AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #1 Skrevet 26. februar 2017 Ja, dette syns jeg rett og slett det er vanskelig å fatte. Vi har aldri kunnet planlegge familielivet bedre, likevel får folk barn, skiller seg og får barn med en ny i ekstremtempo om dagen. Det er selvfølgelig å sette det på spissen, men at det er utrolig mange dine-mine og våre barn-familier nå er det jo ingen tvil om. Jeg tenker at det ofte må være svært sårt for de første barna, som kommer fra oppbrudte familier, å bli "tvunget" inn i nye "kjernefamilier" med nye halvsøsken og steforeldre kanskjebare to år etter et brudd. Hvorfor tenker ikke foreldre mer på barna i disse tilfellene? Hvorfor sånt hastverk med å få nye barn og samboer når man allerede har barn å ta vare på? Jeg syns ofte dette virker veldig egoistisk og skjønner ikke hvorfor ikke voksne kan ta litt mer hensyn, særlig nå som prevensjon er så latterlig lett, det er ingen som blir "smelt på tjukka" lenger. Det er selvfølgelig lykkelige eksempler på slike familier, men jeg ser utrolig mye sjalusi og problemer hos mange med skilte foreldre og nytt sett med halvsøsken og en ny steforelder. Anonymkode: c6bc3...d2b 7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #2 Skrevet 26. februar 2017 Mye av grunnen er at vi kan skille oss og få barn med fllere. Man er ikke lenger stuck med samme partner livet ut om man mistrives. Tror det har lite med at man velger feil eller begynner fortidlig. Vi er rett og slett frie. Anonymkode: 1f6ef...c12 10
ajarRun Skrevet 26. februar 2017 #3 Skrevet 26. februar 2017 Mange kvinner innbiller seg at hormonprevensjon har bivirkninger og at kondomer er effektiv prevensjon.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #4 Skrevet 26. februar 2017 Mange får barn veldig tidlig og står kanskje uten parter fra feks 25 år. Så finner de en ny når de er 27, får et barn til, å går fra hverandre i en alder er 35. Så finner man kanskje en som ønsker seg barn når man nærmer seg 40, å tydeligvis så må man jo få barn med alle man har et seriøst forhold med så da blir det sånn. Aldri skjønt greia sjøl. Har selv sagt til min nåværende kjæreste at barn ikke blir aktuelt før om hvertfall 7 år (når jeg håper at jeg er ferdig utdannet og har en stabil jobb). Å holder vi ikke sammen i 7 år uten barn så holder vi hvertfall ikke sammen den dagen vi faktisk får barn. Å han syns det er helt greit. Anonymkode: d17b8...f4c 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #5 Skrevet 27. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette syns jeg rett og slett det er vanskelig å fatte. Vi har aldri kunnet planlegge familielivet bedre, likevel får folk barn, skiller seg og får barn med en ny i ekstremtempo om dagen. Det er selvfølgelig å sette det på spissen, men at det er utrolig mange dine-mine og våre barn-familier nå er det jo ingen tvil om. Jeg tenker at det ofte må være svært sårt for de første barna, som kommer fra oppbrudte familier, å bli "tvunget" inn i nye "kjernefamilier" med nye halvsøsken og steforeldre kanskjebare to år etter et brudd. Hvorfor tenker ikke foreldre mer på barna i disse tilfellene? Hvorfor sånt hastverk med å få nye barn og samboer når man allerede har barn å ta vare på? Jeg syns ofte dette virker veldig egoistisk og skjønner ikke hvorfor ikke voksne kan ta litt mer hensyn, særlig nå som prevensjon er så latterlig lett, det er ingen som blir "smelt på tjukka" lenger. Det er selvfølgelig lykkelige eksempler på slike familier, men jeg ser utrolig mye sjalusi og problemer hos mange med skilte foreldre og nytt sett med halvsøsken og en ny steforelder. Anonymkode: c6bc3...d2b Få deg nye venner som er i slike situasjoner, se litt på nært hold. Mange blir uplanlagt gravide i dag også. Ingenting er 100% sikkert, noen kan ikke bruke hormonprevensjon av medisinske grunner, av og til ta spontaniteten overhånd. Mange er veldig fruktbare og blir lett gravide, angrepillen virker dårlig på overvektigr, kondomer tas på for sent,faller av, sprekker. Instinktene våre styrer oss mot sex, slik er vi programmert, og hele det biologiske poenget med sex er barn. Nå kan vi i stor grad forhindre at det skjer, men ikke helt. Anonymkode: db02b...a6e 2
Ulla Ullsokk Skrevet 27. februar 2017 #6 Skrevet 27. februar 2017 8 timer siden, amativeReflection skrev: Mange kvinner innbiller seg at hormonprevensjon har bivirkninger og at kondomer er effektiv prevensjon. Innbiller seg???! Det HAR bivirkninger, noe annet er MER enn kunnskapsløst å tro! 11
Antoinette Skrevet 27. februar 2017 #7 Skrevet 27. februar 2017 Ingen kvinne i den moderne vestlige verden trenger og bære frem et barn hun ikke ønsker. Kom med alle unnskyldninger dere kan, men dere kan velge og mange velger FEIL. Å jeg KLARER ikke abort, joda, det klarer du. Mange får barn med menn de burde styrt LANGT unna, dessverre. Årsakene til dette kan være dårlig oppvekst, dårlig utdannelse, redd for å være alene, lavt selvbilde mm. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #8 Skrevet 27. februar 2017 "Hvorfor får så mange barn med ulike menn i vår tid hvor vi har prevensjon?" Fordi de ikke ønsker å være alene resten av livet. Fordi de forelsker seg igjen og ønsker at barne skal vokse opp i en familie. De prøver på ny. Anonymkode: 23dd9...419 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #9 Skrevet 27. februar 2017 Akkurat nå, Ulla Ullsokk skrev: Innbiller seg???! Det HAR bivirkninger, noe annet er MER enn kunnskapsløst å tro! Det er det ikke bevist at det har foreløpig. Anonymkode: 21fcb...049
Ulla Ullsokk Skrevet 27. februar 2017 #10 Skrevet 27. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det ikke bevist at det har foreløpig. Anonymkode: 21fcb...049 Er det ikke????? Jeg trenger uansett ikke noe bedre bevis enn at jeg blir et troll på hormoner, det er helt udiskutabelt! Det blir som om jeg har konstant PMS. 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #11 Skrevet 27. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er det ikke bevist at det har foreløpig. Anonymkode: 21fcb...049 Jo. Anonymkode: 23dd9...419 8
Ulla Ullsokk Skrevet 27. februar 2017 #12 Skrevet 27. februar 2017 Googlet ETT sekund: http://www.hormonfritt.no/10-vanligste-bivirkningene-av-p-piller/ Er dessuten bare å lese under "bivirkninger" i pillepakka. 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #13 Skrevet 27. februar 2017 Fordi kvinner fra naturen søker etter sterke gener å videreføre, samtidig som de søker etter trygge menn å oppdra barna deres med, som kan betale for ungen deres. Anonymkode: 21fcb...049
Biloba Skrevet 27. februar 2017 #14 Skrevet 27. februar 2017 Sjalusi mellom søsken var et vanlig fenomen før da stort sett alle søskenflokker hadde samme foreldre også. Årsaken til at folk fortsetter å få barn med nye partnere er vel at drømmen om 2, 3 eller flere barn lever selv om forhold til første foreldrepartner tar slutt. Jeg traff en mann som allerede hadde et barn, men ville ikke avstått fra å få egne barn. Dersom han mente det var nødvendig for sitt første barn å ikke få nye halvsøsken eller stesøsken, hadde han hatt små sjanser til å finne kjærligheten igjen, siden kun evig barnløse kvinner som godtar å være stemødre uten å bli mor selv ville vært aktuelle. Jeg ser selvsagt, bl.a. her inne, at mange har sterke ønsker om å starte familie, så mye at de setter igang selv om forholdet skranter og nåværende partner er en stor egoist som ikke bidrar, har tendenser til psykisk og fysisk mishandling osv. Da lager man mye problemer for seg seg selv, barnet, partner og fremtidig familie. Det er ikke alltid at det er det å lage kull nummer to som er en dårlig ide, det er kanskje nummer en som ble laget under feil forutsetninger. 3
ajarRun Skrevet 27. februar 2017 #15 Skrevet 27. februar 2017 1 time siden, Ulla Ullsokk skrev: Googlet ETT sekund: http://www.hormonfritt.no/10-vanligste-bivirkningene-av-p-piller/ Er dessuten bare å lese under "bivirkninger" i pillepakka. Ja, for neongrønne konspirasjonsblogger er troverdige kilder. Alle de "symptomene" der er jo helt vanlige symptomer på å være kvinne. 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #16 Skrevet 27. februar 2017 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Ja, for neongrønne konspirasjonsblogger er troverdige kilder. Alle de "symptomene" der er jo helt vanlige symptomer på å være kvinne. Fordi de fleste av dem går på hormonprevensjon, ja.. Anonymkode: a1e72...325 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #17 Skrevet 27. februar 2017 https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/rad-til-helsepersonell/p-piller/p-piller-og-fare-for-blodpropp Merkelig at legemiddelverket gir råd om å være bevisste på bivirkninger om de ikke finnes... Anonymkode: dbeb2...a27 4
GenialGalning Skrevet 27. februar 2017 #18 Skrevet 27. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette syns jeg rett og slett det er vanskelig å fatte. Anonymkode: c6bc3...d2b Det er et forplantningsinstinkt fordi vi er aper som er programmert til å pule i vinkel så mye som mulig uten hemninger. Flere barn med flere fedre fører til mer variasjon og derav høyere overlevelsesrate for avkommet. Neste spørsmål. 1
Gjest kattehviskeren Skrevet 27. februar 2017 #19 Skrevet 27. februar 2017 1 time siden, Ulla Ullsokk skrev: Googlet ETT sekund: http://www.hormonfritt.no/10-vanligste-bivirkningene-av-p-piller/ Er dessuten bare å lese under "bivirkninger" i pillepakka. Det der er en interesseside for hormonfrihet, sjekk hvor du sjekker fakta. men ja, mange som sier de ikke takler det. mye kan likevel ha med annet å gjøre. leste boka Gleden med skjeden, der skrev to legestudenter veldig bra om dette og tilbakeviste svært mye av disse "faktaene".
Sinsiew Skrevet 27. februar 2017 #20 Skrevet 27. februar 2017 14 minutter siden, kattehviskeren skrev: Det der er en interesseside for hormonfrihet, sjekk hvor du sjekker fakta. men ja, mange som sier de ikke takler det. mye kan likevel ha med annet å gjøre. leste boka Gleden med skjeden, der skrev to legestudenter veldig bra om dette og tilbakeviste svært mye av disse "faktaene". Kan du fortelle hva som ble tilbakevist, og hvordan det ble det? Altså: hva gjorde de for å finne ut av det og litt slikt? Spør ikke for å være ufin, men fordi jeg oppriktig lurer ettersom jeg ble et helt annet menneske etter å ha sluttet med p-piller(og har nå prøvd 3 typer som alle ga samme plagene) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå