AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 Er dette et stort problem for dere menn, at en kvinne tjener mer enn deg? Hvorfor det, eventuelt? Jeg er 32, tjener 750 000 og har en god lønn i mine øyne også, men det bryr meg ikke hva mannen tjener uansett om det er mer eller mindre enn meg. Anonymkode: 8847f...129
Torelli Skrevet 25. februar 2017 #2 Skrevet 25. februar 2017 Tjener 300.000 mer en mannen, han syns det er digg, det drysser på han også anser det ikke som problematisk, snakker gjerne ikke lønn før man vet om man liker hverandre uansett.
ajarRun Skrevet 25. februar 2017 #3 Skrevet 25. februar 2017 Jeg bryr meg ikke om hva hun tjener men det er vel få baristaer som tjener mer enn meg... 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #4 Skrevet 25. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er dette et stort problem for dere menn, at en kvinne tjener mer enn deg? Hvorfor det, eventuelt? Jeg er 32, tjener 750 000 og har en god lønn i mine øyne også, men det bryr meg ikke hva mannen tjener uansett om det er mer eller mindre enn meg. Anonymkode: 8847f...129 Nja. Jeg skulle gjerne sagt nei, men der er et lite men: det betyr at forholdet blir skjevt for der vil være ting som hun kan som ikke jeg kan være med på, være en del av. Sånn rent bortsett fra det er det noe jeg lurer på: hvis hva mannen tjener ikke bryr deg, hva er det da som bryr deg, hva er det som er viktig for deg? Anonymkode: 33837...524
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #5 Skrevet 25. februar 2017 For meg er det viktigste at han jobber med noe han brenner for, slik jeg gjør. Og at du har ambisjoner/mål. Jobber du f.eks på Kiwi, trives og er flink i jobben din er det supert! Men jeg håper du har et mål om å bli butikksjef. Jobber du i barnehage er det kjempebra, men jeg håper du har fagbrev/pedagogisk utdannelse eller planer om å ta en av de. Samtidig skaper ikke jobb og penger mennesket, så om du brenner for noe på fritida og jobben din kun er for å betale regninger er det også greit. Anonymkode: 8847f...129 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #6 Skrevet 25. februar 2017 Ekte menn tjener mer en dama. Anonymkode: bb934...8c4
Gjest Overrasket Skrevet 25. februar 2017 #7 Skrevet 25. februar 2017 Ikke noe problem. Jeg er ikke redd for kvinner som er mer vellykket, mer intelligent, mer utdannet eller som tjener mer enn meg. Det ser jeg bare på som attraktivt.
Gjest Coolaid Skrevet 25. februar 2017 #8 Skrevet 25. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette et stort problem for dere menn, at en kvinne tjener mer enn deg? Hvorfor det, eventuelt? Jeg er 32, tjener 750 000 og har en god lønn i mine øyne også, men det bryr meg ikke hva mannen tjener uansett om det er mer eller mindre enn meg. Anonymkode: 8847f...129 Det er likegyldig hva kjæresten tjener. En jobb er en jobb i mine øyne. Det kreves like mye å stå opp til den hver dag uansett hvem man er. Du gjør det du er god til - jeg gjør det jeg er god til.... verre er det ikke.
Teethgrinding Skrevet 25. februar 2017 #9 Skrevet 25. februar 2017 Denne diskusjonen har gått før flere ganger. Mitt poeng da som nå er at det sjelden handler om pengene, men det som følger med. Den subtile nedsettende maktbruken slike kvinner ofte holder på med. Jeg tjener mest, ergo trenger jeg deg ikke. For all del, det kan gå begge veier, men jeg tror få menn orker den greia i lengden. Det er jo rart med det, hvordan kvinnelige ledere som oftest er skilt. Jeg tviler på at noen ikke liker mer penger i heimen. Det er den sure drittkjerringa som nesten alltid følger med på kjøpet menn ikke tåler. Det handler liksom ikke om pengene. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #10 Skrevet 25. februar 2017 2 minutter siden, Arcturus skrev: Denne diskusjonen har gått før flere ganger. Mitt poeng da som nå er at det sjelden handler om pengene, men det som følger med. Den subtile nedsettende maktbruken slike kvinner ofte holder på med. Jeg tjener mest, ergo trenger jeg deg ikke. For all del, det kan gå begge veier, men jeg tror få menn orker den greia i lengden. Det er jo rart med det, hvordan kvinnelige ledere som oftest er skilt. Jeg tviler på at noen ikke liker mer penger i heimen. Det er den sure drittkjerringa som nesten alltid følger med på kjøpet menn ikke tåler. Det handler liksom ikke om pengene. Hva i alle dager? Er du kanskje en av de som blir sjalu/føler deg kastrert hvis damen har høyere utdannelse enn deg? Hvis damen har høyere status i yrket enn deg? Nå tjener ikke jeg så bra enda, men jeg kommer da ikke til å tenke slik om jeg en dag skulle ha tjent mer enn min mann. Svake, ikke normale mennesker tenker slik... Anonymkode: 6ed86...640 1
AnonymSjiraff Skrevet 25. februar 2017 #11 Skrevet 25. februar 2017 Bare kult om dama har god råd. Kan jo bo bedre da.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #12 Skrevet 25. februar 2017 10 minutter siden, Arcturus skrev: Denne diskusjonen har gått før flere ganger. Mitt poeng da som nå er at det sjelden handler om pengene, men det som følger med. Den subtile nedsettende maktbruken slike kvinner ofte holder på med. Jeg tjener mest, ergo trenger jeg deg ikke. For all del, det kan gå begge veier, men jeg tror få menn orker den greia i lengden. Det er jo rart med det, hvordan kvinnelige ledere som oftest er skilt. Jeg tviler på at noen ikke liker mer penger i heimen. Det er den sure drittkjerringa som nesten alltid følger med på kjøpet menn ikke tåler. Det handler liksom ikke om pengene. Du er inne på noe, jeg tror kvinnelige ledere har høye forventninger til både seg selv og andre. Det går dårlig overens med å få barn, da faller gjerne altfor mye jobb på kvinnen. Det er slitsomt nok å være dobbeltarbeidende i en vanlig jobb, men i en krevende jobb blir det omtrent umulig. Og med god økonomi kan de faktisk skille seg istedenfor å holde ut med en mann som ikke bidrar, istedenfor å leve i et forhold som er så dårlig at det blir en ytterligere belastning. Anonymkode: 41943...0be 3
Nowayback Skrevet 25. februar 2017 #13 Skrevet 25. februar 2017 (endret) På 25.2.2017 den 11.30, AnonymBruker skrev: . Endret 7. mars 2017 av mann_86
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #14 Skrevet 25. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ekte menn tjener mer en dama. Anonymkode: bb934...8c4 Blir de ekte mannfolka til falske menn hvis de pensjonerer seg først? Det er flere menn som har ei dame som er noen år yngre enn motsatt, og det skal godt gjøres å få mest utbetalt når man er pensjonist. Anonymkode: edf5b...cfa
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #16 Skrevet 25. februar 2017 Har en eks som syns det var helt greit. Han var en økonomisk byrde, født med gullskje i munn og aksjefond og hele pakka. Hos meg betalte han ikke for noe. Han anså seg som gjest i mitt hjem. Han var en gjerrig riking. Godt å bli kvitt han. Snakker ikke lønn med noen, men tror nok de fleste skjønner at jeg tjener bra. Selv om jeg ikke viser det frem. Er det derfor jeg er singel? Anonymkode: 97dc8...f0e
Athene Skrevet 25. februar 2017 #17 Skrevet 25. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ekte menn tjener mer en dama. Anonymkode: bb934...8c4 Så 90% av mennene i Norge er ikke ekte menn? Eller 99,5%, om du spør for eksempel Celina Midelfart.
liljene Skrevet 25. februar 2017 #18 Skrevet 25. februar 2017 @Arcturus - sur drittkjærring? Er det virkelig nødvendig å sitte bak tastaturet og være så nedlatende? 1
Nevian Skrevet 25. februar 2017 #19 Skrevet 25. februar 2017 Hadde ikke plaget meg om hun tjente noe mer enn meg, men hvis hun tjente mange ganger mer ville jeg kanskje tenkt mer på det.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #20 Skrevet 25. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ekte menn tjener mer en dama. Anonymkode: bb934...8c4 Ekte menn har ikke komplekser fordi en kvinne tjener mer enn dem. Anonymkode: fe184...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå