AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Del Skrevet 25. februar 2017 Har en katt for dyrebeskyttelsen som ikke er kastrert/sterilisert. Og hun har begynt å mjaue og bære seg hele tiden. Høyt! Veldig høyt. Hun vil så klart ut, men det kan hun ikke. Hun raserer leiligheten min i forsøket på å komme seg ut et vindu (river ned alt overalt) og jeg blir sprø. Hun var ikke sånn før. Er dette løpetid? Hva skal jeg gjøre for å holde henne rolig? Har nesten ikke sovet i natt for hun bråker sånn; mjauer og roper og skraper på døren og river ned ting. Hva skal jeg gjøre for å holde ut dette bråket? Anonymkode: d3b96...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #2 Del Skrevet 25. februar 2017 Driver hun å krabber rundt med baken i været og vifter med den? Det kan nok godt være løpetid. Ikke så mye å gjøre med det så vidt jeg vet. Du kan prøve ut catnip. Noen katter blir veldig rolige av det. Anonymkode: 4cdce...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #3 Del Skrevet 25. februar 2017 Først og fremst kastrere. Dette er minst like ubehagelig og slitsomt for henne som for deg. Anonymkode: 1c1dd...bd4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #4 Del Skrevet 25. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Driver hun å krabber rundt med baken i været og vifter med den? Det kan nok godt være løpetid. Ikke så mye å gjøre med det så vidt jeg vet. Du kan prøve ut catnip. Noen katter blir veldig rolige av det. Anonymkode: 4cdce...1d9 Nei hun gjør ikke det. Men hun har ikke gitt fra seg ett eneste mjau den tiden hun har vært her, og nå klarer hun ikke ti still. Det er så sykt til leven her at ikke en gang ørepropper kunne hjulpet. Har en beroligende spray jeg kan prøve. Anonymkode: d3b96...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #5 Del Skrevet 25. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først og fremst kastrere. Dette er minst like ubehagelig og slitsomt for henne som for deg. Anonymkode: 1c1dd...bd4 Er ikke jeg som bestemmer når det skal skje. Er dyrebeskyttelsen. Anonymkode: d3b96...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 25. februar 2017 #6 Del Skrevet 25. februar 2017 Høres ut som løpetid ja Og siden du passer henne for dyrebeskyttelsen er det de som har ansvar for sterilisering.Vi har en pus med løpetid selv nå, og for å hindre "rasering" ser vi at det som har funket best for oss er å aktivisere så mye som mulig i løpet av dagen. Leke, herje, kose, gi henne oppmerksomhet! Løpetiden kan vare mellom 4-5 dager til to-tre uker, og det er som regel de første dagene som er mest intense. Hvis du overhodet ikke får fred og føler det er vanskelig å takle henne, kan du ringe til kontakten deres i dyrebeskyttelsen. De har vært borti nok løpetider til at de har en del erfaring 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #7 Del Skrevet 25. februar 2017 50 minutter siden, Monstrum skrev: Høres ut som løpetid ja Og siden du passer henne for dyrebeskyttelsen er det de som har ansvar for sterilisering.Vi har en pus med løpetid selv nå, og for å hindre "rasering" ser vi at det som har funket best for oss er å aktivisere så mye som mulig i løpet av dagen. Leke, herje, kose, gi henne oppmerksomhet! Løpetiden kan vare mellom 4-5 dager til to-tre uker, og det er som regel de første dagene som er mest intense. Hvis du overhodet ikke får fred og føler det er vanskelig å takle henne, kan du ringe til kontakten deres i dyrebeskyttelsen. De har vært borti nok løpetider til at de har en del erfaring Takk! Det skal jeg prøve. Jeg er også redd for at Hun skal klare å rømme ut i et øyeblikk jeg er uoppmerksom. Hvordan har dere løst det? De blir jo ganske...Viljesterke når de har løpetid Har du tips til hva jeg kan gjøre i natt for å få søvnen min? Anonymkode: d3b96...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. februar 2017 #8 Del Skrevet 25. februar 2017 Da må du sterilisere henne for egen regning. P-piller er ikke å anbefale, da dette kan føre til kreft 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 25. februar 2017 #9 Del Skrevet 25. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Det skal jeg prøve. Jeg er også redd for at Hun skal klare å rømme ut i et øyeblikk jeg er uoppmerksom. Hvordan har dere løst det? De blir jo ganske...Viljesterke når de har løpetid Har du tips til hva jeg kan gjøre i natt for å få søvnen min? Anonymkode: d3b96...241 Hun spiser heldigvis på badet (kan ikke spse med de andre kattene,og hun kan ikke ha tørrfor stående fremme hele tiden), og hun vet at hvis vi åpner døra til gangen, så er det for at hun skal få mat på badet. Når hun så får mat er det det hun blir opptatt av, så da er det ikke noe problem for oss å lukke døren og gå Da får vi gjort litt annet som krever at dører og vinduer må stå åpne en stund (vaske, riste matter, lufte osv), mens hun er på badet en times tid. Hun har både mat og vann og en teppe å ligge på ved varmeovnen, så hun storkoser seg! Kanskje du kunne ha gitt henne bittelitt våtfor like før du må åpne en dør, så hun blir opptatt av det? Viljesterk/sta/masete/oppmerksomhetssyk/rar er ord som beskriver vår i alle fall Vi fikk tilbake nattesøvnen nettopp ved å aktivisere henne på dagen! Når hun ikke ligger og sover/sløver halve dagen, blir hun faktisk trøtt når natten kommer, og sover seg stort sett gjennom den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #10 Del Skrevet 25. februar 2017 1 time siden, Honey Dew skrev: Da må du sterilisere henne for egen regning. P-piller er ikke å anbefale, da dette kan føre til kreft Hun eies av dyrebeskyttelsen. Jeg har ikke lov til det. Man kan ikke bare gå å gjøre sånn med andres dyr. Anonymkode: d3b96...241 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #11 Del Skrevet 25. februar 2017 1 time siden, Monstrum skrev: Hun spiser heldigvis på badet (kan ikke spse med de andre kattene,og hun kan ikke ha tørrfor stående fremme hele tiden), og hun vet at hvis vi åpner døra til gangen, så er det for at hun skal få mat på badet. Når hun så får mat er det det hun blir opptatt av, så da er det ikke noe problem for oss å lukke døren og gå Da får vi gjort litt annet som krever at dører og vinduer må stå åpne en stund (vaske, riste matter, lufte osv), mens hun er på badet en times tid. Hun har både mat og vann og en teppe å ligge på ved varmeovnen, så hun storkoser seg! Kanskje du kunne ha gitt henne bittelitt våtfor like før du må åpne en dør, så hun blir opptatt av det? Viljesterk/sta/masete/oppmerksomhetssyk/rar er ord som beskriver vår i alle fall Vi fikk tilbake nattesøvnen nettopp ved å aktivisere henne på dagen! Når hun ikke ligger og sover/sløver halve dagen, blir hun faktisk trøtt når natten kommer, og sover seg stort sett gjennom den Da blir det ekstra aktivisering på henne i morgen Anonymkode: d3b96...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #12 Del Skrevet 25. februar 2017 forklar dyrebeskyttelsen hva slags problemer du har hjemme og at kastrering er 100 ganger bedre en p-piller. dyrebeskyttelsen burde ha såppas erfaring at de veit hva p-piller gjør. å siden hun ikke skal ut så ville jeg bare droppet p-piller da det kan gjøre mer skade en nytte nå. Anonymkode: 1c1dd...bd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 25. februar 2017 #13 Del Skrevet 25. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da blir det ekstra aktivisering på henne i morgen Anonymkode: d3b96...241 Lykke til, håper det blir litt bedre Men husk å ha en god dialog med dyrebeskyttelsen hele veien, også om annet enn løpetid, det hjelper dem når de skal finne ett permanent hjem til henne Og før jeg får kastreringsforkjemperne på nakken selv her så har pusen vår nettopp hatt et tarmfremfall kombinert med prolaps, som gjorde at vi nesten mistet henne. Hun er frisk nå, men dyrlegen ville gi henne litt tid til for å "feite seg opp" litt igjen, og komme seg helt før hun mister kattungeproduksjonsevnen sin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. februar 2017 #14 Del Skrevet 25. februar 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun eies av dyrebeskyttelsen. Jeg har ikke lov til det. Man kan ikke bare gå å gjøre sånn med andres dyr. Anonymkode: d3b96...241 Trodde du hadde fått den fra Dyrebeskyttelsen jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 27. februar 2017 #15 Del Skrevet 27. februar 2017 Ring kontakt personen din i Dyrebeskyttelsen, og forklar problemet. De vil at fosterhjem skal ha det enklest mulig, da de gjerne vil at man skal være fosterhjem igjen. Vet ikke hvilken Dyrebeskyttelse avdeling du tilhører, men min avdeling er veldig flinke til å hjelpe til med alt man lurer på og trenger av oppfølging. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå