Gå til innhold

Vårruller - noen som har laget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en pakke med vårrullefser eller hva dere kaller det i frysern :)
Men det står ikke noen god "oppskrift" - kun bilde av at man skal tine de - men ikke hvor lenge, og at man skal ha fuktig koppehåndkle og ha i fyll og rulle.

Er det noen erfarne vårrullere her som kan gi meg litt bedre instruksjoner?

Hvor lenge før må jeg ta de opp til tining?
Oppskrift på godt fyll? Gjerne litt "kjedelig" da mannen min ikke liker sånn sur/søt - for asiatisk smak. Jeg har smakt noen gode som han og likte, med kjøttdeig, revet kål, gulrot og soyasaus eller noe i den dur? Noen som har en oppskrift på noe som ligner?

Må de friteres i olje, eller kan de lages i varmluft i stekeovnen?

Takk for hjelpen! 

Hilsen amatør :)

Anonymkode: 16214...1cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, så skal ikke begi meg ut på et forsøk på forklaring.

Men det jeg faktisk husker, fordi det var det jeg gruet meg til, var friteringen. Det var superenkelt! Jeg så for meg at jeg måtte bruke massevis av olje, at det kom til å bli forferdelig varmt og nærmest farlig. Men det var nesten bare som å koke i lite vann, bare passe godt på dem selvsagt. Så dersom du er bekymret for oljen av annet enn kalorimessige grunner er det ingen grunn til å være det :)

Skrevet

Jeg lager mine i stekeovn, så lenge de blir penslet godt med olje først så blir de sprø. 

Skrevet

Jeg brukte strimlet hodekål, strimlet gulrot, løk og kyllingkjøttdeig i mine. Salt og pepper. De vårrullefsene skal være myke, så ta de opp et par timer før du skal bruke de kanskje? Jeg brukte vann som "lim" i brettene. Stekte de i ovnen, da det begrenser oljebruk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...