Gå til innhold

Delt bosted for tvillinger 2 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg går fra hverandre denne våren. Denne tråden skal ikke handle om hvorfor osv, så spørsmål om det ønsker jeg ikke. Det er heller ikke noe alternativ å bo sammen, så kommentarer på dette ønsker jeg heller ikke.

Vi har tvillinger på 2 år, og begge har lyst til å ha dem like mye. Far har en krevende jobb så han sier han kan strekke seg til at jeg har dem ni dager for så at han har dem fem dager. Noe mindre enn det ønsker han ikke.

Barna er veldig knyttet til oss begge, men selvsagt mest knyttet til meg siden jeg har vært mest hjemme med dem (som sagt far er mye på jobb).

Er det noen her som har erfaring med en slik fordeling av såpass små barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Superflott at far er engsjert! Har ingen erfaringer, men mener to år er ALT for lite for delt bosted. Barn i den alderen er avhengig av rutiner og struktur i hverdagen - noe de ikke får med ulike hjem og ulike regler osv. Synes ikke barn skal ha delt bosted før skolealder egentlig.. Siden far er mye borte og du har vært hjemme syns jeg det er logisk at barna er hos deg, men at far selvsagt får maksimalt med samvær i form av besøk hos dere, helger, ferier og noen overnattinger i blant. Men delt bosted, er for tidlig når de er to år syns jeg :) 

• Liker 2
Skrevet

Her hadde far torsdag-søndag annenhver uke til barnet var 4 år. Han var alltid velkommen til oss på ettermiddagen og han hentet barnet i bhg 2-3 ganger i uken og tilbrakte ettermiddagen hos oss. 

Vi synes denne ordningen var super fordi det var stabilt for barnet, han fikk se at mamma og pappa var venner og han fikk tilbringe mye tid med barnet utover det "normale" samværet. Da han var 4 år fikk han en lillesøster hos pappa og utrykte ønske om å være mer der. Fikk 40/60, men det er fortsatt sånn at far tilbringer noen ettermiddager her og jeg noen hos dem. 

Veldig viktig med god kommunikasjon når man har delt omsorg for små barn. Og som noen påpeker over her, så tror jeg stabilitet og like regler er viktig. Er ikke lett for dem å skjønne hvorfor en ting er lov hos mamma og ikke pappa.

Anonymkode: e8093...736

Skrevet

Regner med at dere har bestilt time hos familievernkontoret? Hør hva de mener om dette og ta det derfra. Men jeg er enig med brukeren over meg.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 2/26/2017 den 19.35, Gemma Lui skrev:

Mannen min og jeg går fra hverandre denne våren. Denne tråden skal ikke handle om hvorfor osv, så spørsmål om det ønsker jeg ikke. Det er heller ikke noe alternativ å bo sammen, så kommentarer på dette ønsker jeg heller ikke.

Vi har tvillinger på 2 år, og begge har lyst til å ha dem like mye. Far har en krevende jobb så han sier han kan strekke seg til at jeg har dem ni dager for så at han har dem fem dager. Noe mindre enn det ønsker han ikke.

Barna er veldig knyttet til oss begge, men selvsagt mest knyttet til meg siden jeg har vært mest hjemme med dem (som sagt far er mye på jobb).

Er det noen her som har erfaring med en slik fordeling av såpass små barn?

Har kjennskap til at det går meget bra!

Man har like hovedregler/prinsipper/retningslinjer i barnas hjem ;-)

Foreldrene samarbeider, har en god dialog og snakkes så og si daglig samt SMS/MMS'er om sine barn. Dere bosetter dere i samme nabolag og såfremt dere begge er opptatt av et intelligent samarbeid så går dette strålende fint på skinner.

Du og din eks vil alltid være en familie sammen med deres barn :-)

Anonymkode: 863e4...674

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...