Gå til innhold

Bandasjistapotek?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig et bandasjistapotek? 

Hva er forskjellen på et vanlig apotek og et bandasjistapotek? 
Og hva gjør evt arbeidsoppgavene i skranken på et bandasjistapotek annerledes enn på et "vanlig" apotek? :)

Har prøvd å google meg frem til dette men finner det ikke sånn egentlig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bandasjist - ortopediutsyr. Proteser, stomiutstyr osv. Det er mye mer og nærere kontakt med brukeren, da en del av oppgavene går ut på å ha kunnskap om forskjellig utstyr og prøve ut hva dom blir det beste for pasienten.

Skrevet
2 minutter siden, Neutral90 skrev:

Bandasjist - ortopediutsyr. Proteser, stomiutstyr osv. Det er mye mer og nærere kontakt med brukeren, da en del av oppgavene går ut på å ha kunnskap om forskjellig utstyr og prøve ut hva dom blir det beste for pasienten.

Men hvis jeg går på et vanlig apotek og skal ha utstyr til stomien jeg har fått utlagt og skal ha utstyr til det - så kan jeg vel ikke være avhengig av et bandasjistapotek for å få utstyret mitt? Jeg bor langt utpå bygda nå, 45 min unna nærmeste bandasjistapotek - vil det si at folk må reise helt dit for å få tak i ting til stomien sin? :o 

Takk for svar forøvrig. Prøver bare å forstå dette skikkelig. Vurderer å søke på en stilling på et bandasjistapotek - men er jo en fordel å vite litt om det først.. :)

Skrevet

Mange apotek tilbyr nå hjemkjøring gratis. Jeg ringer Boots apotek og får på døra 😊

Anonymkode: 3e98e...214

Skrevet (endret)
6 minutter siden, FebruarMamma skrev:

Men hvis jeg går på et vanlig apotek og skal ha utstyr til stomien jeg har fått utlagt og skal ha utstyr til det - så kan jeg vel ikke være avhengig av et bandasjistapotek for å få utstyret mitt? Jeg bor langt utpå bygda nå, 45 min unna nærmeste bandasjistapotek - vil det si at folk må reise helt dit for å få tak i ting til stomien sin? :o 

Takk for svar forøvrig. Prøver bare å forstå dette skikkelig. Vurderer å søke på en stilling på et bandasjistapotek - men er jo en fordel å vite litt om det først.. :)

De fleste sykehusapotek har bandasjistavdeling. Bor du langt unna bestiller du inn nok utstyr når du er på sjekk på sykehuset, evnt ringer inn bestilling og de sender. Et vanlig småbyapotek har ikke bandasjist og stomiutstyr :-)

edit: altså du får utstyr som varer 3-4 mnd, helt til du skal på beste sjekk på sykehuset osv.

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Skrevet

Utstyr kan bestilles på nett, trenger ikke reise lang vei for å få tak i utstyr. Men hvis du er kvalifisert til å jobbe på apotek så må du vel vite forskjellen på dem?

Anonymkode: 8ebcc...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...