Gå til innhold

Noen som studerer medisin

Devana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Anonymous

12 poeng fra høyere utdanning... også må jeg ta 3kj og kanskje ta opp matte denne våren. om det går bra så har jeg nok til å komme inn alle plasser utenom oslo...

håper så inderlig at det går. det er jo lavere opptakskrav i utlandet men er usikker om jeg har lyst å tilbringe de neste 6 årene i øst europa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19. Mangler nesten 20 studiepoeng. Og 3Kj, matte og fysikk. Tar det som privatist nå.

Hva gikk du på høyskole for å skaffe flere poeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

universitetet.. 2 år tar det vanligvis å få 120 studiepoeng som tilsvarer 12 poeng. da er det samme om hvilke fag du tar (så lenge det ikke er en profesjons utdanning som tannlege, psykologi, sivil inginør).

da har du 12 poeng + 4 fordypningspoeng + 3 realfagspoeng i tillegg kan du for eksempel ta 2 og 3BI da har du 4 realfagspoeng og dermed 20 ekstra poeng.

det er mange som bruker et par år for å samle poeng før de begynner å studere medisin så om det er dette du virkelig vil det så er det bare å kjøre på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Har veldig lyst, men er jo ikke særlig glad i skolen generelt. Kan holde ut på medisinstudiet siden det er virkelig noe jeg ønsker, men alt annet er ikke noe særlig. Men må man så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

så hvis man studerer jus som er master nå, får man vel en del poeng til¨å komme inn vel? Eller regnes det som profesjonsstudie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dette har jeg sakset fra http://www.ntnu.no/studieavd/medisin/

ser ut som man da får om ikke annet noen studiepoeng for 1 avd. (siv.ing heter foresten også master nå men man får ingen poeng for det)

Ikke poeng for avbrutt profesjons- og yrkesutdanning - hva betyr det?

Ved søknad om opptak til medisin gis det ikke tilleggspoeng for avbrutt profesjons- og yrkesutdanning. Dette betyr at søkere ikke får uttelling for noen eksamen avlagt som del av profesjons- og yrkesutdanning, med mindre utdanningen er fullført.

Alle "frie" fag eller emner oppgitt med vekttall eller studiepoeng gir fortsatt tilleggspoeng. Dette omfatter også:

Ex. phil. (5 vekttall) og ex. fac. (5 vekttall) (uavhengig av om faget/fagene er tatt innenfor eller utenfor et profesjonsprogram)

Psykologi grunnfag (20 vekttall), og deler av psykologi grunnfag

Juss 1. avdeling/grunnfag (20 vekttall) ved UiB og UiTø

Privatrett grunnfag (20 vekttall) ved UiO

Offentlig rett grunnfag (20 vekttall) ved UiO

20 vekttall tilsvarer 60 studiepoeng

40 vekttall tilsvarer 120 studiepoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...