Gå til innhold

Arr etter brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan blir arret i folden etter brystreduksjon? Vil det synes når man har på bikini? (Halterneck-topp)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt på siden. Jeg har ikke arr under fordi legen brukte lejour metoden, så jeg slipper det. Men arrene blir fine hvis du tar godt vare på de (teiper de- og teipen skal du ikke bytte ofte. Bare når den selv løsner.). Ta også mye c-vitamin. Det gjør at arrene gror bedre :)

Skrevet

Hva er grunnen til at han brukte LeJour (hvis det var det det het) på deg?

Jeg snakket med legen som skal operere meg på Colosseumklinikken og han skulle visst bruke ankeret.

Skrevet

Anker er den vanligste metoden som de fleste leger bruker.

Colosseum i Oslo eller Stavanger? Jeg var i stavanger. Det er næmlig ikke alle leger som kan Lejour. Grunnen er fordi du kan flytte brystvorta hele 16 cm uten at den må transålanteres, og fordi det gir mindre arr- Arrene under er vondere for å gro+, Og det er mindre smerter etter operasjoenen pga. mindre arr.

Skrevet

Det er i Oslo jeg var på konsultasjon. Synes lejour teknikken hørtes bedre ut, men han skulle visst bruke Anker.

Skrevet

Lejour er som sagt ikke noe alle leger kan. Leste på en amerikansk side at leger ikke lærte den lenger. i tillegg sto det at flere leger var skeptiske til metoden siden den ble utviklet sv en dame. han som opererte meg har tidligere vært plastikkkirurg på et sykehus i Nice, og siden metoden er fransk regner jeg med at bdet var der han lærte den.

men vet du hvor mye du skal fjærne? Med lejour kan du fjærne maks et kilo på hvært bryst. Så hvis det er tilfelle at du skal undergå en veldig stor reduksjon kan det være derfor ankermetoden blir brukt. jeg var akkurat på grensen- fjernet 1 kg på hvært bryst. Er nå en stor d cup, og når hevelsene er vekke vil jeg nok bli en liten d/stor c.

Må ihvertfall ønske deg lykke til . De jeg har vært i kontakt med som har brukt anker, er fornøyde, og arrene vil jo bli skjult for det meste. Det kan bare tenkes at litt kan vise på sidene hvis du har brede pupper og arrene derfor går langt ut.

Skrevet

Aner ikke hvor mye jeg skal fjerne. Jeg har en 75E nå, og vil gjerne ned til en stor c...

Skrevet

Hmmm...Da burde det jo gå da, om legen utfører den teknikken er jo en annen sak. Hvilken lege hadde du i Stavanger? Kunne du anbefalt han?

Skrevet

Dr. Ayman Zakaria. Veldig dyktig, og kan absolutt anbefale han. Jeg hadde en veldig stor reduksjon, og da er det større risiko for at resultatet ikke blir så pent. Men jeg har fått pene pupper jeg kan være fornøyd med. Og ikke minst 2 kilo mindre å gå å bære på :)

Skal du betale for operasjonen selv? Hvis du får det dekket av trygdekassen, kan det være du må opereres under helse øst. men det vet jeg ikke sikkert. Ville tatt kontakt og spurt legen hvorvidt han kan lejour. Men husk på at han vil nok bruke den metoden han kan best, slik at resultatet blir best i forhold til hans evne.

Skrevet

Prøver å få det dekket. Legen på colosseum sa det var fullt mulig, siden jeg bare er 19 år og allerede er plaget med nakkeproblemer. Jeg får høre med han. Men uansett arr så blir jeg nok fornøyd tror jeg :)

Kan du fortelle meg litt erfaringer fra det å ta brystreduksjon? F.eks smerter, arrene, selve operasjonen...

Skrevet

Jeg er ikke gamle jenta selv. Nettop fylt 21, og var 20 da jeg opererte. Det er snart 2 md siden operasjonen. Jeg var veldig plaget med rygg/nakke smerter. Brukte 85f som var ihvertfall 2 str. for lite, men med tynn lommebok var det største str. i min prisklasse. Operasjonen gikk fint. Opererte med narkose, reiste hjem etter eget ønske ca 1 1/2 time etter operasjonen. Det er ikke direkte smertefullt etter operasjonen. Du får smertestillende før operasjoenen som skal fungere når du våkner, og får i tilleg resept på paralgin/pinex forte. Følelsen etter operasjonen er at det sprenger i brystene, og det er mer ubehagelig enn vondt. Det er også vanskelig og bevege seg, spesielt armene fordi det føles som hele kroppen er knyttet til brystmuskelen. Du bør ha hjelp i minimum 3 dager. Min bestemor kom tilreisende, og var hjelper i en uke. Da var jeg relativt oppegående, og kunne bevege armene en del. Tips: Når du skal opp av senga, så få noen til å holde, stå på bena/anklene dine. Da er det ikke så vondt å komme seg opp. det verste med å reise seg er at blodet i brystene sprenger når du gjør det, men du lærer fort teknikkene for at det skjer minst mulig. Jeg gikk med postoperativ BH i en uke, før jeg hadde konsultasjon med lege. Alt var ok, men jeg var veldig hoven. Du kan ikke dusje før du har vært på konsultasjon, derfor kjøpte jeg babyservietter som jeg vasket meg med, og dusjet nedentil 1 gang (var kanonstress pga. minimal armbevegelse.) Var rart å se puppene 1 gangen fordi de var så hovne, og under teipen på arrene var det skikkelig mørkt (litt blod, mest skorve,) Måtte inn til legen å tappe ut ødem (beskyttelsesveske kroppen legger rundt skadde områder) fordi hevelsen ikke gikk ned. Hadde 3 uker sykemelding. Begynte på jobb, men måtte sykemelde meg litt til fordi jeg fikk vondt under armene (ble fettsugd under armene, og hadde derfor små innvendige rifter som jeg rev opp med for mye bevegelse). Nå går det relativt greit. merker enda at jeg har operert når jeg gjør store bevegelser med armene, løfter tyngre ting o.l, men det er ikke snakk om mye.

Puppene ser bra ut, men det tar ca 6 md før de har formet seg helt. Arrene gror fint- husk å ta cvitamin så arrene gror bedre.

Har du mere spm. så bare spør :)

Skrevet

takk :) Tror jeg er mer bekymret for selve operasjonen enn arrene etterpå faktisk...hehe..litt rart, pleier som regel å være omvendt med de fleste.

Skrevet
takk :) Tror jeg er mer bekymret for selve operasjonen enn arrene etterpå faktisk...hehe..litt rart' date=' pleier som regel å være omvendt med de fleste.[/quote']

Såklart du er bekymret for operasjonen. det er jo mange if's å tenke på. Men det er en meget behagelig tid. For du er totalt i drømmeland jenta mi :ler: Og det er ikke stor risiko for at noe skal gå alvorlig galt, for det er jo en rutineoprasjon. Bare huske at det er viktig å ikke få i seg for mye evitamin, og ikke ta medikanmenter som inneholder aceltinsyre (staves noe i den duren) ukene før operasjonen fordi det virker blodfortynnenede.

Har du fått tid da?

Skrevet

Har ikke fått tid enda. Skal få henvisning fra legen min så jeg får det dekket og deretter kunne jeg visst bare ringe og bestille tid så var det kort ventetid.

Skrevet

Ok. Ikke bagatelliser problemene dine når du er hos legen. Det er viktig at du forklarer de fysiske problemene med dine tunge bryst- hvor du har vondt, type smerte, og hvordan det hemmer deg i hværdagen- jeg eks. bla sov dårligere pga puppene mine. Hadde store smerter i rygg og nakke, og begynteå merke at ryggen ga etter- som tydet på at den slet med å holde på den vekta.

Lykke til, og jeg vil gjerne høre hvordan det går med deg. Er spennende å høre om andre i min situasjon.

:klem:

Skrevet

Jeg kommer nok til å skrive flere innlegg om dette både før og etter operasjonen tenker jeg :) Takk for hjelp og svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...