Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #1 Skrevet 11. desember 2004 Hormonspiral, kan noen fortelle meg negative og positive sider ved det? Er lei av p-piller...og ferdig med å få barn..er hormonspiral noe for meg kanskje?
@riel Skrevet 11. desember 2004 #2 Skrevet 11. desember 2004 Positivt: Mensen vil bli mindre/ evt forsvinne, ikke noe å huske på hver dag. Negativt: Fremdeles hormoner. Har du tenkt på kobberspiral da? Den er hormonfri.
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2004 #3 Skrevet 11. desember 2004 Hvis dere er _helt_ ferdige, så ville jeg vurdert sterilisering. For mannen din altså. Ellers er jeg kjempefornøyd med kobberspiral
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2004 #4 Skrevet 11. desember 2004 Har hatt hormonspiral i tilsammen 7 år nå, og er veldig fornøyd. Blødde endel helt til å begynne med, men nå er blødningene minimale. Har prøvd kobberspiral, men måtte ta den ut. Blødde som en gris og hadde kjempevondt. Ulempen med hormonspiral er jo det at man fortsatt tilfører kroppen hormoner. Men disse virker lokalt i livmoren og er ikke gjenom resten av systemet, slik som ved p-piller. Jeg er veldig fornøyd slik homonspiralen har fungert til meg.
Gjest Ninakanin Skrevet 11. desember 2004 #5 Skrevet 11. desember 2004 Hormonspiral tilfører jo kroppen mye mye mindre hormoner enn det p-piller gjør, så det er jo bra Og så slipper man å huske på å piller hver dag, eller temperaturmålinger under tungen eller kondomer. Man får mye mindre eller ingen mens etter at de første tulle-blødningene gir seg. Det er "billig", for man betaler èn gang og er ferdig med det. Og man har muligheten til å få barn hvis man skulle få lyst til det igjen. Minus må vel være... Kommer ikke på noen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå