Gå til innhold

Bli sliten av og gå 7 km

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt ?

Anonymkode: fdbe8...4ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er masse late folk.

Helt vanlig.

• Liker 1
Skrevet

7 km er ganske langt, hvis man er utrent, og hvertfall overvektig. 

Anonymkode: f391a...76a

• Liker 5
Skrevet

Hvis man er helt utrent så blir man sliten av å gå 7 km. Det avhenger jo også av hvor mye man veier og hvor fort man går de 7 kilometrene.

Anonymkode: e3b80...7e6

• Liker 3
Skrevet

7 km er ingenting for meg. Lett som bare det :) Men vi er jo alle forskjellige :) 

Skrevet

Kommer jo ann på tempo og terreng.

Og egen kroppsvekt, hvor trent man er, eller vant til å gå rett og slett.

• Liker 3
Skrevet

Folk har jammen mange spørsmål. Er det normalt? 

Om det er normalt å bli sliten av å gå 7 km, kommer vel an på hva du mener med normalt - om det er vanlig blant nordmenn i dag, feks, eller om det er forventet at man skal kunne gå 7 km uten å bli sliten? Og hva du tenker på som "sliten". Hvis du kan snevre inn noen av variablene gjenstår nesten bare hvor fort du går, om du kan ta pauser, terreng og oppakning, om du er uthvilt på forhånd, trent eller overvektig, og om du går sammen med noen som prater konstant.

• Liker 1
Skrevet

Kan bli sliten av langt kortere enn 7 km. De ca 900 trappetrinnene opp stoltzen tar livet av meg, utrent som jeg er. Men 7 km i flatere terrent gjør meg ikke sliten. Så alt er jo relativt, ikke sant, det er ikke lengden som avgjør. 

Skrevet

Selv om jeg er meget godt trent blir jeg sliten av å gå 7 km i kappgangtempo.

Kommer helt ann på tempoet og treningsgrunnlaget du har.

Anonymkode: 49139...58d

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper da virkelig ikke at det er "normalt". For meg så høres det ut som om du er i fryktelig dårlig form (med mindre du er 80 år, syk eller veldig overvektig).

Anonymkode: a801c...6c6

• Liker 1
Gjest Riley Owain
Skrevet

Jeg blir mer sliten av og gå opp en skikkelig bratt bakke på 1 km, enn hva jeg blir av og gå flatt i 7 km.

Skrevet

7 km bratt opp en steinur av en fjellside blir jeg sliten av. Må jo gå ned igjen også. 

Men 7 km på flata, eller en skogstur med bare noen få hundre høydemeter, blir jeg ikke sliten av. Jeg kan fint løpe en skogstur på en mil, med noen høydemeter, før frokost. 

Anonymkode: 8b1e9...6bd

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt ?

Anonymkode: fdbe8...4ef

Hvor mye leer du deg i hverdagen da? Jeg leer meg lite, og blir følgelig fort sliten. 

Anonymkode: 0f093...1c5

Skrevet

Blir ganske sliten i beina av å gå 7 km på bysightseing, men det er helt greit med 7 km rolig joggetur. Kommer an på mye.

Anonymkode: b7a38...de7

Skrevet

Det kommer da helt an på både hvordan du går og terrenget du går i. Her i området er det f.eks. stor forskjell på å gå til Linnekleppen og å gå Helsestien på Mysen, men begge løypene er ca 7 km tur-retur. 

Anonymkode: 8476a...3b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...