AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #1 Skrevet 26. februar 2017 Jeg vil gjerne vite dine beste tips mot overspising. Jeg spiser hele tiden. Noen som har gode råd? Anonymkode: 8e528...61b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #2 Skrevet 26. februar 2017 Slutte å spise hele tiden. Anonymkode: 9247d...17a 4
TML0802 Skrevet 26. februar 2017 #3 Skrevet 26. februar 2017 Først og fremst finn ut hvorfor du spiser. Om det er fordi du faktisk er sulten; lag deg måltider som metter bedre, slik at du unngår småspising mellom de. Spiser du for å døyve følelser, finn andre måter å takle de på - enten alene eller i samråd med lege eller psykolog. 3
Gjest earlgrey Skrevet 26. februar 2017 #4 Skrevet 26. februar 2017 Du må tenke på at alt du spiser er kalorier. Når man først begynner å overspise er det lett å tenke: "Fuckit, siden jeg spiste den sjokoladeplata kan jeg liksågodt spise den posen med potetgull også..." så baller det bare på seg. Tenk at alt du spiser legger seg på magen og at alle kaloriene teller du kan eventuelt laste ned lifesumappen etc., legge inn hva du skal spise og holde deg til det. Det er lettere å la være å spise utenom måltidene når dagen er planlagt. Spis nok, god og mettende mat. Hvis du er sulten er overspisingen rett rundt hjørnet. Får du cravings må du finne på noe annet. Rydd og vask hus, gå tur, besk noen eller noe som holder deg opptatt. Lær deg forskjellen på sult og cravings, så lærer du deg å kontrollere cravingsene. Husk at det blir lettere etterhvert, når du får kontroll på blodsukkeret
BlendaSensitive Skrevet 27. februar 2017 #6 Skrevet 27. februar 2017 For min del må jeg spise veldig lav GI. Altså fylle på med bra mat, for å ikke trigge spisingen av unyttig mat. Masse grønnsaker, frø, nøtter, proteiner, og noe fett. Og av rene karbohydrater max en liten handfull per dag, en gang. Exempel: litt pasta en dag, litt potet en dag, litt frukt osv. Veldig kjedelig for jeg elsker brødmat, pasta, etc!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #7 Skrevet 27. februar 2017 For min del så overspiser jeg når jeg er stresset eller lei meg. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått ned i vekt for så å legge på meg halvparten igjen fordi jeg har hatt en vanskelig periode i livet. Det er den dårligste "mestringsteknikken" ever, men den synes helt umulig å snu. Tips som "gå en tur" eller "puss tennene" hjelper ikke i det hele tatt. Det som har hjulpet litt er å prøve å fikse det underliggende problemet. I de tilfellene det går så fikser overspisingen seg. I de tilfellene det ikke kan gjøres noe med (f.eks samlivsbrudd, alvorlig sykdom etc) så har jeg ikke funnet noen løsning annet enn å tenke at jeg aldri vil havne der jeg var når jeg begynte å gå ned i vekt og at jeg ikke orker hele prosessen om igjen. På den måten går jeg nå vanligvis opp "bare" 3-4-5 kg før jeg klarer å ta tak igjen. Veldig sure kilo vel og merke Anonymkode: 15068...0d0 3
mikrobe Skrevet 27. februar 2017 #8 Skrevet 27. februar 2017 Hva med å bruke munnskyllevann når du føler for å spise utenom måltidene? Det løser ikke årsaken til problemene dine, jeg er klar over det, men det kan kanskje spare deg for noen kalorier?
lokmeister2016 Skrevet 27. februar 2017 #9 Skrevet 27. februar 2017 Spis frukt eller grønnsaker eller smoothie når du er sulten sunne ting altså . Eller Kesam , hvis du absolutt må spise begynn og tren så slipper du bli over vektig
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #10 Skrevet 27. februar 2017 Overspising er en spiseforstyrrelse. Men du skriver ikke noe om hvor mye du spiser, hvor ofte eller hvordan du faktisk har det. Tror du må finne underliggende årsak til hvorfor du bruker mat som trøst. Anonymkode: 0169c...196
Pringle Skrevet 27. februar 2017 #11 Skrevet 27. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Overspising er en spiseforstyrrelse. Anonymkode: 0169c...196 Ikke nødvendigvis. Det finnes overspisingslidelser som er spiseforstyrrelser. Men overspising kan også være en dårlig vane, eller manglende innsikt i eget energibehov/normale porsjonsstørrelser. Motsatt kan det også være en spiseforstyrret person som spiser for lite eller akkurat passe, og tror han/hun spiser for mye. Sitat Men du skriver ikke noe om hvor mye du spiser, hvor ofte eller hvordan du faktisk har det. Tror du må finne underliggende årsak til hvorfor du bruker mat som trøst. Trådstarter har heller ikke skrevet noe om hvorfor han/hun (mener at han/hun) spiser for mye. Det er ikke grunnlag i hovedinnlegget for å trekke slutningen at det dreier seg om trøstespising.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå