AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Del Skrevet 25. februar 2017 Utleier skal legge nytt gulv samt lister og diverse annet i hele leiligheten rett etter at vi skal flytte ut. Dette blir det jo mye støv og skitt av. Er dessverre blitt litt dårlig stemning mellom utleier og oss, ikke vår feil dog, men uansett er jeg redd han vil være vanskelig og kreve at leiligheten skal vaskes skikkelig ned uansett. Hvordan er loven rundt dette? Skal vi virkelig måtte shine alle flater når utleier likevel skal pusse opp rett etter at vi har satt våre føtter ute av leiligheten? Anonymkode: 43f3a...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. februar 2017 #2 Del Skrevet 25. februar 2017 Er ikke dette noe du kan spørre han om? Er det så dårlig stemning at du ikke kan spørre om en sånn praktisk sak engang? Send han en sms da, og forklar - si at du kan ikke forstå at et gulv som skal rives opp og fjernes må vaskes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #3 Del Skrevet 25. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utleier skal legge nytt gulv samt lister og diverse annet i hele leiligheten rett etter at vi skal flytte ut. Dette blir det jo mye støv og skitt av. Er dessverre blitt litt dårlig stemning mellom utleier og oss, ikke vår feil dog, men uansett er jeg redd han vil være vanskelig og kreve at leiligheten skal vaskes skikkelig ned uansett. Hvordan er loven rundt dette? Skal vi virkelig måtte shine alle flater når utleier likevel skal pusse opp rett etter at vi har satt våre føtter ute av leiligheten? Anonymkode: 43f3a...c10 SELVSAGT skal dere vaske skikkelig etter dere. Så ja, dere må, som du selv sier, "virkelig shine alle flater" helt uavhengig av utleiers planer med leiligheten. For alt du vet så kan utleie ombestemme seg med oppussing, og da er det ikke slik at de selv skal måtte vaske etter dere. Skjerpings. Anonymkode: 3e260...d65 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DobbelX Skrevet 25. februar 2017 #4 Del Skrevet 25. februar 2017 Jeg leide ut leiligheten min for en stund siden, og skulle pusse opp etter at leietakrene hadde flyttet ut. Jeg fikk det samme spørsmålet av dem (om de trengte å vaske ned så nøye), og fra meg var svaret helt klart ja. Nedvasking etter oppussing er noe annet enn nedvasking etter å ha bodd der. Jeg skjønner hvordan du tenker "siden det likevel må vaskes etter oppussinga", men å vaske etter et annet menneskes liv synes ikke jeg er så stas ihvertfall, da vasker jeg mye heller oppussingsstøv. Vask ned som om det skal flytte inn noen nye, det har dere vel uansett forpliktet dere tili kontrakten eller? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #5 Del Skrevet 25. februar 2017 Loven sier selvsagt ingenting om dette. Spør, men ikke bli sur om utleier sier dere uansett må vaske. Anonymkode: 5f4a1...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #6 Del Skrevet 25. februar 2017 Jeg har spurt han men får ikke noe svar.... Det var også sinnsykt dårlig vasket her når vi flyttet inn og jeg måtte vaske ned hele leiligheten før vi pakket ut, det vet utleier om.. TS Anonymkode: 43f3a...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #7 Del Skrevet 25. februar 2017 Leiligheten skal vaskes ned uansett:) støv og fett som legger seg når man bor der er noe helt annet enn oppussingsstøv. Og det spiller heller ingen rolle hvor godt eller dårlig vasket det var da du/dere flyttet inn. Det skulle vært tatt med huseier da og huseier skulle funnet en løsning, enten at et firma kom og vasket ned på nytt eller blitt enige om billigere leie første mnd og dere vasket selv. Men slik kan man ikke kreve i ettertid. Anonymkode: c926a...5b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #8 Del Skrevet 26. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Loven sier selvsagt ingenting om dette. Spør, men ikke bli sur om utleier sier dere uansett må vaske. Anonymkode: 5f4a1...2ef Loven og husleiekontrakten sier så absolutt noe om dette. Det skal vaskes ut, om ikke annet er uttrykkelig skrevet i husleiekontrakten. Husleiekontrakten viser videre til loven om fremleie. Det er vanlig å vaske ut skitten etter seg, enten man har bodd der en kort eller lengre stund. Som skrevet over her, skitt etter beboelse er noe annet enn byggestøv. Slitt å kverrulere og irritere utleier med spørsmål og vask. Ta i tillegg bilder både tett på og overskitsbilder etter vasking, så du unngår diskusjoner i ettertid der utleier bestrider at det er vasket skikkelig. I tillegg går du gjennom leieligheten sammen med utleier og får hans signatur på at vasken er godkjent og nøkler levert. Da har du ditt på det tørre. Anonymkode: fa479...9f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #9 Del Skrevet 26. februar 2017 Selvfølgelig skal dere vaske ut som normalt. At det var dårlig vasket når dere flyttet inn burde du tatt med huseier den gang. Anonymkode: 09f7e...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 26. februar 2017 #10 Del Skrevet 26. februar 2017 Gå ut fra at du skal vaske ned leiligheten etter deg. Spør huseier og skru på sjarmen. Kanskje dere slipper å vaske ned alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 26. februar 2017 #11 Del Skrevet 26. februar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spurt han men får ikke noe svar.... Det var også sinnsykt dårlig vasket her når vi flyttet inn og jeg måtte vaske ned hele leiligheten før vi pakket ut, det vet utleier om.. TS Anonymkode: 43f3a...c10 Da klaget du selvsagt og fikk prisreduksjon den første måneden? Disse pengene satte du selvsagt på konto, og sparte opp slik at du kunne bruke dem på rengjøringsbyrå eller for å betale gebyret utleier ilegger deg. Det er vel spesifisert en plass at dårlig vasking når man flytter inn ikke fritar fra vasking når man flytter ut. Hvis det ikke er rent når man flytter inn ber man utleier hyre inn vaskebyrå eller redusere leien tilsvarende det et vaskebyrå tar for tjenesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 26. februar 2017 #12 Del Skrevet 26. februar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spurt han men får ikke noe svar.... Det var også sinnsykt dårlig vasket her når vi flyttet inn og jeg måtte vaske ned hele leiligheten før vi pakket ut, det vet utleier om.. TS Anonymkode: 43f3a...c10 Det har egentlig ikke noe å si. Jeg overtok en leilighet med dårlig nedvask en gang, da inngikk jeg skriftlig avtale om at jeg heller ikke skulle vaske ned når jeg flyttet ut. Om du ikke får en skriftlig bekreftelse fra utleier på at du ikke trenger å vaske ned, kan han med loven i hand trekke depositum eller på annen måte krever at du betaler for profesjonell nedvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #13 Del Skrevet 26. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Loven og husleiekontrakten sier så absolutt noe om dette. Det skal vaskes ut, om ikke annet er uttrykkelig skrevet i husleiekontrakten. Husleiekontrakten viser videre til loven om fremleie. Det er vanlig å vaske ut skitten etter seg, enten man har bodd der en kort eller lengre stund. Som skrevet over her, skitt etter beboelse er noe annet enn byggestøv. Slitt å kverrulere og irritere utleier med spørsmål og vask. Ta i tillegg bilder både tett på og overskitsbilder etter vasking, så du unngår diskusjoner i ettertid der utleier bestrider at det er vasket skikkelig. I tillegg går du gjennom leieligheten sammen med utleier og får hans signatur på at vasken er godkjent og nøkler levert. Da har du ditt på det tørre. Anonymkode: fa479...9f2 Det jeg mente, var at TS ikke kommer til å finne en lovpaagraf som støtter henne i at hun skal slippe å vaske når boligen uansett skal pusses opp. Anonymkode: 5f4a1...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukerano Skrevet 26. februar 2017 #14 Del Skrevet 26. februar 2017 Jeg ville brukt tiden på det tar å vaske ned leiligheten! Med mindre du fikk beskjed om at der ikke trengtes! Jeg fikk selv beskjed en gang om at det ikke trengtes fordi huset skulle rives! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #15 Del Skrevet 26. februar 2017 Du burde uansett vaske vekk det verste og mest synlige. Men jeg hadde synes det var innafor å spørre om dere kunne slippe den verste gnikkinga. Dersom det var skittent da dere flyttet inn, så kanskje han ikke er så nøye på det uansett. Dere kan ta en kattevask, og se om han kommenterer når dere ser gjennom leiligheten etterpå. Dere skal ha sjans til å få vaske mer om han ikke er fornøyd med første vask, så dere har ikke så mye å tape på å vaske litt slapt første gangen. Krever han vaskebyrå, sett dere på bakbeina og krev å få vaske selv. Anonymkode: 3164c...5c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #16 Del Skrevet 27. februar 2017 På 26.2.2017 den 11.14, AnonymBruker skrev: Du burde uansett vaske vekk det verste og mest synlige. Men jeg hadde synes det var innafor å spørre om dere kunne slippe den verste gnikkinga. Dersom det var skittent da dere flyttet inn, så kanskje han ikke er så nøye på det uansett. Dere kan ta en kattevask, og se om han kommenterer når dere ser gjennom leiligheten etterpå. Dere skal ha sjans til å få vaske mer om han ikke er fornøyd med første vask, så dere har ikke så mye å tape på å vaske litt slapt første gangen. Krever han vaskebyrå, sett dere på bakbeina og krev å få vaske selv. Anonymkode: 3164c...5c8 Endelig noen som skjønner meg! Jeg sa tross alt aldri at vi ikke skulle vaske men om det var nødvendig å vaske skikkelig(!!). Vi er veldig ryddige og renslige folk som vasker leiligheten 1 gang i uken så skittent er det aldri her. Jeg er skikkelig perfeksjonist og har vasket ned mange mange ganger hvor det har tatt 12+ timer. Det er en tung jobb og hver gang har utleier nesten ikke brydd seg med å sjekke lister, skap osv osv så jeg føler det har vært bortkastet å være så nøye. Siden vi er på dårlig fot med denne utleieren er jeg redd han skal være skikkelig pirkete til tross for at han skal skitne til leiligheten med engang vi er ute, og det synes jeg ikke er rettferdig.. Jeg har kontaktet han mange ganger men får ikke noe svar. TS Anonymkode: 43f3a...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå