Gå til innhold

Brudekjole fra ebay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med et ikke så altfor stort budsjett og lyst på ny brudekjole lurer jeg på om noen har erfaring med å kjøpe kjole på ebay? Ser at de har kjoler til ca 2000kr som kan sys etter dine mål osv. Men når noe er for godt til å være sant er det ofte nettopp det. Er det tilfellet for kjole kjøpt på ebay? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sikkert finne noen fine kjoler på ebay, men FOR ALL DEL styr unna de som er laget i Asia! Prøv heller å let etter merkekjoler eller noe, fra f.eks ebay.co.uk. Du kan gå på en stor smell hvis ikke! Du må også huske på at en kjole til 2000 fort kan bli 3-5000 pga mva o.l.

Anonymkode: 2d2a5...941

Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort om jeg var deg. 

Da hadde jeg heller spart noen år til gitt, gifte seg gjør man bare en gang i livet 

Anonymkode: 2774d...c4f

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar begge to. Jeg heller veldig mot å ikke gjøre det for å si det sånn. Men ble nysgjerrig da jeg så nydelige kjoler til så billig pris. Nei, blir nok å spare ja. 

Skrevet

Det veldig mange ikke skjønner er at Ebay ikke er èn butikk, men et samlested for flere ulike butikker og privatpersoner. Alle selgere har sitt eget navn, og sine egne varer, selv om mye er likt. Mange klager over dårlig kvalitet på ting kjøpt fra Ebay, men det er altså selgeren sin feil, ikke selve Ebay. Se derfor etter selgere som har gode tilbakemeldinger (viser en prosentandel, min hovedregel er 97% eller høyere), og som har mange tilbakemeldinger. En selger kan ha 100% gode tilbakemeldinger, men det sier ikke så mye om det er bare er to stykker som har handlet hos vedkommende ;)
Selgere fra Europa har flere ganger vist seg å ha bedre kvalitet spesielt på ting som klær, enn det du får fra Asia - men som sagt: du kan finne veldig flotte selgere, med god kvalitet på tingene sine!

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, Monstrum skrev:

Det veldig mange ikke skjønner er at Ebay ikke er èn butikk, men et samlested for flere ulike butikker og privatpersoner. Alle selgere har sitt eget navn, og sine egne varer, selv om mye er likt. Mange klager over dårlig kvalitet på ting kjøpt fra Ebay, men det er altså selgeren sin feil, ikke selve Ebay. Se derfor etter selgere som har gode tilbakemeldinger (viser en prosentandel, min hovedregel er 97% eller høyere), og som har mange tilbakemeldinger. En selger kan ha 100% gode tilbakemeldinger, men det sier ikke så mye om det er bare er to stykker som har handlet hos vedkommende ;)
Selgere fra Europa har flere ganger vist seg å ha bedre kvalitet spesielt på ting som klær, enn det du får fra Asia - men som sagt: du kan finne veldig flotte selgere, med god kvalitet på tingene sine!

Jepp... Men en ting er sikkert, og det er at det sjeldent går bra med slike "skreddersydde" kjoler fra Asia et sted. Det er helt helt rip off av designerkjoler og ser forferdelig ut. Egentlig alt fra Asia som står "unbranded" på er fælt. :frkk:

• Liker 2
Skrevet

Jeg har et par venninner som har kjøpt billige brudekjoler fra ebay, og de så fantastiske ut! ☺ Det er sikkert ikke like god kvalitet i stoffet som i de dyre brudekjolene,men kjolen skal jo bare brukes én dag. De kjolene jeg har sett fra ebay kan du heller ikke se på at er billigkjoler. Bare bestill i god tid, sånn at du eventuelt rekker å selge kjolen igjen hvis den ikke passer. Det er visst heller ikke så vanskelig å selge kjolene igjen hvis de ikke passer 😊

Anonymkode: 7edba...dd8

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et par venninner som har kjøpt billige brudekjoler fra ebay, og de så fantastiske ut! ☺ Det er sikkert ikke like god kvalitet i stoffet som i de dyre brudekjolene,men kjolen skal jo bare brukes én dag. De kjolene jeg har sett fra ebay kan du heller ikke se på at er billigkjoler. Bare bestill i god tid, sånn at du eventuelt rekker å selge kjolen igjen hvis den ikke passer. Det er visst heller ikke så vanskelig å selge kjolene igjen hvis de ikke passer 😊

Hvor da fra ebay? Er det merkekjoler/kjoler fra kjedebutikker eller rip off fra Asia? Er det sistnevnte skal jeg love deg at de ikke ser fine ut...

Så nei ts, skal du kjøpe så styr unna skreddersydd, eller alt fra Asia :)

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor da fra ebay? Er det merkekjoler/kjoler fra kjedebutikker eller rip off fra Asia? Er det sistnevnte skal jeg love deg at de ikke ser fine ut...

Så nei ts, skal du kjøpe så styr unna skreddersydd, eller alt fra Asia :)

Jeg vet dessverre ikke fra hvor, men tror nok det var europeiske butikker. Disse venninnene er gift, så jeg har sett dem i kjolene sine. Begge fikk masse skryt for kjolene,men spesielt hun ene. Folk kunne ikke tro at det var en billigkjole.

Skrevet

Min kom på rundt 2000 kr, det var salg i en amerikansk brudesalong. Meget fornøyd med den.

Anonymkode: e48df...ca6

Skrevet
3 timer siden, Monstrum skrev:

Har kjøpt fra ebay før, med varierende resultat. Er derfor jeg etterspør erfaringer. Og ja, de fleste som selger så billig er fra Asia. Min erfaring med det er dårlig både med produkt og selgere. Så jeg er skeptisk. Takk for tips😊

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan sikkert finne noen fine kjoler på ebay, men FOR ALL DEL styr unna de som er laget i Asia! Prøv heller å let etter merkekjoler eller noe, fra f.eks ebay.co.uk. Du kan gå på en stor smell hvis ikke! Du må også huske på at en kjole til 2000 fort kan bli 3-5000 pga mva o.l.

Har du sett på zalando? Der har de fine hvite kjoler, om du er ute etter hvit. Og man får kvalitet for pengene. Ville ikke kjøpt via ebay..

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp... Men en ting er sikkert, og det er at det sjeldent går bra med slike "skreddersydde" kjoler fra Asia et sted. Det er helt helt rip off av designerkjoler og ser forferdelig ut. Egentlig alt fra Asia som står "unbranded" på er fælt. :frkk:

Det er min erfaring også så ja.. Er skeptisk 

Skrevet

Med lite budsjett tror jeg heller jeg ville sett om jeg fant noe her 

http://www.asos.com/women/occasion-wear/bridal/cat/?cid=21606&cr=6&CTARef=FE|WW|tbdhed|brides

Veldig mange av kjolene på ebay er mindre pene når de kommer frem. Feil fasong, billig glinsende stoff som gjør at det ser skikkelig skikkelig billig ut osv. Men det er en del fint i linken over. Kommer jo an på hva du liker også da.

Anonymkode: fbaf8...2b4

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Monstrum skrev:

Det veldig mange ikke skjønner er at Ebay ikke er èn butikk, men et samlested for flere ulike butikker og privatpersoner

Nei. Nei det er det ikke

Anonymkode: 6952c...b2f

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Nei det er det ikke

Anonymkode: 6952c...b2f

Jo. Fra Ebay's hjemmeside:

We connect millions of buyers and sellers around the world, empowering people and creating economic opportunity for all.
We give sellers the platform, solutions, and support they need to grow their businesses and thrive.
We focus on partnering with our sellers, not competing with them. We are building stronger connections between buyers and sellers with product experiences that are fast, mobile, and secure.

Altså; Ebay er en plattform hvor selgere/bedrifter kan registrere seg og selge varene sine. Det Ebay gjør er å legge til rette, å sørge for sikre betalingsløsninger (via Paypal, samt muligheten for å åpne sak om noe skulle gå galt), og å tilpasse siden slik at selgere og kjøpere enkelt kan åpne en dialog.
Så hvis du bestiller en kjole fra selgeren "jallaballachingchong" og får en rip-off i dårlig kvalitet, så er det ikke Ebay som har sendt deg den kjipe kjolen, men selgeren som har registrert bedriften sin der.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...