AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #1 Skrevet 26. februar 2017 Prøvetiden min er snart over på jobben, å føler jeg går med hodet hevet og fornøyd me innsats jeg har gitt i jobbe... men ingenting er godt nok for arbeidsgiver. tenker masse på hvis dem ønsker å ikke ha meg lenger, kan jeg da be om å ikke bli satt opp flere timer i oppsigelsestiden? Jeg er jo ikke interessert i å jobbe ut prøvetiden hvis jeg ikke er ønsket. er det noen regler rundt dette? Anonymkode: 96e9f...a4e
_popcorn_ Skrevet 26. februar 2017 #2 Skrevet 26. februar 2017 Du kan alltids be om å slippe jobbe i oppsigelsestiden, men du kan ikke kreve det. Storsett eneste forskjellen ved oppsigelse i prøvetid og oppsigelse etter prøvetid er at det er lavere terskel for oppsigelse i prøvetiden og at arbeidstaker ikke kan kreve jobbe ut oppsigelsestiden, og at oppsigelsestiden gjelder fra det øyeblikket man mottar oppsigelsen.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #3 Skrevet 26. februar 2017 Har de noen grunner til å si deg opp? Prøvetiden er bare retningsgivende og de må har en grunn for å si deg opp selv om prøvetiden er omme. Anonymkode: 2f476...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #4 Skrevet 26. februar 2017 Okei, jeg fikk beskjed i første oppfølgingsmøte at jeg hadde glemt søpla, pga dårlig opplæring hatt noen feilslag på kasse( alså ikkje gitt ut penger), leder har fortsatt ikke lært meg kasseoppgjør Å jeg lager "klikker" på jobben... dette var papirer i første møtet HR skulle ha.. jeg har jobbet noen plasser å aldri blitt beskyldt før så mye tull før! ts Anonymkode: 96e9f...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå