Gå til innhold

Hvordan er noen dominerende og andre "må altid" gi etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært noen ledertype. Jeg har liksom aldri klart å ordlegge meg slik at jeg har blitt sett og hørt, selv om jeg har hatt rett, har jeg måttet gi etter. Etter hvert har det bygget seg opp masse aggresjon i meg. Jeg har noen bra dager og slik. Men synes jeg er sint for mye.

Anonymkode: 6da5f...3dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de fleste er sånn at hvis de kan, så gjør de det. Hvis du blafrer en 1000-lapp foran ansiktene deres, så snapper de den ut av hendene dine - KUN FORDI DE KAN og de vet det ikke medfører konsekvenser, samtidig som at de vet at hvis de setter ned foten og forlanger å få ta 1000-lappen din så vil du trekke deg. Det er overraskende mange som er så "low".

Det er ikke mer avansert enn det. Det kan føles ekkelt å stå opp for seg selv, men ingen har egentlig noen rett til å fortelle deg hvor skapet står ... :) Selv om de innbiller seg det. Folk elsker makt og det er mange som henter energien sin fra makt, selv den minste, ubetydelige maktutøvelsen til den mest synlige som enhver klarer å spotte. Noen henter det gjennom å være i overkant smilende, feks. Det er også en måte å dominere på ... Det beste er å ta ansvar for seg selv og drite i hva andre gjør.

Anonymkode: 362d2...6c7

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de fleste er sånn at hvis de kan, så gjør de det. Hvis du blafrer en 1000-lapp foran ansiktene deres, så snapper de den ut av hendene dine - KUN FORDI DE KAN og de vet det ikke medfører konsekvenser, samtidig som at de vet at hvis de setter ned foten og forlanger å få ta 1000-lappen din så vil du trekke deg. Det er overraskende mange som er så "low".

Det er ikke mer avansert enn det. Det kan føles ekkelt å stå opp for seg selv, men ingen har egentlig noen rett til å fortelle deg hvor skapet står ... :) Selv om de innbiller seg det. Folk elsker makt og det er mange som henter energien sin fra makt, selv den minste, ubetydelige maktutøvelsen til den mest synlige som enhver klarer å spotte. Noen henter det gjennom å være i overkant smilende, feks. Det er også en måte å dominere på ... Det beste er å ta ansvar for seg selv og drite i hva andre gjør.

Anonymkode: 362d2...6c7

Jeg er delvis enig med dette innlegget. Men jeg tror at de som dominerer er litt dårlige mennesker i tillegg til at de mangler litt skam og gjør som de gjør fordi de kan. Jeg har f.eks hatt flere mennesker til opplæring som har vært veldig usikre og nærmest bedt meg om å hysje de rundt. Det har jeg ingen interesse av, og legger meg heller ned på deres nivå ved å være ydmyk. Har også hatt sjefer som har oppført seg slik mot meg (som er udominant) og kollegaer som i motsatt fall har utbyttet at de har makten fordi jeg er ny, og derfor vært helt bedritne i oppførselen. 

Konklusjon: makt + dårlige mennesker = dominant og overstyrende.

Anonymkode: 21868...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...