Gå til innhold

Kjørelys på høyre side virker ikke.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var nettopp inne på verksted for å bytte lyspære for kjørelys på venstre side. Jeg spør han om han ikke bør bytte på begge sider når han først åpner dritten og er inne på verksted. Nei, han mener det ikke er nødvendig. Hva skjer? Jo 1 uke etter på så ryker høyre kjørelys også!

Nå er jeg redd flere lys ryker. Er det vits å ta bilen inn på verksted igjen med engang? Synes det blir litt mye inn og ut av verksted jeg. Synes godt de bare kunne byttet alle pærene (koster jo bare 50kr pr stk eller noe slikt)

Anonymkode: d35da...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å bytte en lyspære bør du greie selv, hvis du ikke er veldig handikappet. Det er ikke noe man trenger å ta bilen inn på verksted for å få gjort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, så en Youtube video på hvordan man gjorde det. Man må skru av en god del skruer. (bør helst ha garasje) Han eksperten brukte ca 30 minutter. Antar at jeg bruker rundt 60 minutter siden jeg ikke har gjort det før, med fare for at jeg kan miste deler eller jeg ikke får på plass deler av karosseriet (ja, må ta av litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte butikker som selger bilutstyr kan kanskje bytte for deg hvis de har tid, uten å ta betalt for jobben. Jeg fikk byttet batteri på Mekonomen, og betalte bare for selve batteriet, ikke for monteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare å skifte ei pære for folk som ikke vet hva de gjør. Det er lett å sette den feil og dermed lyser den feil på veien. Dessuten er det ingen enkel sak på alle biler heller.  Kan være vanskelig å komme til. Verksted er gull verdt. Ts, det nytter ikke å kjøre rundt med ett lys. Ta kontakt med dem og få det gjort. 

Anonymkode: 31ec5...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var nettopp inne på verksted for å bytte lyspære for kjørelys på venstre side. Jeg spør han om han ikke bør bytte på begge sider når han først åpner dritten og er inne på verksted. Nei, han mener det ikke er nødvendig. Hva skjer? Jo 1 uke etter på så ryker høyre kjørelys også!

Nå er jeg redd flere lys ryker. Er det vits å ta bilen inn på verksted igjen med engang? Synes det blir litt mye inn og ut av verksted jeg. Synes godt de bare kunne byttet alle pærene (koster jo bare 50kr pr stk eller noe slikt)

Lyspærer byttes fortløpende etterhvert som de ryker. Vær obs på at du kan kjøre til verksted men ellers vil få bot om du blir stoppet med ett lys.  Irriternde er det og for andre å påtreffe deg i trafikken.

Anonymkode: 29195...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lyspærer byttes fortløpende etterhvert som de ryker. Vær obs på at du kan kjøre til verksted men ellers vil få bot om du blir stoppet med ett lys.  Irriternde er det og for andre å påtreffe deg i trafikken.

Anonymkode: 29195...d23

Ja, vurderer å gjøre det selv, men som noen skriver så er det vel litt vanskelig på min bil. Det er ikke bare å få noen til å gjøre det gratis på 5 minutter. Dette tar oppimot 1 time for noen som ikke har alt av verktøy og slikt klar og vet alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke vits ta den inn på verksted med en gang. Det er masse bortkastet tid, og det koster jo bare 2000,- å bli stoppet.
Andre sjåfører får tåle at du ikke har tid til å kjøre innom verksted bare fordi en lyspære ryker... :klaske:

Anonymkode: 4cad1...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...