lady90 Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 (endret) Vi har til nå hatt en litt landlig/romantisk stil i 1.etasje med skjenk og vitrineskap i denne stilen: https://www.novasolo.no/products/raffles-hvit-skjenk-168x90x50 Spisestua består av et stort hjemmelaget beisa trebord med benkesofa på den ene siden og stoler som dette: https://www.novasolo.no/products/spisestol-stoff-sand---293 Sofaen er hakket mer moderne men litt lysere i fargen enn denne Har nå begynt å like litt mer moderne stil med lysestaker som dette http://www.bokklubben.no/SamboWeb/servlet/VisBildeServlet?produktId=9650095 Og dette Elsker eames dsw stolen og bord som dette: Spørsmålet er om disse stilene lar seg kombinere? Liker skjenken, vitrineskapet og Spisestua mi, så vil ikke bytte ut alt heller. Noen som har erfaringer /ideer? Endret 25. februar 2017 av lady90 1
Leo Skrevet 25. februar 2017 #2 Skrevet 25. februar 2017 (endret) Jeg synes det er fint å blande stiler så lenge man "tar opp igjen" farger og former og jeg synes ikke det er noen grunn til at det du viser ikke skal passe sammen. Med andre ord: Kjør på! Endret 25. februar 2017 av Leo 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #3 Skrevet 25. februar 2017 Vi har VELDIG lik stil, tror jeg Skjenken vår er nesten lik den du postet bilde av, og spisestuestolene tror jeg må være identiske. Anyway, vi blander denne stilen med mer moderne elementer, bl.a PH-pendellampe og IKEA Bestå TV-benk i hvitt. Jeg synes det er kult med litt kontraster, så lenge interiøret følger en rød tråd! Anonymkode: 9c6ed...db2
lady90 Skrevet 25. februar 2017 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har VELDIG lik stil, tror jeg Skjenken vår er nesten lik den du postet bilde av, og spisestuestolene tror jeg må være identiske. Anyway, vi blander denne stilen med mer moderne elementer, bl.a PH-pendellampe og IKEA Bestå TV-benk i hvitt. Jeg synes det er kult med litt kontraster, så lenge interiøret følger en rød tråd! Anonymkode: 9c6ed...db2 Ja men det er den røde tråden jeg synes er litt vanskelig. Noen tips? Alt i vår stue er stort sett brunt, beige og hvitt 1
Zienna Skrevet 25. februar 2017 #5 Skrevet 25. februar 2017 45 minutter siden, lady90 skrev: Ja men det er den røde tråden jeg synes er litt vanskelig. Noen tips? Alt i vår stue er stort sett brunt, beige og hvitt Jeg hadde nok valgt farger på puter og stæsj for å få en rød tråd. Basisfargene dine passer jo til alt. Kan hende det vil gjøre seg å male skjenken i en mer markant farge. Du kan også bruke grønne planter til å binde sammen.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #6 Skrevet 26. februar 2017 Jeg har en sånn liknende sjenk, impulskjøp på finn da vi trengte ekstra lagringsplass i stua, og den synes jeg ikke passer til resten av stua, som er fylt med "moderne møbler", type bolia sofa og sofabord, og spisestua fra Living. Irriterer meg over at den ikke passer, men orker heller ikke å bruke tid og krefter på å finne en annen som ville passet og samt ville gi like mye lagringsplass. Nå har du jo ikke samme situasjon, du har ganske mange romantiske elementer og få (og små) moderne innslag. Det funker kanskje bedre? Anonymkode: 9fadb...4e3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #7 Skrevet 26. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sånn liknende sjenk, impulskjøp på finn da vi trengte ekstra lagringsplass i stua, og den synes jeg ikke passer til resten av stua, som er fylt med "moderne møbler", type bolia sofa og sofabord, og spisestua fra Living. Irriterer meg over at den ikke passer, men orker heller ikke å bruke tid og krefter på å finne en annen som ville passet og samt ville gi like mye lagringsplass. Nå har du jo ikke samme situasjon, du har ganske mange romantiske elementer og få (og små) moderne innslag. Det funker kanskje bedre? Anonymkode: 9fadb...4e3 Jeg lurer også på om det ikke blir vanskeligere med moderne stil med innslag av romantikk. Vi flyttet fra et "romantisk" hus til et arkitekttegnet, moderne hus, og byttet stort sett alle møblene. Men vi hadde med oss en Liatorp "seksjon", og den ser fullstendig malplassert ut. Når vi får råd, skal denne ut! Jeg har også prøvd å pynte litt med de gamle putene, lysestakene osv. Ser bare dumt ut, så de har jeg gitt bort. Men som sagt, det går kanskje bedre hvis hovedvekten er romantisk, med noen moderne elementer. Vi har foresten noen (få) elementer fra 50-60 tallet. Funker perfekt! Anonymkode: 0c9d5...dc7
Lykkehjerte Skrevet 27. februar 2017 #8 Skrevet 27. februar 2017 På 25.2.2017 den 22.36, lady90 skrev: Ja men det er den røde tråden jeg synes er litt vanskelig. Noen tips? Alt i vår stue er stort sett brunt, beige og hvitt Om du fortsetter med de fargene du har fra før, kan du blande inn hvilke som helst stiler, og det vil se pent ut, samtidig som det er en rød tråd i stuen/huset. Vil du ha avbrekk med sort, slik du viser på bildene, blir det også fint og gjennomført. Du kan bruke alle farger sammen med det du har fra før, men anbefaler å velge deg ut en farge (evt i flere ulike nyanser i samme farge), for å holde den røde tråden. Blandes flere/for mange farger sammen, kan det fort få et uryddig uttrykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå