Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en 17 år gammel jente som har svart på sesjon del 1 nå desember som var, og har helt sykt lyst til å komme inn i forsvaret. Drømmeyrket er å bli politi, og jeg tror at førstegangstjeneste er et stort pluss i boken når man skal søke seg inn på politihøgskolen. Problemet her er at jeg går med de som er født i 2000(et år yngre enn meg, jeg er født i 1999), får jeg vite om jeg kommer inn til sesjon del 2 nå eller får jeg brev om at jeg må ta del 1 på nytt neste år? 

Anonymkode: d9673...75f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir kalt inn ut fra hvilket årstall du er født, ikke hvilken klasse du går i på skolen. Du vil konkurrere om plass med de øvrige 99ere.

Anonymkode: af041...e2d

Skrevet

1. be om å få komme inne i hæren, unnvik garden - og arb. kompani.

2. pugg gradene, i alle fall de få som er opp til fenrik (korpral/sersjant (sjant)/fenrik) - det blir alltid satt pris på når du tiltaler folk med rett grad, selv fra første dag

3. kjøp et bilde av kongen evt. kongefamilien, ha det på veggen på kasernen - tro meg, det vil bli lagt merke til og du vil få et pluss i boken for det

4. husk på at det finnes regler for ALT i forsvaret - det vil du få høre og det er fullt seriøst, selv når du faller på sykkel så er det en regel om at du skal falle til høyre side og rope, "hjelp jeg faller!".

5. aldri vær for sen - noensinne, til noe. En gang er mer enn nok, det blir lagt merke til.

6. ikke et tips eller råd, men f.ck det er kjedelig å pusse våpen...

Som skrevet over her, du vil gå sammen med de andre 99erne.

Åh, og jeg har ett spørsmål for deg som skal gå PHS en gang i fremtiden, håndjern skal settes på varsomt og respektfullt, men xxxxxxx (den siste biten vil jeg ikke ut med, men det vil du oppdage når du leser til håndjernseksamen og jeg garanterer deg at du vil både legge merke til det og huske på at jeg spurte her) - hvordan i huleste gjør en det?!

Anonymkode: ab946...38c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...