Gå til innhold

Jeg er så skuffet over familien. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en ganske stor familie. Flere generasjoner. Både hos meg og min samboer. Min mor har jeg ikke kontakt med i det hele tatt,  fant seg ei mann fra utlandet å flyttet dit,  min far er alkoholiker (snakker sjelden med han)  Vi kjøpte oss hytte i fjor vår , å da sluttet svigermor, å snakke med oss, vi var uvenner helt til forrige uke (!!) Vi hadde et ekstremt godt forhold før dette., men det kommer jo aldri til å bli det samme igjen....  De mente det var uansvarlig bruk av penger, snakker ikke med oss på 1 år! Hun var skikkelig sur  (!!!) , men angret seg veldig? Samboeren min er eiendomsmegler, og jeg kranglet med broren min og han var kjempe frekk med samboeren min, å meg, sa kjempe mye stygt. Så jeg tenker jo, at det er det han egentlig tenker om oss/meg. Folk skuffer meg så mye hele tiden, baksnakking og dritt.er det slik i flere familier? Jeg er sånn at jeg sier det som det er,men hater drama og styr!  gidder ikke mer baksnakking,  lover jeg noe så holder jeg det. Det har vært mange episoder, å de kommer å ber om unnskyldning . Men hvor lenge skal man fortsette å godta? Finne seg i det?  

Anonymkode: 3a00d...52d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler liksom ikke  at jeg kan stole  på noen 100 % 

Skrevet

Jeg vil bare komme med et konstruktivt råd her.., *OG*! Det svir i øynene! 

Nei, jeg synes ikke det virker normalt å ha så mye drama innad i familien, x 2 t.o.m. Det er ikke kanskje bittelitt deres feil også siden dere ikke kommer overens med noen? Om det likevel er slik at disse menneskene på begge sider av familien behandler dere så dårlig, bare drit i dem. Familie er ikke nødvendigvis så sykt viktig for alle, det er jo bare blod tross alt. Ekte familie er de som bryr seg om deg og alltid stiller opp! 

• Liker 13
Skrevet

Jeg har det slik bare noen hakk værre (ikke at det er en konkurranse, men en god del vold og diverse tilbake i tid). Jeg tok et valg for noen år siden om at jeg har fokus på min selvvalgte familie som jeg kaller det. Mann, barn, gode venner. Resten har jeg enten bannlyst fra livet mitt, eller holder kontakten til et absolutt minimum. 

For meg er dette eneste måten få et verdig liv hvor ikke min trivsel konstant er i andres hender. 

Anonymkode: 13b0b...309

• Liker 6
Skrevet

TS her . 

Ja jeg har "kuttet"/begrenset tid med noen av de . Men synes det er så synd liksom , jeg har jo barn , føler liksom at de må ha den omgangen med familien . Men det er så slitsomt , min mor har jeg kuttet ut helt . Det har vært liksom noen familie episoder som virkelig setter seg hos meg , der jeg har blitt behandlet veldig urettferdig , jeg glemmer liksom ikke denne behandlingen . Å det sjokkerte meg virkelig når svigermor kuttet oss ut pga et hyttekjøp !?! I et år liksom ? 

• Liker 1
Skrevet

Var det bare hyttekjøpet? Begrunnet hun det med noe mer eller vare sa hun at "dette var dårlig bruk av penger, ha det bra!"

Er det en svigerfar oppi dette som har noen meninger?

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg godt! Her er det ikke så mye uttalt drama og krangling. Men rett og slett fraværende familie. Alle har nok med sitt og er ikke interessert i noe særlig kontakt. Var greit nok helt til det kom barn inn i bildet. Det gjør det mye vanskeligere, for da er det ikke bare jeg som er holdt utenfor, men barna også. Vi fokuserer på å ha god kontakt med venner i stedet. Men enkelt er det ikke, for alle vennene våre har masse familie som de er med i helger og ferier. 

Anonymkode: 48a5d...d13

Skrevet
20 minutter siden, ekkoet skrev:

Var det bare hyttekjøpet? Begrunnet hun det med noe mer eller vare sa hun at "dette var dårlig bruk av penger, ha det bra!"

Er det en svigerfar oppi dette som har noen meninger?

Ja det var egentlig bare det . Dårlig bruk av penger, hvorfor ha hytte liksom ? Svigerfar snakket nesten ikke med oss han eller, hun fikk han på sitt "lag" liksom ..Å vi var veldig gode venner . De er oppegående og intellektuelle mennesker . Hadde ikke sett for meg den responsen liksom. Men nå er jo forholde helt ødelagt , vi er der på besøk , av og til , men det kommer aldri til å bli det samme .    

Skrevet

Hvorfor legger de seg opp i hvordan dere bruker pengene deres? 

Anonymkode: f1127...1fa

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi også er slik ,har egentlig nok med oss selv,  men vi har heller ikke så mange vennepar .  jeg synes det er kjempe synd men det er så mange episoder med drama. Samboeren min havnet på sykehuset , det var ganske dramatisk , vi fikk samlet noen slekt , til å ta vare på barna, dette ble i full fart. Jeg var på sykehuset med kjæresten i kanskje 18 timer før vi fikk lov til å dra hjem , å da fikk jeg høre i ettertid at familien trudde vi var på storfest  ?!? Å vi er nesten avholds. Å jeg kjenner jeg blir så irritert og skuffet , føler at de ikke kjenner meg i det hele tatt ... Å dette var en ONSDAG

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her . 

Ja jeg har "kuttet"/begrenset tid med noen av de . Men synes det er så synd liksom , jeg har jo barn , føler liksom at de må ha den omgangen med familien . Men det er så slitsomt , min mor har jeg kuttet ut helt . Det har vært liksom noen familie episoder som virkelig setter seg hos meg , der jeg har blitt behandlet veldig urettferdig , jeg glemmer liksom ikke denne behandlingen . Å det sjokkerte meg virkelig når svigermor kuttet oss ut pga et hyttekjøp !?! I et år liksom ? 

Flott at du setter grenser. Det er synd, men lite man får gjort. Når folk ikke behandler andre med respekt tar de denne risken. Svigermor har da valgt å prioritere slik. Barna har det best hvis du har der godt og om de omgås voksne som er fornuftige og vil dem vel.

Anonymkode: 13b0b...309

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor legger de seg opp i hvordan dere bruker pengene deres? 

hmm... Nei det var det vi mente , at de ikke har noe med det . At det er våre penger , .... 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi også er slik ,har egentlig nok med oss selv,  men vi har heller ikke så mange vennepar .  jeg synes det er kjempe synd men det er så mange episoder med drama. Samboeren min havnet på sykehuset , det var ganske dramatisk , vi fikk samlet noen slekt , til å ta vare på barna, dette ble i full fart. Jeg var på sykehuset med kjæresten i kanskje 18 timer før vi fikk lov til å dra hjem , å da fikk jeg høre i ettertid at familien trudde vi var på storfest  ?!? Å vi er nesten avholds. Å jeg kjenner jeg blir så irritert og skuffet , føler at de ikke kjenner meg i det hele tatt ... Å dette var en ONSDAG

Dette er TS :)  glemte å skrive det 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hmm... Nei det var det vi mente , at de ikke har noe med det . At det er våre penger , .... 

Har dere tidligere klaget over økonomi, har de følt seg forpliktet til å hjelpe dere med penger, har de stilt opp som kausjonist o.l? 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere tidligere klaget over økonomi, har de følt seg forpliktet til å hjelpe dere med penger, har de stilt opp som kausjonist o.l? 

Nei de er ikke kausjonister , å vi har heller ikke pratet så mye med de om penger ..Bare sånn generelt . Vi har ikke hatt spesielt dårlig råd heller.  

Skrevet

Kan ikke hjelpe for at jeg tror det er litt mer enn en side av denne saken. Det er sjeldent så enkelt at alle er slemme mot "deg".

Anonymkode: ba4b6...666

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Sulosi, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...