Majott Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 En urinveisinfeksjon hos hunden kan være lett å overse. Min hund ville plutselig tisse 3 ganger når hun var ute for å gå på do. Hun tisser oftest en gang, for så å ville gå inn. Hun tisset 3 ganger hver gang da hun var ute i en periode på 6 timer. Da ville hun ut 2-3 ganger, og de gangene tisset hun 3 ganger hver gang hun var ute. Altså i en periode på 6 timer, så tisset hun mye mer, og opptil 3 ganger før hun ville inn. Og hun ville også ut oftere. Så avtok det, og hun ville ut like sjelden som før, og hun tisset bare en gang før hun ville inn igjen. Dagen etter tisset hun som før og ville inn igjen etterpå. Altså ikke det samme som dagen før, da hun løp rundt for å tisse mer. Nå var hun normal igjen. Da tror man jo at hunden er frisk, når den oppfører seg som før. Men jeg tok henne til vet fordi jeg har sett det før, og fordi jeg reagerte på at hun tisset så ofte og mye de 6 timene det varte, og det viste seg at hun hadde urinveisinfeksjon. Hun hadde også lik matlyst, og hun drakk like mye vann som hun ellers gjør. Og hun var like sprek. Hun viste altså ingen tegn på at hun var syk. Jeg fikk både smertestillende og antibiotika hos vet. Jeg poster dette for at andre skal kunne kjenne igjen tegn på UVI hos sine hunder. Ikke tro at hunden er frisk om den dagen før har tisset 3 ganger i stedet for en gang (om du har tispe). Jeg vet ikke hvordan det er med hanner, men de har heller ikke like stor risiko som hunner. Jeg har hann selv, og han må tisse minst 3 ganger før han kan ta natta,. Så med han er det verre å ta. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #2 Skrevet 26. februar 2017 Takk for at du deler informasjonen. Men hvordan oppdager man uvi hos katter som går ut og inn av seg selv? Anonymkode: b9a57...995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå