AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #1 Skrevet 26. februar 2017 Moren spurte her en dag om når jeg skulle klippe av meg det lange håret mitt. Hun nevnte allerede når jeg var 30 at jeg snart var for gammel for langt hår. Nå er jeg 42. Jeg forklarte at jeg ikke hadde planer om dette, da jeg ikke kler kort hår. Hun svarte da at jeg kunne klippe det til skuldrene, for det passet mye bedre. Er dette en vanlig tankegang, eller er moren min unik? Er langt hår for ungjenter? Håret mitt rekker et stykke nedenfor skulderbladene. Jeg har typisk nordisk, slett hår. Jeg tar veldig godt vare på det, kurer det jevnlig og klipper tupper. Fargen er nøytral blond.. Jeg er veldig fornøyd. Jeg spurte moren min om hun syntes det var styggt, men det syntes hun ikke (tro meg, hun hadde ikke hatt noen problemer med å fortelle meg det!) Anonymkode: 61c61...a98
Gjest Riley Owain Skrevet 26. februar 2017 #2 Skrevet 26. februar 2017 Vet du jeg synes folk burde få lov og ha håret sitt nøyaktig slik de vil uansett alder.
Gjest chisandra Skrevet 26. februar 2017 #3 Skrevet 26. februar 2017 Før i tiden, når din mor var på din alder, så skulle det nok klippes og rulles opp (!) etter en viss alder. Den tiden er heldigvis over.
Invicta Skrevet 26. februar 2017 #4 Skrevet 26. februar 2017 Tror det henger igjen fra "gamle dager". Kjenner ingen som tenker sånn i dag.
Nappetass1 Skrevet 26. februar 2017 #5 Skrevet 26. februar 2017 Har aldri forstått meg på det der! Dersom man kler en kortere frisyre kan man vel fortsette å ha dette, men kvinner som liker håret langt kan vel ha det slik? Helt merkelig! 6
Millimani Skrevet 26. februar 2017 #6 Skrevet 26. februar 2017 Det henger nok igjen fra gamle dager ja. Det er da opp til hver enkelt uansett alder igrunnen... Kjenner flere damer i 70-årene som "fortsatt" har langt hår 4
Aldrisur Skrevet 26. februar 2017 #7 Skrevet 26. februar 2017 For meg har ikke langt hår noen aldersgrense, men håret bør se sunt og velstelt ut, akkurat slik du beskriver at ditt hår er. Jeg har langt hår som deg og er vel på alder med moren din tenker jeg. 3
Minlillesky Skrevet 26. februar 2017 #8 Skrevet 26. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren spurte her en dag om når jeg skulle klippe av meg det lange håret mitt. Hun nevnte allerede når jeg var 30 at jeg snart var for gammel for langt hår. Nå er jeg 42. Jeg forklarte at jeg ikke hadde planer om dette, da jeg ikke kler kort hår. Hun svarte da at jeg kunne klippe det til skuldrene, for det passet mye bedre. Er dette en vanlig tankegang, eller er moren min unik? Er langt hår for ungjenter? Håret mitt rekker et stykke nedenfor skulderbladene. Jeg har typisk nordisk, slett hår. Jeg tar veldig godt vare på det, kurer det jevnlig og klipper tupper. Fargen er nøytral blond.. Jeg er veldig fornøyd. Jeg spurte moren min om hun syntes det var styggt, men det syntes hun ikke (tro meg, hun hadde ikke hatt noen problemer med å fortelle meg det!) Anonymkode: 61c61...a98 Om man er for "gammel" til langt hår, er opp til enhver person. Om du kler langt hår i en alder av 42, så go for it! Om du føler du trenger en forandring, så forandrer du. Hva andre mener er likegyldig. Gå med lengden av håret som du føler deg bra med 2
FantasDick Skrevet 26. februar 2017 #9 Skrevet 26. februar 2017 Nja, mamma nærmer seg 60 og har hår til rumpa snart. Det ser veldig krampaktig ut, men det er i kombinasjon med kunstig "ung" klesstil og 20 år yngre kjæreste. Bær håret med stil, da ser det bra ut uansett alder. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #10 Skrevet 26. februar 2017 Så lenge håret ditt er sunt så kan du fint ha langt hår. Dette henger som andre sier igjen fra gamle tider. De fleste kjente kvinner over 40 har jo langt hår, og mange av de ser jo utrolig flotte ut. Tidene har endret seg. Anonymkode: 24564...485 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #11 Skrevet 26. februar 2017 Hår til litt nedenfor skulderbladene er ikke langt i mine øyne. Har selv midjelangt hår. Og nei, langt hår er ikke noe som er forbeholdt ungjenter. Så lenge vi tar godt vare på håret, og det ikke virker slitt og tørt, er det bare å la det vokse..om så ned til rumpa. Anonymkode: c9b0f...ecf 5
Djungelvrål Skrevet 26. februar 2017 #12 Skrevet 26. februar 2017 Alle kler langt hår så lenge det er friskt og velstelt. Har aldri sett en kvinne med langt hår som er 30 + og tenkt "jøss, hu må klippe seg kjerringkort for hu kler ikke langt hår lengre".. Tull og vas fra ende til annen. 5
makkapakka Skrevet 26. februar 2017 #13 Skrevet 26. februar 2017 Har en dame på jobben på 51 som ikke steller seg noe særlig og nå har hun bestemt seg å spare til langt hår, hjelp tenkte jeg bare. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #14 Skrevet 26. februar 2017 Før i tiden, altså hundre år siden og eldre enn det, var det jo helt vanlig at også veldig gamle damer hadde langt, langt hår. Behold håret ditt du, hvis du vil det. Anonymkode: 203a8...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #15 Skrevet 26. februar 2017 3 minutter siden, Boomonster skrev: Alle kler langt hår så lenge det er friskt og velstelt. Har aldri sett en kvinne med langt hår som er 30 + og tenkt "jøss, hu må klippe seg kjerringkort for hu kler ikke langt hår lengre".. Tull og vas fra ende til annen. Haha,spot on! Jeg har faktisk til gode å se en dame som er finere med kort hår enn med langt. Syns brått de blir gamle "kjerringer" de som går fra langt til kort hår. Anonymkode: c7651...fd0 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #16 Skrevet 26. februar 2017 1 minutt siden, makkapakka skrev: Har en dame på jobben på 51 som ikke steller seg noe særlig og nå har hun bestemt seg å spare til langt hår, hjelp tenkte jeg bare. Tenkte du bare det, ja. Anonymkode: c61c5...81c
Gjest canacas Skrevet 26. februar 2017 #17 Skrevet 26. februar 2017 Det der har jeg hørt siden jeg ble 30 og. Jeg har hatt mange frisyrer, langt trives jeg best med. Er 40 nå og Jar ganske langt hår. Er hos frisøren annenhver måned og er nøye på å stelle det ellers også. Langt hår som alltid er i strikk osv ser jeg lite poeng i, mitt er kun oppsatt på trening eller når det nærmer seg vask.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #18 Skrevet 26. februar 2017 Mjaaaa problemet er når det blir typisk tørt og krusete og mister spensten som det har når man er ung. Håret ser liksom blast ut om du skjønner.... da er det på tide med kortere sveis mener nå jeg... Anonymkode: 4352f...4ec
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #19 Skrevet 26. februar 2017 Så lenge du tar vare på håret ditt kan du ha langt hår frem til du er 100 om så er Men jeg skal ærlig innrømme at det finnes noe som er for langt også, både på unge og voksne. Noen kler hår ned til rumpa, men langt i fra alle. En trygg lengde er ca. ved brystene. Anonymkode: b073b...b14 1
Gjest antbug Skrevet 26. februar 2017 #20 Skrevet 26. februar 2017 Det er noen som får tynt, pistrete og livløst hår når de blir eldre, og de ser ofte mye bedre ut hvis de klipper det kortere. Hvis man derimot fortsatt har god kvalitet på håret ser jeg ingen grunn til å klippe det kort uansett alder. Tullete og avlegs regel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå