AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 Har forbrent 1200 kalorier i dag på tredemølla men spist 2 brødskiver( 1 med kremost, 1 med nugatti), også 25 smash og 1 porsjon fløtepoteter... hvor mange kalorier blir dette??? Er så redd for å legge på meg, skal ta noen situps nå.. har gått opp til 60kg disse to månedene, så vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 75c0f...a8b
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #2 Skrevet 25. februar 2017 Kjære deg, ta vare på din egen helse. Hvor mange kalorier du har inntatt i løpet av én dag i forhold til hvor mye du har forbrent er ikke så viktig. Det viktige er mønsteret ditt over lenger tid. Og prioriter heller skikkelig mat fremfor sjokolade og fløtemiddager dersom du er opptatt av kaloriinntak. 2 brødskiver, litt smash og en porsjon fløtepoteter er lite for en person for en dag, særlig når du har forbrent 12000 kalorier på tredemølle og tenker videre å ta situps. Dette kan bli potensielt helsefarlig, og da snakker jeg i hovedsak om din psykiske helse. Dette er ikke et spor du ønsker å havne i. Du har nok ikke noen problemer med å gå ned de kiloene du har gått opp, men du kan heller ikke forvente å se resultater umiddelbart. Se for det et par måneder, og da er du nok tilbake der du var før vektoppgangen. Anonymkode: 4bc2c...e4d 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #3 Skrevet 25. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjære deg, ta vare på din egen helse. Hvor mange kalorier du har inntatt i løpet av én dag i forhold til hvor mye du har forbrent er ikke så viktig. Det viktige er mønsteret ditt over lenger tid. Og prioriter heller skikkelig mat fremfor sjokolade og fløtemiddager dersom du er opptatt av kaloriinntak. 2 brødskiver, litt smash og en porsjon fløtepoteter er lite for en person for en dag, særlig når du har forbrent 12000 kalorier på tredemølle og tenker videre å ta situps. Dette kan bli potensielt helsefarlig, og da snakker jeg i hovedsak om din psykiske helse. Dette er ikke et spor du ønsker å havne i. Du har nok ikke noen problemer med å gå ned de kiloene du har gått opp, men du kan heller ikke forvente å se resultater umiddelbart. Se for det et par måneder, og da er du nok tilbake der du var før vektoppgangen. Anonymkode: 4bc2c...e4d 1200 skulle det selvfølgelig stå. Anonymkode: 4bc2c...e4d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #4 Skrevet 25. februar 2017 Kroppen din forbrenner kalorier hele dagen. Du forbrenner kalorier bare ved å leve. Når du sitter, sover, går osv, så forbrenner du også kalorier. Når du har gått så mye at du har forbrent 1200 kalorier på tredemølla i dag, så er ikke det alt du har forbrent. La oss si at kroppen din har forbrent 1400 kalorier utenom det du har gått på tredemølla (dette er et eksempel). Da har du forbrent 2600 kalorier i dag. Det vil si at du har spist aaaaaalt for lite og det er ikke bra for deg! Når du spiser så lite, så vil du slite med og klare å trene og du vil slite i hverdagen med konsentrasjon, hodepine osv. Anonymkode: 57c4f...27a 2
Sulosi Skrevet 27. februar 2017 #5 Skrevet 27. februar 2017 (endret) Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre. Sitat - Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. Sulosi, mod Endret 11. november 2017 av Tekola Stengemelding redigert 1
Anbefalte innlegg