Gå til innhold

Fastlege som blander seg inn i utleieforhold, er så forbanna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg skal telle til 10 før jeg svarer noen i denne saken, for jeg er så provosert....

Vi leier ut en liten nyere leilighet som vi har leid ut til en dame en stund nå. En stund før jul så leverte hun oppsigelse og skulle være ute av leiligheten 1. desember. Greit nok det, vi fikk tak i en person som skulle overta. Så sier hun at hun ikke vil flytte likevel, for den leiligheten hun trodde hun skulle få, fikk hun ikke likevel. Vi var egentlig glad for å beholde henne, for da slipper vi å styre med ny depositumskonto etc. 

Nå får vi et brev fra fastlegen hennes om at hun har fått migrene av leiligheten vår  (det trekker fra vinduet på soverommet) og derfor skal bli fritatt for tre måneders oppsiglsestid og flytter nå innen to uker! Jeg blir så forbanna. Før jul hadde hun ingen problemer med leiligheten, men nå har hun tydeligvis funnet en ny leilighet og skal ut fortest mulig. 

Hvordan kan en fastlege uttale seg om noe slikt? Fastlegen har aldri en gang vært i vår leilighet (som for øvrig er bygget i 2007 og har "nye" vinduer.) Fastlegen er en medisinsk ekspert og har ikke grunnlag for å uttale seg om en kausal påvirkning mellom vår leilighet og hennes påståtte migrene!

Aldri om jeg går med på dette!

Kan fastleger virkelig kreve dette?

Anonymkode: 88537...349

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg bare tipper jeg nå, men kanskje du kan be om en ny medisinsk vurdering av saken fra en uavhengig lege?

Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Jeg bare tipper jeg nå, men kanskje du kan be om en ny medisinsk vurdering av saken fra en uavhengig lege?

JEG kan vel ikke det, i og med at JEG ikke er pasienten? Eller...?

TS

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg aldri godtatt! En lege kan ikke bare komme å si sånne ting bare fordi pasienten sier at det er sånn. Hvordan skulle ting vært hvis legen skulle hørt på alt pasientene sier at de skal gjøre??

Anonymkode: f3cc4...ccc

Nemlig! For det første så kan hun ikke bare godta at det er slik fordi hun sier det, for det andre har en fastlege ingen kompetanse på å uttale seg om en besiktiget bygningsmasses påvirkning på en persons migrene!

TS

• Liker 9
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg skal telle til 10 før jeg svarer noen i denne saken, for jeg er så provosert....

Vi leier ut en liten nyere leilighet som vi har leid ut til en dame en stund nå. En stund før jul så leverte hun oppsigelse og skulle være ute av leiligheten 1. desember. Greit nok det, vi fikk tak i en person som skulle overta. Så sier hun at hun ikke vil flytte likevel, for den leiligheten hun trodde hun skulle få, fikk hun ikke likevel. Vi var egentlig glad for å beholde henne, for da slipper vi å styre med ny depositumskonto etc. 

Nå får vi et brev fra fastlegen hennes om at hun har fått migrene av leiligheten vår  (det trekker fra vinduet på soverommet) og derfor skal bli fritatt for tre måneders oppsiglsestid og flytter nå innen to uker! Jeg blir så forbanna. Før jul hadde hun ingen problemer med leiligheten, men nå har hun tydeligvis funnet en ny leilighet og skal ut fortest mulig. 

Hvordan kan en fastlege uttale seg om noe slikt? Fastlegen har aldri en gang vært i vår leilighet (som for øvrig er bygget i 2007 og har "nye" vinduer.) Fastlegen er en medisinsk ekspert og har ikke grunnlag for å uttale seg om en kausal påvirkning mellom vår leilighet og hennes påståtte migrene!

Aldri om jeg går med på dette!

Kan fastleger virkelig kreve dette?

Her bør du trø varsomt.  Hvorfor skal du ikke gå med på dette, fremfor å få betydelig større problemer? Jeg "ser" nemlig hva neste trekk fra din utleier vil være. Å tenke kortsiktig er gjerne ikke alltid smart. 

Anonymkode: 39d1e...492

• Liker 6
Skrevet

En lege kan ikke bare overskrive loven på denne måten. Høres nesten uvirkelig ut. Kontakt Huseierforeningen og hør med dem hva du skal gjøre. 3 mnd oppsigelsestid er ganske strengt!

• Liker 30
Skrevet

Siden hun er fritatt for 3 mnd oppsigelsestid, så kan du vel kaste henne ut på dagen?

Anonymkode: adb86...c53

• Liker 30
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden hun er fritatt for 3 mnd oppsigelsestid, så kan du vel kaste henne ut på dagen?

Anonymkode: adb86...c53

Tror ikke man kan kaste ut folk om de ikke har et sted å gå til. Om hun skal flytte innen to uker tror jeg ikke det er vits heller...

Anonymkode: 2d051...38f

• Liker 4
Skrevet

Huff - kjenner jeg blir provosert av dette også!

Anonymkode: 1c89d...f3c

• Liker 8
Gjest Overrasket
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JEG kan vel ikke det, i og med at JEG ikke er pasienten? Eller...?

TS

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig! For det første så kan hun ikke bare godta at det er slik fordi hun sier det, for det andre har en fastlege ingen kompetanse på å uttale seg om en besiktiget bygningsmasses påvirkning på en persons migrene!

TS

Jeg tror nok ikke legen har gjort noe ulovlig eller gått utenfor legens oppgaver. Jeg vil tippe at du trenger noe håndfast å slå i bordet med. Du kan ikke bare si at du er uenig, men du må nok bevise uenigheten på en uavhengig og objektiv måte. Den eneste måten jeg kan se at det kan gjøres på er å få en uavhengig vurdering av utleieboligens egnethet/skikkethet. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her bør du trø varsomt.  Hvorfor skal du ikke gå med på dette, fremfor å få betydelig større problemer? Jeg "ser" nemlig hva neste trekk fra din utleier vil være. Å tenke kortsiktig er gjerne ikke alltid smart. 

Anonymkode: 39d1e...492

min utleier? Jeg skal ikke gå med på det fordi det er totalt urimelig! Jeg vil kreve henne for alle tren mnd. som hun har i oppsigelsestid, noe annet er uaktuelt. 

TS 

• Liker 17
Skrevet

Ta kontakt med huseiernes landsforbund eller Forbrukerrådet. Dette hørtes veldig spesielt ut...

• Liker 26
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Velkommen til Norge, der man får legærklæringer på bestilling.

Skrevet

Håper du har depositum.

Forstår at det koker litt, lykke til :pinar:

Oppdater gjerne når du har snakket med noen som kan hjelpe deg.

Anonymkode: e3f5f...6ba

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg tror nok ikke legen har gjort noe ulovlig eller gått utenfor legens oppgaver. Jeg vil tippe at du trenger noe håndfast å slå i bordet med. Du kan ikke bare si at du er uenig, men du må nok bevise uenigheten på en uavhengig og objektiv måte. Den eneste måten jeg kan se at det kan gjøres på er å få en uavhengig vurdering av utleieboligens egnethet/skikkethet. 

Hvorfor skal jeg måtte bevise noe som helst? Legen er jo ikke en part i saken, og har ingen grunn til å uttale seg. Hun har ikke makt til å sette seg over husleieloven og vår utleiekontrakt. 

TS

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Håper du har depositum.

Forstår at det koker litt, lykke til :pinar:

Oppdater gjerne når du har snakket med noen som kan hjelpe deg.

Anonymkode: e3f5f...6ba

Yep det har jeg og hun skal f... meg ikke få tilbake en krone om hun ikke betaler leien sin i henhold til kontrakten hun har undertegnet. 

TS

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...