Gå til innhold

Hvor kjøpe "vanlig" seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg er på leting etter ny seng. Ingen av oss synes rammemadrass eller kontinentalseng er noe fine, dessuten bruker vi plassen under senga til oppbevaring. Så vi er på leting etter en sengeramme. Men det er det jo nesten ingen som selger vanlige senger lenger? Ikea har mange, og mange fine, men det er uaktuelt siden de opererer med egne størrelser. Pga planløsning på soverommet har vi ikke plass til noe større enn 150, og vi har ikke lyst til å nedgradere til 140 heller (dessuten har vi relativt nye madrasser som er kjipt å bytte ut).

Jeg har sett på:

Skeidar (har 2 vanlige dobbeltsenger, den ene er i ubehandlet furu...! Den andre finnes ikke i 150)
Bohus (har ingen sengerammer i dobbeltseng-størrelse, kun barnesenger)
Møbelringen (har faktisk hele 5 sengerammer, hvorav 4 er 150cm!)
Fagmøbler (5 sengerammer! Alle 5 fåes i flere størrelser!)
Møblér (ikke en eneste en)
A-møbler (160 størrelse)
Jysk (har åtte sengerammer, men kun tre i 150cm, og jeg har veldig dårlig erfaringer med møbler fra Jysk)
Ellos (har ingen i dobbeltseng)

Hvor ellers kan jeg kikke? Og hvorfor er "vanlige" senger blitt så mangelvare?

Anonymkode: e1db0...d35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk Holten & Negård. Norsk leverandør som lager denslags. Men kjedebutikkene har den kanskje ikke. Ville hørt med den direkte om hvem som forhandler sengene. Det gjorde vi når vi skulle ha køyer på hytta.

Anonymkode: 15007...566

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen og jeg er på leting etter ny seng. Ingen av oss synes rammemadrass eller kontinentalseng er noe fine, dessuten bruker vi plassen under senga til oppbevaring. Så vi er på leting etter en sengeramme. Men det er det jo nesten ingen som selger vanlige senger lenger? Ikea har mange, og mange fine, men det er uaktuelt siden de opererer med egne størrelser. Pga planløsning på soverommet har vi ikke plass til noe større enn 150, og vi har ikke lyst til å nedgradere til 140 heller (dessuten har vi relativt nye madrasser som er kjipt å bytte ut).

Jeg har sett på:

Skeidar (har 2 vanlige dobbeltsenger, den ene er i ubehandlet furu...! Den andre finnes ikke i 150)
Bohus (har ingen sengerammer i dobbeltseng-størrelse, kun barnesenger)
Møbelringen (har faktisk hele 5 sengerammer, hvorav 4 er 150cm!)
Fagmøbler (5 sengerammer! Alle 5 fåes i flere størrelser!)
Møblér (ikke en eneste en)
A-møbler (160 størrelse)
Jysk (har åtte sengerammer, men kun tre i 150cm, og jeg har veldig dårlig erfaringer med møbler fra Jysk)
Ellos (har ingen i dobbeltseng)

Hvor ellers kan jeg kikke? Og hvorfor er "vanlige" senger blitt så mangelvare?

Anonymkode: e1db0...d35

Fordi det skal godt gjøres å lage treprodukter i flatpakke som holder til par som vil ha sex uten lyd, samt bruke den i noen år før den skiftes ut, - uten at prisen går i været. 

Tør faktisk påstå at de som vil ha vanlige sengerammer umulig kan like heftig sex :P 

Anonymkode: daee8...b43

Skrevet

Har du spurt i fysisk butikk og ikke bare søkt på nettet? Vi fikk bestillingshjelp fra en av butikk kjedene du nevner. Sengerammen var laget på en norsk fabrikk. 

Anonymkode: 49946...479

• Liker 1
Skrevet

Kontakt Dokka bondemøbler. http://www.dokkamobler.no

De har vel helst hyttefolket som målgruppe, men de kan lage sengene slik dere ønsker, med eller uten pynt. Om dere vil, kan dere få skuffer på sidene av senga, og senger i den høyden dere ønsker. De er veldig løsningsorienterte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...