Gå til innhold

Hva er vanlig at eiendomsmeglere tar for jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett hus som skal legges ut for 4,6-4,8 og har fått oversendt tilbud fra megler. Kr 49000 i vederlag inkl tilrettelegging og oppgjørsgebyr. I tillegg kommer markedsføring og Div andre utlegg. Totalsummen blir 76000 + visninger som er 1400 PR stk. Høres dette Ok ut?

Anonymkode: 88380...ba3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg så tittelen din tenkte jeg å svare 75 000. Så det høres jo helt normalt ut. 

Skrevet

Ok takk for svar :-) er det noe spesielt jeg bør tenke på at står i kontrakten? Må jeg betale han om jeg får ett bud under prisantydning som jeg takker nei til?

Skrevet

Kommer helt an på hvor i landet huset er plassert, hvilken løsning du velger for meglers oppdrag og om du konkuranseutsetter oppdraget. Snakk alltid med minst tre meglere. 

Anonymkode: 75fc4...735

Skrevet

solgte mitt for 1.2 mill, må ut med 87000 til megler... du bor sikkert ikke i en av de største byene vil jeg tro da.

Anonymkode: da0ea...662

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi betalte litt over 90.000 til megler da vi solgte rekkehuset vårt for over 3 mill i fjor....! Dnb Eiendomsmegling.

Endret av Million
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett hus som skal legges ut for 4,6-4,8 og har fått oversendt tilbud fra megler. Kr 49000 i vederlag inkl tilrettelegging og oppgjørsgebyr. I tillegg kommer markedsføring og Div andre utlegg. Totalsummen blir 76000 + visninger som er 1400 PR stk. Høres dette Ok ut?

Er meglers prosent av salgssum inkludert? Er kostnad til takstmann holdt utenfor regnestykket? 

Anonymkode: fa572...c2c

• Liker 1
Skrevet

Solgte hus i sommer til kr 7 150 000,-. Betalte kr 160 000 i meglerhonorar. Det som drar opp er provisjonen. Er den inkludert i regnestykket ditt ? "Vederlag" er ofte fotografering, utarbeiding av prospekt, annonser,visninger, kontraktsmøte osv. 

Anonymkode: 85d70...bb7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått tilbud på ca 80.000 + takstmann 

Anonymkode: 89cb6...5a8

Skrevet

Hørtes veldig billig ut, litt avhengig av hvor i landet det er snakk om da. Hvis det er et helt hus som selges for under 4 mill., så regner jeg med det er litt ut i periferien? 

Anonymkode: cd4b9...ad6

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte sparebank1 og betalte 120.000kr for ett hus som gikk for 2.4. Syns det var ett ran 😐

Anonymkode: 68344...b49

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi brukte sparebank1 og betalte 120.000kr for ett hus som gikk for 2.4. Syns det var ett ran 😐

Anonymkode: 68344...b49

Ja det var et ran!

Skrevet

Her tok megleren 5% av salgssummen.

Leiligheten ble lagt ut for 1550 000, men solgt for 1700 000 kr. Megleren fikk 80 000 kr i honorar. Fotograf og takstmann kom i tillegg.

Anonymkode: dfaf6...c8d

Skrevet

Høres helt ok (til og med litt billig) ut :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes veldig billig ut, litt avhengig av hvor i landet det er snakk om da. Hvis det er et helt hus som selges for under 4 mill., så regner jeg med det er litt ut i periferien? 

wops, under 5 mente jeg...

Skrevet

Det er fair pris.

Jeg har boliglån hos Dnb og om jeg skulle ha brukt Dnb som megler for salg av leilighet, skulle de hatt ca. 64000.

Skrevet

Det hørtes ut som en pris som gis av relativt ferske eiendomsmeglere. Vi har fått samme pris ca av en bekjent, og han gir rimeligere pris fordi han er nokså ny i dette markedet(men erfaren i annen by). Han tar ekstra visninger gratis - men dette er en bonus vi får fordi han er ekstra grei og vil bygge opp porteføljen sin. Boligen vår vil nok ikke selges for mer enn 1,5 - så det høres billig ut det du har fått som tilbud.

Vi innhentet 4 tilbud utenom dette, og valgte billigste. De andre tilbudene som var litt dyrere var nyutdannede med liten erfaring.

Anonymkode: ab4f8...292

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

solgte mitt for 1.2 mill, må ut med 87000 til megler... du bor sikkert ikke i en av de største byene vil jeg tro da.

Anonymkode: da0ea...662

Jeg bor i Oslo.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg fikk beskjedne om at det var en god pris jeg ble tilbudt. Det er i Oslo eiendommen er.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg fikk beskjedne om at det var en god pris jeg ble tilbudt. Det er i Oslo eiendommen er.

Da er det veldig billig. Er det en fersk megler? Etablerte folk tar gjerne mer.

OT. men hvor i Oslo får man et helt hus for under 5 mill! Det er jo grisebillig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...