Gå til innhold

kul i brystet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

i det ene puppen har jeg en kul relativt langt nede, mens i den andre har jeg rett under brystvorta. den siste er øm. begge er vel på str med en med en klinkekule... er bare 22, så det er vel litt for ungt til å få kreft eller burde man kanskje ta en tur likevell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke for ungt. Så på et program her om dagen og ei jente på kun 17 hadde fått brystkreft. Er du i tvil, så burde du ta deg en tur til legen.

Skader ikke å være på den sikre siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med Rah over her, ta en tur til legen.

Som trøst kan jeg nevne at jeg også fant en kul i brystet for noen år siden - jeg var akkurat begynt å undersøke brystene - jeg ble livredd og fikk en akuttime hos legen. Legen var svært forståelsesfull og forklarte at jeg hadde mye kjertelvev (?) og at det kunne kjennes ut som kuler. Dette endrer seg ofte etter menstrasjonen og jeg skulle komme tilbake etter menstrasjon. Så jeg gjorde - og da var ting som det skulle. Av denne grunn skal man alltid undersøke brystene etter menstrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jo men nå har jeg hatt den der i noen uker.. så den har vært der både før, under og etter mens... tror jeg skal ta meg en tur til lege bare for sikkerhets skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også "hetta" en gang jeg oppdaget en kul i det ene brystet. Jeg fikk ikke fred før legen hadde sett på det. I mitt tilfelle var det bare en melkekjertel som lå oppå et ribbein. Dette er nå mange år siden.

Men ta deg en tur til legen, så er du på den sikre siden og slipper å bekymre deg for dette.

Jeg tør liksom ikke å undersøke brystene mine. Vet at dette er kjempedumt, men jeg blir bare SÅ redd hvis jeg skulle komme til å kjenne noe... :roll: Huff... Vet jo alt om at det er bedre å oppdage det tidlig osv., men likevel... Da kunne jeg heller tenkt meg en ordning der legen med jevne mellomrom kunne undersøkt brystene mine. Ikke at jeg har lyst til at han skal kna på dem, men leger vet hva som er skumle kuler og hva som ikke er det... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg er 22 og hadde akkurat en kul i brystet,sjekket den og det var ikke noe farlig. i følge legen på ullevål så var det ikke uvanelig at unge jenter hadde dette,men likevel viktig å sjekke det opp om du finner en.. tror du kan slappe av og at det ikke er noe farlig..

hos meg var det bare vev som hadde samlet seg og kunne følge syklusen litt,men den er helt borte hos meg nå. det kan være en cyste også men med et enkelt inngrep er den borte og ikke noe farlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...