Gå til innhold

Hvordan skal vi få til å ikke bruke penger?

Anbefalte innlegg

Gjest angel1978
Skrevet

Jeg har så lyst å lære meg å være grådig! Jeg vil være av den skikkelige sparsomme typen, for så å bli en mellomting etterpå.

Er det mulig?

Jeg vil bruke opp middagsrester, klage på varer jeg ikke er fornøyd med, kjøpe brukte klær til ungene (ser jo hvor lite de slites!), ikke handle mat når vi er på bytur, bruke håndduker flere enn en gang.....

Er så lei av å gå akkurat i null til neste lønn, når vi egentlig har nok penger til å gå i pluss :roll:

Skal jeg kjøpe en gave og har satt en makspris, så klarer jeg nesten aldri å holde den. :oops:

Blir irritert på meg selv, og løsningen på problemet er jo ganske innlysende. Mindre forbruk!

Huff, er fæl til å skjemme meg selv og resten av familien bort :wink:

Tror det må bli nyttårsforsettet mitt, bruk mindre, spar mer. H

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde en ting, og gjør det forsåvidt enda. Å prøver å sette opp et budsjett.

Det er flere plasser på nettet du kan laste ned ferdige budsjetter, hvor du bare fyller inn.

Så kan du se hvor mye du bruker på freks mat og diverse.

Jeg fikk øynene opp, og er i pluss. hehe

www.snn.no

Skrevet

Har selv det samme problemet som deg, jeg og typen har et enormt forbruk. Vi er nødt til å skjerpe oss. Vi kan bruke 15 000 kroner som vi kke vet hva vi har gjort med.

Nå ønsker vi å kjøpe oss en ny dyyyyr leilighet, som ikke står ferdig før 2006, men denne leiligheten vil begrense forbruket vårt mye. Det hadde likevel vært fint om vi hadde klart det selv en stund i forveien.

En ting som fungerer er å handle en ganu i uken, vi handler fredager, da klarer vi å ligge under 800 kr uka :flau:

Skrevet

Det som også fungerer er å overføre penger automatisk til en sparekonto den dagen lønningen kommer inn. Man må selvsagt ikke ha minibank-kort til denne kontoen. Fungerer ihvertfall for oss...

Skrevet

Det å overføre til sparekonto er lurt, men kanskje dere burde begynne å skrive ned alt dere bruker penger på? Da blir dere kanskje litt mer beviste på hva dere evt kan skjære ned på.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Det er faktisk ett av nyttårsforsettene mine (det begynner å bli en del av dem i år.. :oops: ), at jeg skal føre regnskap. Og så skal jeg begynne med månedlig sparetrekk av lønna igjen, som jeg stoppet pga litt forskjellige ting.

Må bare betale tilbake noen penger til mor og far først :)

Skrevet
Det er faktisk ett av nyttårsforsettene mine (det begynner å bli en del av dem i år.. :oops: ), at jeg skal føre regnskap. Og så skal jeg begynne med månedlig sparetrekk av lønna igjen, som jeg stoppet pga litt forskjellige ting.  

Må bare betale tilbake noen penger til mor og far først :)

Ditto, skal ha full skjerpings i det nye året, og lese 6 bøker. I år hadde jeg mål om 10 bøker, men endte opp med 6 stk :hoho: :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...