Gå til innhold

Pearly/LadyComp

kornelia84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har brukt Pearly i snart 3 md. Er veldig fornøyd. Blir som en rutine. den ringer og vekker meg, og jeg måler. Tar no time at all, og gir dagens status + prognose for 6 dager fremover. Jo lengre du går på den jo bedre kjenner den deg. Så jo flere grønne dager får du. I begynnelsen får du endel røde dager, fordi den ikke har lært syklusen din å kjenne enda, og da vil den ikke ta noen risiko. Jeg syns det er bra å få bedre kjennskap til min kropp og syklus. Og så er det greit å vite at jeg har prvansjon for resten av livet, helt naturlig. Har gått på p-piller i 3 år, og syns det er i meste laget. Du tilfører jo kroppen hormoner, og uansett hva legene sier, så tror jeg ikke at kroppen har helt godt av det i for lange perioder.

Jeg kan absolutt anbefale den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg pc -programmet Ovusoft.

Det gjør akkurat det samme som en Ladycomp, bare bedre og mer oversiktelig. Det koster ca. 400kr.

Temperaturen måler du selv med et vanlig digitaltermometer siden det er litt vanskelig å gjøre med pc... :ler:

Du kan lese og laste ned en prøve på programmet her:

http://www.ovusoft.com/

Ellers finner du en del innlegg om dette hvis du søker på Ovusoft her på Kg.

Et slikt program er på mange måter mer fleksibelt enn en boks og anbefales av alle som ikke har "standard" sykluser. Da kan man nemlig få problemer med å bruke Ladycomp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om det programmet før. Det må jeg lese litt om.

Men er ikke helt enig med det du sier om at Pfc'en er dårlig. Husk på at den er en avansert datamaskin med selvlærende program. den inneholder all nødvendig syklusdata, i tillegg til tusenvis av syklusstatistikker.

+ at de pfc'ene du får kjøpt nå er nye og forbedrede utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg pc -programmet Ovusoft.

Det gjør akkurat det samme som en Ladycomp, bare bedre og mer oversiktelig. Det koster ca. 400kr.

Temperaturen måler du selv med et vanlig digitaltermometer siden det er litt vanskelig å gjøre med pc... :ler:

Du kan lese og laste ned en prøve på programmet her:

http://www.ovusoft.com/

Ellers finner du en del innlegg om dette hvis du søker på Ovusoft her på Kg.

Et slikt program er på mange måter mer fleksibelt enn en boks og anbefales av alle som ikke har "standard" sykluser. Da kan man nemlig få problemer med å bruke Ladycomp.

Signerer!

Og du kan lese mer om FAM (fertility awareness method) på www.pernille.info samt på den siden som jeg har liggende under www-knappen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Søsteren min bruker lady comp. Hun er 24 år og venter sitt 4 barn i Januar. De ønsker seg barnet og alt er bra, men det var ikke planlagt. Jeg vet ikke om det var de som slurvet, men jeg har forstått det på hun at hun ikke synes det var noe bra prevensjons middel..På en annen side kan det være at hun er ekstremt fruktbar :-) Det funker nok veldig bra for de som ønsker å bli gravide og om det funker for de som ikke ønsker det, det har jeg bare ett tilfelle av! Det går nok fint, tenkte jeg bare skulle dele dette med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner også noen som ble gravide når de brukte en slik for å unngå det (pga ustabile sykluser).

Jeg ble riktignok gravid da jeg brukte Ovusoft, men det var fordi jeg ikke fulgte reglene så strengt som jeg burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...