AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #1 Skrevet 26. februar 2017 Hvis du ikke skal tenke på noe annet enn reservert og sosial., Hadde dere valgt den reserverte hunderasen eller den som var sosial? Og hvorfor? Hvorfor ikke? Anonymkode: 3e6d9...b4c
betrevitaren Skrevet 26. februar 2017 #2 Skrevet 26. februar 2017 (endret) Jeg foretrekker, og har reserverte hunder. Har ikke hund for at andre skal dulle med dem, eller for at hundene mine skal dulle med andre mennesker Jeg har hunder for sport på høyere nivå og vakt. Da skal de ikke være "retrieversosiale", men helst nøytrale og uinteressert. Endret 26. februar 2017 av betrevitaren
Tabris Skrevet 26. februar 2017 #3 Skrevet 26. februar 2017 Jeg ville valgt "sosial" fordi "reservert" betyr ofte at hunden er utrygg. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #4 Skrevet 26. februar 2017 16 minutter siden, Tabris skrev: Jeg ville valgt "sosial" fordi "reservert" betyr ofte at hunden er utrygg. Har du noe som helst erfaring med reserverte raser? Jeg har hatt to hunder av en slik rase, og den ene var nervøs og utrygg, og den andre var veldig trygg, bare uinteressert i de fleste fremmede. Men begge var fortsatt reserverte av natur, som rasebeskrivelsen tilsa. Har man bare erfaring med sosiale raser vil man kanskje ha inntrykk av at reservert er et symptom på utrygghet, men det er jo pga sosiale raser bare er reserverte, dersom det er noe "feil" med dem. Jeg har også hatt en veldig sosial rase, og ser fordelen med begge typer. En sosial hund som går godt overens med alle er veldig enkel å ha med seg rundt til folk, men samtidig kan det bli litt mye ellevill begeistring som gjør det vanskelig å trene, og unngå folk man selv ikke liker, eller når det passer dårlig, fordi hunden elsker alle den ser. Reserverte hunder har litt mer vokt i seg, er litt vanskeligere å ta med i sosiale sammenhenger fordi de åpenbart ikke liker alle, de er gjerne mer hjemmekjære, så de kan bli litt rastløse dersom de er på et fremmed sted. Men de er veldig lojale, og du slipper å snakke med en hver idiot du møter på gata, fordi hunden din avviser dem. Og de er gjerne flinkere til det de er laget for, så de er lettere å trene og bruke til sport. Anonymkode: bc5d0...c44 1
Tabris Skrevet 26. februar 2017 #5 Skrevet 26. februar 2017 Ja, jeg ser mange individer hos raser som regnes å være "reserverte" som jeg ser egentlig er utrygge. Det betyr selvsagt ikke alle og alltid. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #6 Skrevet 26. februar 2017 Sosial, helt klart! Logrende, småkoko spanieler er det vakreste i verden. ❤ Anonymkode: 15de4...640
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 26. februar 2017 #7 Skrevet 26. februar 2017 Vil helst velge sosial om jeg er usikker på fortiden dens. En reservert rase som er godt sosialisert er helt ok.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #8 Skrevet 26. februar 2017 Jeg ville valgt reservert. Men vært obs på at rasebeskrivelse og individ ikke alltid henger sammen, som hos min sosiale kosegris av en reservert spisshund Anonymkode: 897ab...6e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå