Gjest Maritav Skrevet 27. februar 2017 #1 Skrevet 27. februar 2017 Var hos en frisør i forrige uke for å få litt lysere hår og klippe det litt. På forhånd sendte jeg bilde av hvordan håret mitt så ut og bilde av hva jeg ønsket. Sa også ifra at jeg har en veldig varm farge i håret og har hatt en del hjemmefarging så jeg så for meg at dette kunne bli vanskelig. Fikk til svar om at ''det burde være en enkel sak'' og ''Vi klarer dette''. Spurte også hvor lang tid dette kom til å ta, og fikk til svar ca 2-3 timer. Sluttresultatet er ufattelig likt utgangspunktet bare mer slitt og ikke i nærheten av det jeg ønsket, ble sittende i 6.5 time og måtte betale 3500 for både farging, korrigering og andre ting. Vil også påpeke at jeg fikk ingen informasjon underveis angående verken pris eller at det kom til å ta over dobbelt så lang tid. Skulle ha håret lysere men det som skjedde da vi bleket det var at det ble meget oransje, så uten å spørre meg tok frisøren avgjørelsen om å farge håret mitt mørkt igjen uten å konferere med meg. Har samtalen på forhånd skriftlig på facebook, og en kvittering på mail, kan jeg ta dette noe videre?
Antoinette Skrevet 27. februar 2017 #2 Skrevet 27. februar 2017 Og du satt musestille under hele prosessen eller. Måtte hun dra deg til vasken med makt kanskje? Man må SNAKKE med frisøren, ikke sitte med nesa nedi et hjernedødt dameblad. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #3 Skrevet 27. februar 2017 Fikk du pris på forhånd? Nei? Altså, å farge hår er en kjemisk prosess. Kun erfaring tilsier hva som skjer under fargingen. Med mindre du sier konkret hva som har blitt gjort med ditt hår tidligere, så må frisøren bare følge med på hvordan håret ditt reagerer. Du kan ha farger (fra tidligere) som gir skikkelig kræsj og som frisøren din da må håndtere. Hvis håret ditt ble oransje, så må frisøren ta avgjørelsen om å enten bleke videre (gitt frisøren din tror håret ditt tåler påkjenningen), eller korrigere. Det skjer veldig ofte at kunden tror håret tåler langt mer enn det gjør, og det ender med å knekke og bli tørt. Korrigeringer skjer nesten hele tiden. At du ble sittende så lenge uten å spørre hvorfor syns jeg er rart. Sier du aldri noe i frisørstolen? Man har lov til å si ifra. Anonymkode: b8b25...40b 1
Gjest Maritav Skrevet 27. februar 2017 #4 Skrevet 27. februar 2017 Etter første blekingen så jeg ikke håret igjen før jeg var ferdig, ettersom jeg satt i vasken resten av prosessen. Jeg spurte etter litt over 3 timer om hvordan det ligger an og om det er lenge igjen, fikk da til svar om at vi skulle sitte en stund til. Jeg ga beskjed på forhånd om at jeg har hatt rødt hår tidligere og at det kan sitte igjen, og forklarte hvor lenge jeg har hjemmefarget så alt dette var på bordet. Sa ifra da jeg kom tilbake til stolen hvor sjokkert jeg var over at det var like mørkt igjen som da jeg kom.
Antoinette Skrevet 27. februar 2017 #5 Skrevet 27. februar 2017 Du har ikke sittet med håret i vasken i TRE timer.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #6 Skrevet 27. februar 2017 Ikke hør på de andre tullingene her. De er bare så altfor glad i å skylde på TS. Frisørtjenester må naturligvis holde en viss kvalitet, og det virker ikke som om din frisør har levd opp til kravene. Jeg var for en gang hos en inkompetent frisør som behandlet det fargede håret mitt og etterveksten på samme måte, ned helt katastrofalt resultat. Det holder ikke mål, for tjenesten jeg betalte for, ble rett og slett ikke levert. Aldri mer. Du burde nok sagt fra med det samme, eller innen et par dager, men samtidig har de fleste forståelse for at man er i en ganske sårbar situasjon i frisørstolen. Jeg ville fortsatt forsøkt å klage, men kanskje ikke vært altfor optimistisk med tanke på imøtekommenheten til frisøren. Uansett, søk litt rundt på nettet og les om de rent faktiske rettighetene dine. Frisørkunder har jo nettopp rettigheter og er generelt altfor dårlige til å klage på utilfredsstillende utført jobb. Anonymkode: 437ba...990
Gjest Maritav Skrevet 27. februar 2017 #7 Skrevet 27. februar 2017 7 timer siden, Antoinette skrev: Du har ikke sittet med håret i vasken i TRE timer. Nei jeg satt faktisk med håret i vasken i FIRE timer
Gjest Maritav Skrevet 27. februar 2017 #8 Skrevet 27. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke hør på de andre tullingene her. De er bare så altfor glad i å skylde på TS. Frisørtjenester må naturligvis holde en viss kvalitet, og det virker ikke som om din frisør har levd opp til kravene. Jeg var for en gang hos en inkompetent frisør som behandlet det fargede håret mitt og etterveksten på samme måte, ned helt katastrofalt resultat. Det holder ikke mål, for tjenesten jeg betalte for, ble rett og slett ikke levert. Aldri mer. Du burde nok sagt fra med det samme, eller innen et par dager, men samtidig har de fleste forståelse for at man er i en ganske sårbar situasjon i frisørstolen. Jeg ville fortsatt forsøkt å klage, men kanskje ikke vært altfor optimistisk med tanke på imøtekommenheten til frisøren. Uansett, søk litt rundt på nettet og les om de rent faktiske rettighetene dine. Frisørkunder har jo nettopp rettigheter og er generelt altfor dårlige til å klage på utilfredsstillende utført jobb. Anonymkode: 437ba...990 Takk for fornuftig svar det er jo ikke mer enn 3 dager siden nå så er ikke altfor lenge siden. Skal Google litt rundt nå og se hva jeg finner ut av 👌🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå