minister-mio Skrevet 25. februar 2017 #81 Del Skrevet 25. februar 2017 3 minutter siden, BeautyBox skrev: Det kan hende, men jeg synes likevel det er frekt gjort uansett, å bare forsyne seg i andres hjem. Ja, enig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 25. februar 2017 #82 Del Skrevet 25. februar 2017 (endret) Meget spesielt, skjønner godt du ble sur jeg! Det blir som om noen skulle tatt fram mine broderier og fortsette brodereringen, eller tatt fram stikketøyet og strikket mitt strikketøy. Altså, det er jo ikke greit. Dette er frekt og viser mangel på folkeskikk. Bra du sa i fra. Endret 25. februar 2017 av SPOCA 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #83 Del Skrevet 25. februar 2017 Akkurat nå, Hermine Grang skrev: Synes det er spesielt å kreve helt ny fargeleggingsbok bare fordi ungene har tegnet på noen få av sidene. I tillegg virker det ikke som bøkene er spesielt dyre når man googler. Problemet er jo ikke at de er dyre, men at om flere ark er russa og streka over så blir en bok ødelagt. TS Anonymkode: 3614b...2e0 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #84 Del Skrevet 25. februar 2017 Akkurat nå, moroklompen skrev: Med mindre det ble eksplisitt forklart at dette er dyre greier som betyr mye så hadde hun bare fremstått som ekstremt barnslig for min del som overhodet ikke hadde skjønt at dette var noe å ta på vei for. Hun ble vel overrumplet av reaksjonen til HI når hun ikke forsto dette. Du har virkelig et sterkt behov for å påpeke at TS virker spesiell og lite raus og forståelsesfull, men samtidig lar du alt venninnen har gjort i denne situasjonen passere. Nå var det jo faktisk venninnen som stormet ut derfra og kalte TS frekk bare fordi hun sa ifra. Men, ja, det er jo typisk KG å gå løs på TS. Anonymkode: d4343...626 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 25. februar 2017 #85 Del Skrevet 25. februar 2017 3 minutter siden, Chroma skrev: Synes begge overreagerte og skjønner ikke at dette kan være verdt å krangle om. Jeg signerer denne. Som mor kan jeg si at jeg ville uansett spurt om ungene fikk bruke noe før jeg ga dem det, om det så var et blankt ark og en blyant. Det handler om respekt. Vi er mye ute å farter, overnatter hos venner og besteforeldre. Om ungene finner en gammel avis og ei penn spør jeg alltid om det er greit at de klusser i avisa. Man vet aldri hva som betyr noe for noen. som tegneinteressert kan jeg si at jeg eier flere slike bøker og tusjer som TS snakker om selv. Hadde en god venninne latt barna bruke det uten å forstå at det både er kostbart og noe man bryr seg om; ville jeg forsøkt å tilgi det også. Tenkt at hun sikkert ikke mente det vondt. Det er synd om et vennskap skal gå dukken pga noen tusjer og ei tegneblokk. Hev deg over det TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #86 Del Skrevet 25. februar 2017 Ser fortsatt ingenting som er ødelagt jeg Anonymkode: 9db42...95c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 25. februar 2017 #87 Del Skrevet 25. februar 2017 3 minutter siden, moroklompen skrev: Med mindre det ble eksplisitt forklart at dette er dyre greier som betyr mye så hadde hun bare fremstått som ekstremt barnslig for min del som overhodet ikke hadde skjønt at dette var noe å ta på vei for. Hun ble vel overrumplet av reaksjonen til HI når hun ikke forsto dette. Ærlig talt. Hvis du holdt på å strikke en genser er det greit at dine venninners barn tar dette frem og fortsetter å strikke? Selv om det ikke virker så viktig for deg så er det kanskje det for andre. Vi som har hobbyer synes gjerne disse er viktige, og ting man har drevet mye med vil man gjerne ikke ha ødelagt av andre. Skulle tatt seg ut om en av kameratenes barn til mannen skulle tatt fram malesakene og fortsatt å male på mannens malerier. Synes jeg ser det. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #88 Del Skrevet 25. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ser fortsatt ingenting som er ødelagt jeg Anonymkode: 9db42...95c Nå har TS poengtert flere ganger at dette bare er et illustrasjonsbilde, og ikke et personlig bilde. Anonymkode: d4343...626 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyBox Skrevet 25. februar 2017 #89 Del Skrevet 25. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser fortsatt ingenting som er ødelagt jeg Anonymkode: 9db42...95c Hvorfor er det så viktig å se bilde av det? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 25. februar 2017 #90 Del Skrevet 25. februar 2017 17 minutter siden, moroklompen skrev: Uansett så har vel "fylle bøker med farger" før vært en typisk barneaktivitet så er vel derfor ikke så rart st noen går utifra at dette var for nettopp barna. Venninnen burde uansett spurt først men HI kunne tatt ansvar for å legge bort bøkene hvis de er så viktige FØR hun visste det kom barn på besøk da uhell alltid kan skje. Så dersom man får besøk av noen med barn bør man på forhånd rydde vekk ALT man ikke vil at barna skal leke med? Det kan bli ganske omfattende... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #91 Del Skrevet 25. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette har jeg drevet med i mange år, og de fleste ser vel at en sånn fargebok ikke er for barn? Barn: Voksne: Anonymkode: 3614b...2e0 Jeg er for så vidt helt enig med deg, men jeg tror kanskje det er en voksen som har fargelagt det første bildet også. (Og da snakker jeg ikke om at de har klart å holde seg innenfor strekene ...) Anonymkode: 93ca6...912 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #92 Del Skrevet 25. februar 2017 4 minutter siden, BeautyBox skrev: Hvorfor er det så viktig å se bilde av det? Fordi jeg ikke tror på at den er ødelagt. Anonymkode: 9db42...95c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 25. februar 2017 #93 Del Skrevet 25. februar 2017 2 minutter siden, Thyra skrev: Så dersom man får besøk av noen med barn bør man på forhånd rydde vekk ALT man ikke vil at barna skal leke med? Det kan bli ganske omfattende... Enig. Synes det er ganske åpenlys folkeskikk å spørre :" kan ungene bruke dette"? Men Ok. Skaden er skjedd. TS kan også velge å bevare vennskapet fremfor å "gå til krig" over noen tusjer og ei tegneblokk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyBox Skrevet 25. februar 2017 #94 Del Skrevet 25. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ikke tror på at den er ødelagt. Anonymkode: 9db42...95c Skaff deg en kreativ hobby som du bruker mye tid og energi på, så ser du hvor skjørt det er. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #95 Del Skrevet 25. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for så vidt helt enig med deg, men jeg tror kanskje det er en voksen som har fargelagt det første bildet også. (Og da snakker jeg ikke om at de har klart å holde seg innenfor strekene ...) Anonymkode: 93ca6...912 Anonymkode: d4343...626 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #96 Del Skrevet 25. februar 2017 1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev: Enig. Synes det er ganske åpenlys folkeskikk å spørre :" kan ungene bruke dette"? Men Ok. Skaden er skjedd. TS kan også velge å bevare vennskapet fremfor å "gå til krig" over noen tusjer og ei tegneblokk Krigen hadde jo ikke skjedd dersom venninnen bare beklaget seg og tilbydde seg å erstatte bøkene. Det ville jeg ha gjort dersom uhellet var gjort, men nå ville jeg jo heller aldri ha forsynt meg av andres eiendeler på denne måten. Anonymkode: d4343...626 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 25. februar 2017 #97 Del Skrevet 25. februar 2017 4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Enig. Synes det er ganske åpenlys folkeskikk å spørre :" kan ungene bruke dette"? Men Ok. Skaden er skjedd. TS kan også velge å bevare vennskapet fremfor å "gå til krig" over noen tusjer og ei tegneblokk Det er vel mer venninnen som velger å "gå til krig" når det er -hun- som går i sinne over noe -hun- har gjort feil; ergo gått i TS sine ting og bare antatt at dette er leketøy til barna hennes. Mye som man stille seg annerledes ved å legge seg flat og beklage. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 25. februar 2017 #98 Del Skrevet 25. februar 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å understreke: Bilde er IKKE mitt! TS Anonymkode: 3614b...2e0 Legg inn bilde av ditt som ungene har rablet i. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 25. februar 2017 #99 Del Skrevet 25. februar 2017 Jeg tenker at det verste er at man får ødelagt noe man har brukt mye tid på å få til. Og joda, alle KAN å fargelegge, og alle KAN få til å strikke en genser. Men når man har lagt ned mye tid og energi og prøvd å få til noe fint, så er det utrolig kjipt, og kan til og med kjennes sårt når noen ødelegger det! Det er fullstendig irrelevant om folk syns det er en barneaktivitet å fargelegge, for TS (og mange andre) er det en hobby. Og når man har gjort seg flid med å få til noe så er det utrolig kjipt når det du har laget blir ødelagt, selv om det er utilsiktet. Dette burde moren ha skjønt. Greit nok at barna og hun ikke visste det, men når man blir konfrontert, og innser at "oj, shit, her har barna mine ødelagt noe til en venn" så burde man gjøre annet enn å bli dritsur og gå og si at det er verten som er frekk. Hvordan er man frekk når man reagerer på at besøkende har ødelagt ikke bare eiendommen din, men noe du har brukt mye tid på? Hadde folk sett annerledes på det hvis det handlet om at barn hadde klippet i stykker halve arbeidet på en strikkagenser? Eller hvis man hadde brukt mye tid på et abstrakt maleri ("det var jo bare kluss allerede!")? Eller hvis det stod en kake på benken (som var til et bursdagsselskap senere) som de bare hadde spist av? Ja, man kan få ny tråd, strikke en ny genser. Man kan male et nytt bilde, eller bake en ny kake. Og man kan lett kjøpe en ny bok. Men det tar LANG tid å fargelegge. Og så kan folk si opp og ned i mente at det er en teit hobby, men man bør respektere andres hjem og eiendeler, og hvis noe er kjært for dem handler det ikke om den økonomiske verdien, men om den personlige verdien, og jeg skjønner at den kan bli høy for et arbeid man har lagt mye tid og energi og flid inn i, selv om det handler om fargelegging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyBox Skrevet 25. februar 2017 #100 Del Skrevet 25. februar 2017 1 minutt siden, Minitroll skrev: Legg inn bilde av ditt som ungene har rablet i. Hvorfor er dette så viktig? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå