og gjøre rent, men det blir utsatt til i morgen, og i morgen igjen. Anonymkode: c43ad...7fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 27. februar 2017 #8 Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg antar også død mus i veggen. Holdt på slik jeg også, skikkelig ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #9 Del Skrevet 27. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det "råtten" matlukt eller er det søtlig liklukt? Vi har problemer med lukt fra overløpsventilen på kjøkkenvasken, men det er råtten lukt. Ingenting hjelper. Bortsett fra, vil jeg tro, å skru fra hverandre delene og gjøre rent, men det blir utsatt til i morgen, og i morgen igjen. Anonymkode: c43ad...7fb Jeg har ikke luktet så mye død i mitt liv, men jeg vil si at lukten er mer "råtten", og ikke søtlig. Den lukter rett og slett søppelaktig - altså den lukten som kan oppstå når man har latt være å ta ut søpla noen dager og det har stått tett i et kjøkkenskap, og så åpner man skapdøren. En blanding av gammelt kaffefilter, noen døde tulipaner, litt ost osv... Ga det mening? Det er ikke mulig at det kan være noe dødt inni kjøkkenskapet mitt, bak og under - jeg har saumfart det med lommelykt og tatt bilder der jeg ikke klarer å se pga. vinkel. Anonymkode: 1b885...c61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #10 Del Skrevet 27. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke luktet så mye død i mitt liv, men jeg vil si at lukten er mer "råtten", og ikke søtlig. Den lukter rett og slett søppelaktig - altså den lukten som kan oppstå når man har latt være å ta ut søpla noen dager og det har stått tett i et kjøkkenskap, og så åpner man skapdøren. En blanding av gammelt kaffefilter, noen døde tulipaner, litt ost osv... Ga det mening? Det er ikke mulig at det kan være noe dødt inni kjøkkenskapet mitt, bak og under - jeg har saumfart det med lommelykt og tatt bilder der jeg ikke klarer å se pga. vinkel. Anonymkode: 1b885...c61 Da vil jeg tro det ikke er døde mus eller rotter i veggene. Liklukt og lukt av døde (mennesker), rotter og dyr er mer søtlig og høyst spesiell. Har du kejnt lukten en gang så holder det. Jeg ville luftet, latt skapdøren stå åpen noen dager når du ikke er på kjøkkenet og sett om det forsvant. Er der ingen misfarging eller tegn til vannskade/mugg i skapet, så avvent litt. Leier eller eier du? Anonymkode: c43ad...7fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 27. februar 2017 #11 Del Skrevet 27. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da vil jeg tro det ikke er døde mus eller rotter i veggene. Liklukt og lukt av døde (mennesker), rotter og dyr er mer søtlig og høyst spesiell. Har du kejnt lukten en gang så holder det. Jeg ville luftet, latt skapdøren stå åpen noen dager når du ikke er på kjøkkenet og sett om det forsvant. Er der ingen misfarging eller tegn til vannskade/mugg i skapet, så avvent litt. Leier eller eier du? Anonymkode: c43ad...7fb Da jeg hadde død(e) mus i veggen, luktet det søppel. Jeg hadde akkurat samme prosess, tømte og vasket søppelskapet osv. Etter noen uker ble det borte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #12 Del Skrevet 27. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vil jeg tro det ikke er døde mus eller rotter i veggene. Liklukt og lukt av døde (mennesker), rotter og dyr er mer søtlig og høyst spesiell. Har du kejnt lukten en gang så holder det. Jeg ville luftet, latt skapdøren stå åpen noen dager når du ikke er på kjøkkenet og sett om det forsvant. Er der ingen misfarging eller tegn til vannskade/mugg i skapet, så avvent litt. Leier eller eier du? Anonymkode: c43ad...7fb Jeg eier. Ingen misfarging eller tegn til vannskader eller mugg i skapet. Helt tørt og fint. Men tror dere det er teoretisk mulig at det kan være noe dritt i rørene som forårsaker lukten, og at det siver ut gjennom utette "skjøter", uten at det lukter fra selve sluket og selv om vannet rennet helt fint? Jeg har til og med vært til med sånn gammeldags vakuumrenser. Anonymkode: 1b885...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #13 Del Skrevet 27. februar 2017 7 minutter siden, Ellevill skrev: Da jeg hadde død(e) mus i veggen, luktet det søppel. Jeg hadde akkurat samme prosess, tømte og vasket søppelskapet osv. Etter noen uker ble det borte. Kjære vene. Nøyaktig hvor fant du kreket? Anonymkode: 1b885...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #14 Del Skrevet 27. februar 2017 Skru vannlåsen fra hverandre og rengjør den skikkelig. Anonymkode: 3feca...b9d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 27. februar 2017 #15 Del Skrevet 27. februar 2017 Mener ikke å være frekk, men du er ikke tilfeldigvis gravid? Hadde en venninne som ringte å ba meg komme hjem til henne for å finne en lukt i et hjørne i gangen som hun kjente godt. Hun hadde vasket med såpe og brukt eddik, men lukten var der fremdeles i følge henne. Jeg kom selvfølgelig for å kjenne etter hva som luktet, men det luktet ikke noe spesielt i det hele tatt. For henne var lukten 100% reell, men ingen andre kjente noe lukt. Må legge til at lukten forsvant etter barnet var født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #16 Del Skrevet 27. februar 2017 14 minutter siden, Belima skrev: Mener ikke å være frekk, men du er ikke tilfeldigvis gravid? Hadde en venninne som ringte å ba meg komme hjem til henne for å finne en lukt i et hjørne i gangen som hun kjente godt. Hun hadde vasket med såpe og brukt eddik, men lukten var der fremdeles i følge henne. Jeg kom selvfølgelig for å kjenne etter hva som luktet, men det luktet ikke noe spesielt i det hele tatt. For henne var lukten 100% reell, men ingen andre kjente noe lukt. Må legge til at lukten forsvant etter barnet var født. Hehe. Nei, jeg er ikke gravid. Men jeg skjønner at du spør. I går kveld hadde jeg besøk, og vedkommende merket også lukten. Anonymkode: 1b885...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #17 Del Skrevet 27. februar 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skru vannlåsen fra hverandre og rengjør den skikkelig. Anonymkode: 3feca...b9d Ja, jeg skal be en handy venn komme på besøk. Tør ikke gjør det alene første gang. Anonymkode: 1b885...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #18 Del Skrevet 27. februar 2017 Før du demonterer noe som helst, er det mulig at der kan være/komme inn mus eller rotter i veggene? Kan du få noen til å komme og lukte? Kontakt styreleder i sameiet eller brl. Og få dem til å vurdere og lukte. Anonymkode: c43ad...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #19 Del Skrevet 27. februar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før du demonterer noe som helst, er det mulig at der kan være/komme inn mus eller rotter i veggene? Kan du få noen til å komme og lukte? Kontakt styreleder i sameiet eller brl. Og få dem til å vurdere og lukte. Anonymkode: c43ad...7fb Som sagt, lukten kommer fra inni skapet (når skapdørene er lukt, merkes lukten vesentlig mindre), og jeg kan bare ikke finne noe dødt inni der. Anonymkode: 1b885...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikeliten Skrevet 27. februar 2017 #20 Del Skrevet 27. februar 2017 Noen ganger "setter" lukten seg litt fra søppel osv. Luft godt, sett gjerne på avtrekk over ovnen, vask godt over med klorin. Demonter vannlås (burde gjøres relativt ofte faktisk) og vask godt ut evt grums nedi der. Tror ikke styret vil se på saken før du har renset vannlås og luftet godt i flere dager... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå