Devana Skrevet 11. desember 2004 #1 Del Skrevet 11. desember 2004 Hva var snittet du kom inn med? Hvor mange poeng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #2 Del Skrevet 11. desember 2004 Henger meg på spm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devana Skrevet 11. desember 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 11. desember 2004 Henger meg på spm. Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2004 #4 Del Skrevet 11. desember 2004 Her finner dere statistikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #5 Del Skrevet 12. desember 2004 de mest oppdaterte opptaksgrensene finner du på: http://www.ntnu.no/studieavd/medisin/oppta...aksgrenser.html ellers må ikke så mange søke til høsten for jeg vil inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devana Skrevet 12. desember 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 12. desember 2004 Hehe...Jeg vil også inn Men kan ikke si jeg har nok poeng. Hvor mange poeng har du samlet opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #7 Del Skrevet 12. desember 2004 12 poeng fra høyere utdanning... også må jeg ta 3kj og kanskje ta opp matte denne våren. om det går bra så har jeg nok til å komme inn alle plasser utenom oslo... håper så inderlig at det går. det er jo lavere opptakskrav i utlandet men er usikker om jeg har lyst å tilbringe de neste 6 årene i øst europa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devana Skrevet 12. desember 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 12. desember 2004 Skjønner...Jeg har altfor få poeng til å komme inn, så jeg må nok revurdere. Hvor gammel er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #9 Del Skrevet 12. desember 2004 22. og du? mangler du mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devana Skrevet 12. desember 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg er 19. Mangler nesten 20 studiepoeng. Og 3Kj, matte og fysikk. Tar det som privatist nå. Hva gikk du på høyskole for å skaffe flere poeng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #11 Del Skrevet 12. desember 2004 universitetet.. 2 år tar det vanligvis å få 120 studiepoeng som tilsvarer 12 poeng. da er det samme om hvilke fag du tar (så lenge det ikke er en profesjons utdanning som tannlege, psykologi, sivil inginør). da har du 12 poeng + 4 fordypningspoeng + 3 realfagspoeng i tillegg kan du for eksempel ta 2 og 3BI da har du 4 realfagspoeng og dermed 20 ekstra poeng. det er mange som bruker et par år for å samle poeng før de begynner å studere medisin så om det er dette du virkelig vil det så er det bare å kjøre på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devana Skrevet 12. desember 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 12. desember 2004 Okey. Har veldig lyst, men er jo ikke særlig glad i skolen generelt. Kan holde ut på medisinstudiet siden det er virkelig noe jeg ønsker, men alt annet er ikke noe særlig. Men må man så må man. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #13 Del Skrevet 13. desember 2004 så hvis man studerer jus som er master nå, får man vel en del poeng til¨å komme inn vel? Eller regnes det som profesjonsstudie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #14 Del Skrevet 13. desember 2004 Dette har jeg sakset fra http://www.ntnu.no/studieavd/medisin/ ser ut som man da får om ikke annet noen studiepoeng for 1 avd. (siv.ing heter foresten også master nå men man får ingen poeng for det) Ikke poeng for avbrutt profesjons- og yrkesutdanning - hva betyr det? Ved søknad om opptak til medisin gis det ikke tilleggspoeng for avbrutt profesjons- og yrkesutdanning. Dette betyr at søkere ikke får uttelling for noen eksamen avlagt som del av profesjons- og yrkesutdanning, med mindre utdanningen er fullført. Alle "frie" fag eller emner oppgitt med vekttall eller studiepoeng gir fortsatt tilleggspoeng. Dette omfatter også: Ex. phil. (5 vekttall) og ex. fac. (5 vekttall) (uavhengig av om faget/fagene er tatt innenfor eller utenfor et profesjonsprogram) Psykologi grunnfag (20 vekttall), og deler av psykologi grunnfag Juss 1. avdeling/grunnfag (20 vekttall) ved UiB og UiTø Privatrett grunnfag (20 vekttall) ved UiO Offentlig rett grunnfag (20 vekttall) ved UiO 20 vekttall tilsvarer 60 studiepoeng 40 vekttall tilsvarer 120 studiepoeng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå