AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #1 Skrevet 26. februar 2017 Bor i en leilighet i Oslo og fikk lyst til å støvsuge nå 22:48 på en søndag. Lurer på om dette er innafor eller om det er for sent med tanke på forstyrrelse for naboer? Anonymkode: b9699...469
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #2 Skrevet 26. februar 2017 Jeg støvsuger når det passer meg og har aldri fått noe klager. Nå er støvsugeren ny og bråker ikke mest. Selv irriterer jeg meg over naboens vaskemaskin som sentrifugerer når jeg har lagt meg Anonymkode: 9edd5...34f 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #3 Skrevet 27. februar 2017 Dere har vel antagelig husordensregler, og der pleier det å stå spesifisert i hvilke tidsrom det skal være stille, f.eks. 23-07. I dette tidsrommet hadde jeg ikke støvsuget. Jeg personlig tror jeg hadde latt være å støvsuge veldig tett inntil disse tidspunktene også, hvis det var grunn til å tro at det ville være sjenerende for naboer, men jeg hadde ikke reagert på det hvis andre vurderte det annerledes. Ikke at jeg hadde klaget uansett, men jeg hadde jo tenkt mitt om noen begynte å støvsuge halv to om natten på en hverdag. Anonymkode: 93817...8f8 6
Antoinette Skrevet 27. februar 2017 #4 Skrevet 27. februar 2017 Dere har vel regler for når det skal være ro? Bruk hodet, har naboen små barn sørger du for å gjøre unna slikt på dagtid. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #5 Skrevet 27. februar 2017 Hva gjorde du, Ts? Jeg synes også at etter klokka 23 lar man være. Tolv minutter før er jo innafor sånn sett, men ville nok ha ventet til neste dag. Anonymkode: d32ad...024 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #6 Skrevet 27. februar 2017 TS her. Jeg droppet å støvsuge i går kveld og tok det i dag isteden. Tror det hadde gått bra å gjøre det i går kveld også. Bor bare single og voksne mennesker i bygget. Pleier aldri å lage noe bråk fra min leilighet, men er vant med høy musikk/tv fra naboene til langt på natt og ikke minst høylytt sex fra den ene kl 2-3 på natten i helgene når vedkommende har fått med seg noen fra byen. Jeg jobber selv tidlig i helgene og mister mye nattesøvn grunnet dette, men har aldri klaget på noe av det. Mener derfor at de burde tåle 2-3 minutter med støvsuging før kl 23, men turte ikke gjennomføre det. Anonymkode: b9699...469
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #7 Skrevet 27. februar 2017 Støvsugere bråker, noe sinsvakt både fra motorenog fra den delen som går over gulvet. Stilletiden noen steder er 22 for vaskemaskiner og støyende apparater. Andre steder er stilletiden 23.00. Akutt behov for å støvsuge så sent på en søndag! er vel ikke nødvendig når du ikke har sett behovet tidligere på dagen? Anonymkode: e8f72...025 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #8 Skrevet 27. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg droppet å støvsuge i går kveld og tok det i dag isteden. Tror det hadde gått bra å gjøre det i går kveld også. Bor bare single og voksne mennesker i bygget. Pleier aldri å lage noe bråk fra min leilighet, men er vant med høy musikk/tv fra naboene til langt på natt og ikke minst høylytt sex fra den ene kl 2-3 på natten i helgene når vedkommende har fått med seg noen fra byen. Jeg jobber selv tidlig i helgene og mister mye nattesøvn grunnet dette, men har aldri klaget på noe av det. Mener derfor at de burde tåle 2-3 minutter med støvsuging før kl 23, men turte ikke gjennomføre det. Anonymkode: b9699...469 Hvis du har tenkt å gjennomføre dette for å være litt plagsom tilbake så anbefaler jeg ikke å gjøre det. Det lønner seg som regel å heller være hyggelig dersom du føler de plager deg. Naboen vår setter ofte på vaskemaskinen 22:55, men sånn er det å bo i leilighet. Noen mennesker eier ikke evner til å tenke over hvordan deres handlinger påvirker andre, og noen mennesker er bare drittsekker. Ikke vær en drittsekk selv, selv om andre er det. Anonymkode: aa05a...645 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #9 Skrevet 27. februar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har tenkt å gjennomføre dette for å være litt plagsom tilbake så anbefaler jeg ikke å gjøre det. Det lønner seg som regel å heller være hyggelig dersom du føler de plager deg. Naboen vår setter ofte på vaskemaskinen 22:55, men sånn er det å bo i leilighet. Noen mennesker eier ikke evner til å tenke over hvordan deres handlinger påvirker andre, og noen mennesker er bare drittsekker. Ikke vær en drittsekk selv, selv om andre er det. Anonymkode: aa05a...645 TS her igjen. Hadde absolutt ikke tenkt å gjøre det for å være plagsom tilbake. Var jo derfor jeg spurte her om dette var å betrakte som plagsomt siden det er det siste jeg vil. Jeg lager som sagt aldri bråk og er nok litt for redd for det. Føler selv jeg tar litt for mye hensyn til tider spesielt når de andre ikke viser samme hensyn tilbake. Men det plager meg ikke nevneverdig og jeg vet at man må tolerere sånt når man bor i leilighet. Bare redd for at mine naboer ikke skal tenke det samme om jeg skulle være uheldig å lage litt bråk en sjelden gang. Jeg hadde vært borte hele dagen og hadde lyst til å støvsuge før jeg la meg siden jeg liker å ha det rent og ryddig for å kunne slappe av. Derfor det ble vurdert å gjøre det så sent på kvelden. Anonymkode: b9699...469
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #10 Skrevet 27. februar 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen. Hadde absolutt ikke tenkt å gjøre det for å være plagsom tilbake. Var jo derfor jeg spurte her om dette var å betrakte som plagsomt siden det er det siste jeg vil. Jeg lager som sagt aldri bråk og er nok litt for redd for det. Føler selv jeg tar litt for mye hensyn til tider spesielt når de andre ikke viser samme hensyn tilbake. Men det plager meg ikke nevneverdig og jeg vet at man må tolerere sånt når man bor i leilighet. Bare redd for at mine naboer ikke skal tenke det samme om jeg skulle være uheldig å lage litt bråk en sjelden gang. Jeg hadde vært borte hele dagen og hadde lyst til å støvsuge før jeg la meg siden jeg liker å ha det rent og ryddig for å kunne slappe av. Derfor det ble vurdert å gjøre det så sent på kvelden. Anonymkode: b9699...469 Da misforsto jeg. Med slike naboer som ikke tar videre hensyn hadde jeg selv støvsugd uten dårlig samvittighet Men jeg ser det ordnet seg uansett. Skulle ønske du var naboen over meg! Anonymkode: aa05a...645
Linnpinn9 Skrevet 28. februar 2017 #11 Skrevet 28. februar 2017 Har aldri skjønt hvorfor folk må begynne å støvsuge og sette på vaskemaskin sent på kvelden eller på natta. Kan folk virkelig ikke ta slike ting på dagen? Han jeg bodde under før, kunne lett støvsuge kl 00! Det bråket og jeg våkna Hva med å ta litt hensyn til at andre mest sannsynlig sover på den tiden i en ukedag? Men bra du ventet ts.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #12 Skrevet 28. februar 2017 22 minutter siden, Linnpinn9 skrev: Har aldri skjønt hvorfor folk må begynne å støvsuge og sette på vaskemaskin sent på kvelden eller på natta. Kan folk virkelig ikke ta slike ting på dagen? Han jeg bodde under før, kunne lett støvsuge kl 00! Det bråket og jeg våkna Hva med å ta litt hensyn til at andre mest sannsynlig sover på den tiden i en ukedag? Men bra du ventet ts. Ikke jeg heller. Min hjemmeværende nabo støvsuger alltid på søndager, og setter alltid på vaskemaskinen etter klokken 23. Klarer ikke helt å forstå om det er en form for protest. Har litt lyst til å gå opp og spørre om vi har gjort noe som plager henne, men jeg kan ikke komme på noe. Anonymkode: aa05a...645
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #13 Skrevet 28. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke jeg heller. Min hjemmeværende nabo støvsuger alltid på søndager, og setter alltid på vaskemaskinen etter klokken 23. Klarer ikke helt å forstå om det er en form for protest. Har litt lyst til å gå opp og spørre om vi har gjort noe som plager henne, men jeg kan ikke komme på noe. Anonymkode: aa05a...645 Sett på vaskemaskin, tørketrommel, hårføner og alt sammen. Gjerne musikk og. Etter kl 23 så klart. Kanskje hun tar hintet? Bare for å ta litt igjen. Anonymkode: 9dcd7...82f
Sirah Skrevet 28. februar 2017 #14 Skrevet 28. februar 2017 Jeg hadde nok droppet det etter klokken 23, men mindre jeg knuste et glass eller noe. Jeg hadde nok ikke brydd meg om du støvsugde litt seint innimellom, men folk med små barn kan det jo være at reagerer.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #15 Skrevet 28. februar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett på vaskemaskin, tørketrommel, hårføner og alt sammen. Gjerne musikk og. Etter kl 23 så klart. Kanskje hun tar hintet? Bare for å ta litt igjen. Anonymkode: 9dcd7...82f Ja, jeg burde egentlig gjøre det, men føler for det første at mine dyre supersilent vaskemaskin og tørketrommel ikke bråker veldig mye OPP for henne. Det er jo mest vibrasjonen som fører til at det bråker hos oss, tror ikke det går oppover i like stor grad. Synes uansett at det er en uting å gjøre det samme tilbake - enten så er hun bare korttenkt og klarer ikke å se utenfor sin egen boble, eller så er hun et skikkelig drittmenneske. Uansett hvilke av det er så føler jeg at situasjonen forblir den samme eller verre. Vil ikke risikere sistnevnte Anonymkode: aa05a...645
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #16 Skrevet 1. mars 2017 På 2/26/2017 den 22.48, AnonymBruker skrev: Bor i en leilighet i Oslo og fikk lyst til å støvsuge nå 22:48 på en søndag. Lurer på om dette er innafor eller om det er for sent med tanke på forstyrrelse for naboer? Anonymkode: b9699...469 Spør de som bor under deg. Jeg hørte veĺdig godt når de over med dro støvsugeren over gulvet da jeg bodde i blokk tidligere. (Og dette var godt lydisolert nybygg - dette var omtrent eneste lyden som kunne høres godt fra naboen) Anonymkode: 6aa0a...e22
Wolfmoon Skrevet 1. mars 2017 #17 Skrevet 1. mars 2017 Min tidligere nabo støvsugde 22.50 omtrent hver kveld Jeg må jo innrømme at jeg ble litt irritert de gangene jeg hadde lagt meg, for det bråker faktisk mye når man drar støvsugeren over gulvet, men jeg innså jo at problemet egentlig var mitt. Men da (samme?) nabo begynte å sette på vaskemaskinen sent på kvelden, satte jeg opp en lapp i gangen med spørsmål om de ikke kunne la være å sette på vaskemaskinen sent, da vibrasjoner fra sentrifugeringen høres godt i murbygg. Etter det ble det faktisk stille, så de hadde nok bare ikke tenkt på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå