Gå til innhold

Levere sykemelding på lokalt NAV-kontor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selvstendig næringsdrivende og sykemeldt etter et hjerteinfarkt. Sendte inn skjemaet som heter Krav om sykepenger, men fikk det i retur fordi jeg ikke hadde krysset for om jeg hadde utført arbeid for arbeidsgiver nevnt i punkt 2.2, til tross for at det punktet ikke finnes på skjemaet.

Så lenge legen har skrevet at jeg er selvstendig og ikke har arbeidsgiver, så bortfaller det punktet da automatisk tydeligvis. Men nå har jeg i hvertfall krysset Nei og lurer på om jeg bare kan legge det i postkassa utenfor Nav-kontoret her eller om jeg må sende det via Nav Skanning i Oslo.

Det er mitt lokale Nav-kontor som står som avsender av returbrevet.

Noen som vet? 

Anonymkode: 953bb...68e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring NAV Servicetelefon i morgen tidlig. 

Anonymkode: 7d8ac...5e7

Skrevet

Ja du kan det

Anonymkode: 36bbb...345

Skrevet

Nei det har akkurat kommet nye rutiner. 

Lokal kontorene skal ikke lenger ta imot sykemeldinger, de skal sendes til et eller annet sted i Trondheim. Ring og spør

Skrevet (endret)

NAV Skanning skal ha det :) 

Endret av Louiah
Skrevet
6 minutter siden, Tusselabb skrev:

Det avhenger av hvilket fylke du bor i. Du kan lese mer på https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Samarbeid/Lege+og+sykmelder/Relatert+innhold/sykmeldt

Der er det også direktelenke til adresse for sykemelding og inntektsskjema. 

Jeg sendte jo sykemeldingen til Nav og den oppgitte adressen i fylket mitt, men så har jeg fått den i retur pga et manglende kryss. Det står stemplet på den når de har mottatt den første gang, og på returbrevet så står mitt lokale nav-kontor som avsender. Det er derfor jeg er litt i tvil nå...

Anonymkode: 953bb...68e

Skrevet

Det er riktig at D-del skal sendes til det forvaltningskontoret som behandler slike saker for ditt fylke. Se linken som Tusselabb la inn. Men dersom det er noe feil på skjemaet er det lokalkontoret som får beskjed om å gjøre deg oppmerksom på det, så det er sikkert derfor det er stemplet innom ditt lokalkontor.
For raskest behandling er det best å sende direkte til rett adresse.

Alle kryss må være avkrysset. Selv om du er selvstendig må du svare på om du har utført noe arbeid i den perioden du har vært sykmeldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...