minienthe Skrevet 26. februar 2017 #1 Skrevet 26. februar 2017 Holder på å bli gal her fordi jeg ikke kommer på hvilken bok jeg tenker på så jeg frir til fantasyfolket her inne. Det er lenge siden jeg leste den så minnene er mildt sagt oppsstykket. Utgitt på bokmål men jeg mener å huske den ikke var opprinnelig norsk Mener å huske det var snakk om to ungdommer som etter litt reise endte opp på en slags skole for magikere og/eller dragehåndterere/ryttere. En av scenene i boka består av at de går igjennom en slags ørken før de ender opp i en slags bygning som er skapt av en magiker som fordreier tiden. Mener å huske at denne bygningen er litt labyrintaktig ? En annen av scenene er at de ender opp i en forlatt by og må slåss mot fiendtlige skapninger for å kunne krysse grensen/porten tilbake til tryggere områder. Tror kanskje denne scenen kom etter ørkenscenen. Innbiller meg at det er noe drager inne i bildet og men det kan hende jeg blander. Trodde først det kunne være Alison Goodman med Eon men de er såvidt jeg vet ikke utgitt på norsk ?
minienthe Skrevet 26. februar 2017 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2017 Har bøkene hans blitt gitt ut på norsk ?
minienthe Skrevet 26. februar 2017 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2017 Ah, riftkrigen. Nei det er ikke den serien, den jeg tenker på er mer "ukjent". Lurer litt på om det kan være drageserien til Iselin Alvestad men får ikke plottet der helt til å stemme.
Monstrum Skrevet 26. februar 2017 #5 Skrevet 26. februar 2017 Det første som slo meg var Tegnets forsvarere, av Kristian Kapelrud, men den er jo opprinnelig norsk da
minienthe Skrevet 26. februar 2017 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2017 Nei ikke den siste her dessverre men den fikk jeg derimot lyst til å lese
Kattugla Skrevet 26. februar 2017 #7 Skrevet 26. februar 2017 Kan det være Pern-serien av Anne McCaffrey? Den inneholder i hvertfall både drager og tidsfordreiing/reise Om den er utgitt på noesk vet jeg ikke. En annen serie er Temeraire av Naomi Novik, i hvertfall noen har kommet på norsk.
minienthe Skrevet 27. februar 2017 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2017 Ser ikke ut til å være Anne McCaffrey og Temeraire har jeg her hjemme så den serien er det ikke. Holder fortsatt en knapp på Alvestad sin så jeg får se om jeg finner de bøkene brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå