Gå til innhold

Menn: hva skal til for at dere blir skremt/mister interessen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et ekstremt behov for kontakt. Vil aller helst ha kontinuerlig kontakt gjennom hele dagen. Jeg skjønner at dette er i overkant mye for de fleste, så jeg begrenser meg enormt. I mine øyne har vi nå mye mindre kontakt enn det som er ønskelig, både på messenger og Snapchat. Han svarer alltid omtrent med en gang, men sender sjeldent først. Jeg prøver å vente såpass lenge at han kanskje sender først, men jeg sprekker hver gang. 

Jeg sender snap 3 ganger om dagen. Og en melding på messenger, som blir en liten samtale på ca 3 meldinger hver. Han virker interessert både på chat og i å møtes. 

Hva skal til for å skremme dere menn? Er 3 snap om dagen for mye? Jeg skulle gjerne sendt 20 :sjenert: Burde jeg begrense meg enda mer og la han sende først? Eller tenker ikke menn over hvem som sender først? 

Jeg liker han veldig godt, og er redd han skal miste interessen. Men samtidig er jeg redd jeg mister interessen når vi har mindre kontakt enn jeg ønsker. 

Anonymkode: a1e74...3c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan vel svare selv om jeg ikke er mann. Jeg er en av de som ikke går med mobilen limt inntil hånda. Kan fint gå meg en tur og la den ligge igjen hjemme. Har den i flymodus hvis jeg er ute og løper. Bruker lenger tid på å svare på Messenger enn vanlig sms, da det rett og slett føles litt mindre hast. Svar innen en time er raskst svar for meg, svar over 4 timer er noe tregt. Men det gjør ingenting når det ikke er noe som haster.

3 snap om dagen hadde vært for mye for meg. Jeg liker en melding eller to i løpet av dagen, men det er ingen krise om vi går et par dager uten kontakt. Det er fordi jeg har mine interesser, han har sine, og de dagene vi ikke ses er vi sannsynligvis opptatt med det. På jobb glemmer jeg ofte bort hele telefonen, har separat jobbtelefon.

Du kan vel prate med han om hva han foretrekker? Hvis det er veldig utakt og det er veldig viktig for deg å ha mer kontakt, så må det kommuniseres frem.

Anonymkode: 1e5e6...a6b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra sånne folk som AB over. Seriøst, det klør meg i lillehjernen at noen har så lite sosial kompetanse (ikke ment som et angrep).  

For min del liker jeg masse kontakt. Det er jo helt naturlig. Man er forelska, man snakker sammen. Hele tiden. Det er normalt. Det jeg syns blir skikkelig unormalt er å være så vanskelig å få kontakt med at man omtrent må ta kølapp og investere i oppvarmet venterom. Det er jo som å be om mangelfull tilknytning. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arcturus skrev:

Jeg kan ikke fordra sånne folk som AB over. Seriøst, det klør meg i lillehjernen at noen har så lite sosial kompetanse (ikke ment som et angrep).  

For min del liker jeg masse kontakt. Det er jo helt naturlig. Man er forelska, man snakker sammen. Hele tiden. Det er normalt. Det jeg syns blir skikkelig unormalt er å være så vanskelig å få kontakt med at man omtrent må ta kølapp og investere i oppvarmet venterom. Det er jo som å be om mangelfull tilknytning. 

Du sier jeg har lite sosial kompetanse, men det er ikke ment som et angrep? 

Jeg skriver jo at jeg liker litt kontakt i løpet av dagen, men jeg klarer meg fint uten også. Nå har ikke jeg utdypet om dette gjelder innledende dating, eller et forhold. Når man snakker om å skremme bort menn regner jeg med at det indikerer en man ikke er sammen med, altså i en datingfase. Kontakten eskalerer naturlig for meg ettersom vi blir mer kjent og liker hverandre mer og mer. Jeg prøver bare å belyse at det fremdeles finnes mennesker som ikke henger med nesa nedi mobilen hele dagen. Det betyr ikke at jeg ikke sender noen meldinger, men jeg sender nok litt færre enn de fleste kvinner. Videre skriver jeg også at svar over 4 timer er for meg tregt, så det er ikke sånn at jeg ikke svarer i løpet av en halv dag. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et ekstremt behov for kontakt.

Det er nok.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Jeg liker det ganske avslappet, og jeg stresser ikke med å svare på meldinger hvis det ikke er noe som krever svar der og da. Som regel tenker jeg litt på hva jeg skal svare også før jeg faktisk svarer. 

Jeg har ikke noe problem med å gå en dag eller to uten kontakt, da regner jeg med han er opptatt, og som regel er jeg opptatt selv også. 

Dagene og ukene går som regel over på et blunk her, så vipps er helgen her og jeg ser han igjen =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer litt an på hvem man melder med. Hvis man har et spesielt forhold med noen er det bare koselig med mye kommunikasjon, men synes generelt meldinger er litt slitsomt hvis de krever lange svar. Bedre å ta slikt på telefon eller IRL. 

Hva han tenker om det er ikke så godt å si, men hvis han svarer raskt så synes han det sikkert er ok. Kan hende han har blitt vant til at du tar kontakt og ikke tenker så mye på å sende noe til deg først. Hvis et går litt tid mellom så kanskje han tar litt mer initiativ, men folk har ulikt behov for kontakt. Tenker at det kanskje kan være lurt å holde litt igjen før man blir godt kjent for å beskytte seg selv og sondere terrenget med den andre. 

Anonymkode: 06329...e83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart dere er single, tenker jeg. Det høres jo ikke ut som dere faktisk kommuniserer med datene utover det strengt nødvendige. Ja, det kaller jeg faktisk sosialt keitete og inkompetent. Det bygger absolutt ingenting. Å vente en TIME på å SVARE en melding(!). Og dette fremstilles som klin normalt, for det er ihvertfall ikke FIRE TIMER?? Satan! Jeg blir helt paff. 

Når jeg traff kjæresten min kommuniserte vi non stop fra første øyeblikk. Fortsatt snakker vi sammen hver dag. Snap, meldinger, en telefon, mye forskjellig. Sånn er det når man virkelig liker hverandre. Det er normalt. Jeg kjenner ingen par som varer som har startet med en kald skulder og flere timers ventetid på en fuckings liten melding. Hallo, det er jo helt sinnsykt folkens. 

Man kan godt ha en FF, et helgeforhold, noe midlertidig som målsetting, men da må man være tydelige her på at det er det man legger opp til. Hvis du har en kjæreste du omtrent aldri snakker med utover det aller mest nødvendige eller i sammenheng med en eller annen aktivitet eller møte, så påstår jeg at det er en rævva start. Da vil det ikke vare. 

Dating handler vel så mye om å bygge vennskap som å ha noen å pule. Et vennskap pleies med hyppig kontakt. Det er faktisk nesten definisjonen på et nært vennskap, et premiss. Å bygge samhold og lojalitet handler om å bygge tillit. Det skjer faktisk ikke om man går rundt og later som om man skal snakkes til helgen. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Arcturus skrev:

Er det rart dere er single, tenker jeg. Det høres jo ikke ut som dere faktisk kommuniserer med datene utover det strengt nødvendige. Ja, det kaller jeg faktisk sosialt keitete og inkompetent. Det bygger absolutt ingenting. Å vente en TIME på å SVARE en melding(!). Og dette fremstilles som klin normalt, for det er ihvertfall ikke FIRE TIMER?? Satan! Jeg blir helt paff. 

Det er normalt.

Anonymkode: 06329...e83

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke mann, men min erfaring, fra de tre siste jeg har holdt på med/vært i et forhold med, er at man snakker sammen gjennom hele dagen hver dag. Så klart - noen dager mer, noen dager mindre, men flere meldinger hver dag. Nå har jeg vært heldig både med mine jobber, men også men dems jobber, at det faktisk er mulig. De gangene det ikke ahr vært mulig snakkes man så fort man har sjansen. Naturligvis dabber det litt av etter hvert som man blir kjent, kanskje flytter sammen osv, men ja.. Jeg har hatt mye prat med de jeg har drevet på med. SMS, messenger, snap, viber..

Anonymkode: 1f0d0...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er litt delte meninger. Som forventet:)

jeg mister i hvertfall interessen. Han virker ikke interessert når han ikke vil holde kontakten gjennom dagen. Jeg tenker det er naturlig når man liker noen, og da liker han meg ikke nok. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Arcturus skrev:

Når jeg traff kjæresten min kommuniserte vi non stop fra første øyeblikk. Fortsatt snakker vi sammen hver dag. Snap, meldinger, en telefon, mye forskjellig. Sånn er det når man virkelig liker hverandre. Det er normalt. Jeg kjenner ingen par som varer som har startet med en kald skulder og flere timers ventetid på en fuckings liten melding. Hallo, det er jo helt sinnsykt folkens. 

Man kan godt ha en FF, et helgeforhold, noe midlertidig som målsetting, men da må man være tydelige her på at det er det man legger opp til. Hvis du har en kjæreste du omtrent aldri snakker med utover det aller mest nødvendige eller i sammenheng med en eller annen aktivitet eller møte, så påstår jeg at det er en rævva start. Da vil det ikke vare. 

Dating handler vel så mye om å bygge vennskap som å ha noen å pule. Et vennskap pleies med hyppig kontakt. Det er faktisk nesten definisjonen på et nært vennskap, et premiss. Å bygge samhold og lojalitet handler om å bygge tillit. Det skjer faktisk ikke om man går rundt og later som om man skal snakkes til helgen. 

Måtte utheve litt her.
1) Jo, det gjør jeg. Jeg kommuniserer om helt dagligdagse ting, og skriver mer meldinger når jeg vet vi ikke skal ses på noen dager.
2) 4 timer hvis man er på jobb syns jeg ikke er lenge, men som jeg skrev i mitt eget innlegg syns jeg 4 timer er tregt ellers. Men, jeg skjønner at man kanskje er med andre og ikke vil sitte på telefonen, ganske mange som fremdeles finner det uhøflig å tekste når man egentlig er med andre.
3) Jeg snakker jo ikke om kjærester, som jeg sa i innlegg nr. 2. Jeg snakker om dating. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Arcturus skrev:

Bra sagt :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan sikkert svare siden mannen min mener jeg er mannen i forholdet vårt.. 🤔

Jeg kan ikke fordra når det blir masete og klengete..da får jeg kvelningsfornemmelser..Det må være litt å kjempe for! Ut fra hva du skriver så er dere kanskje ikke heeeelt spikret og klar for ekteskap? Da må du spille spillet litt..gjøre deg litt kostbar og opptatt i ny og ne, og vise ham at du har et liv utenom også - ikke vær totalt avhengig av meldingene hans for at dagen din skal bli fin! Vær din egen sjef 😎 Ja, det koster nerver og krefter, men i mitt hode er det verdt det. Det kommer tidsnok dager hvor dere plutselig står der og driver en familie sammen, og skal være sammen 24/7 - nyt kjærestetiden, sommerfuglene, spenningen og de rosa skyene en stund til. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at man treffes noen ganger for sex. Sms, mailer etc. er bare detaljer.

Dette er erfaring fra et laaaangt forhold.

Anonymkode: e40cc...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Spill" er for barn og folk som ikke er så interessert. Jeg liker kontakt. Så lenge det er positiv kontakt, og ikke beskyldninger fordi det tar for lang tid å svare på en mld, skal det MYE til at det blir for mye.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jeg har lite sosial kompetanse, men det er ikke ment som et angrep? 

Jeg skriver jo at jeg liker litt kontakt i løpet av dagen, men jeg klarer meg fint uten også. Nå har ikke jeg utdypet om dette gjelder innledende dating, eller et forhold. Når man snakker om å skremme bort menn regner jeg med at det indikerer en man ikke er sammen med, altså i en datingfase. Kontakten eskalerer naturlig for meg ettersom vi blir mer kjent og liker hverandre mer og mer. Jeg prøver bare å belyse at det fremdeles finnes mennesker som ikke henger med nesa nedi mobilen hele dagen. Det betyr ikke at jeg ikke sender noen meldinger, men jeg sender nok litt færre enn de fleste kvinner. Videre skriver jeg også at svar over 4 timer er for meg tregt, så det er ikke sånn at jeg ikke svarer i løpet av en halv dag. 

Jeg er helt enig med deg. Jeg bruker også mer tid på livet, enn mobilen. Slike som TS hadde jed dessverre blitt kvelt av. 

Anonymkode: be1e1...a7b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg tar det til meg. Skjønner at det kan bli for mye for mange. det er jo bare fordi jeg liker han da. 

Men nå skal jeg holde igjen. Føler meg uansett bare dum når han ikke gjengjelder kontakten. Skal ikke sende mer til han, så får vi se om han tar kontakt, eller om han bare er fornøyd med at jeg ga opp :sjenert: 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hivs du tar av deg buksa og det viser seg at du har en penis. Da blir jeg skremt og mister interessen. Ikke ellers.

Anonymkode: 6dba4...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/27/2017 den 14.47, AnonymBruker skrev:

Jeg kan vel svare selv om jeg ikke er mann. Jeg er en av de som ikke går med mobilen limt inntil hånda. Kan fint gå meg en tur og la den ligge igjen hjemme. Har den i flymodus hvis jeg er ute og løper. Bruker lenger tid på å svare på Messenger enn vanlig sms, da det rett og slett føles litt mindre hast. Svar innen en time er raskst svar for meg, svar over 4 timer er noe tregt. Men det gjør ingenting når det ikke er noe som haster.

3 snap om dagen hadde vært for mye for meg. Jeg liker en melding eller to i løpet av dagen, men det er ingen krise om vi går et par dager uten kontakt. Det er fordi jeg har mine interesser, han har sine, og de dagene vi ikke ses er vi sannsynligvis opptatt med det. På jobb glemmer jeg ofte bort hele telefonen, har separat jobbtelefon.

Du kan vel prate med han om hva han foretrekker? Hvis det er veldig utakt og det er veldig viktig for deg å ha mer kontakt, så må det kommuniseres frem.

Du hadde passet sammen med min kjæreste. Jeg har stort behov for kontakt og nærhet, han kan godt la vær å sende melding på et par dager eller ikke møtes en hel uke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...