AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 Jeg oppdaget at mannen min har søkt om å flytte huslånet vårt til en annen bank. Uten og diskutere med meg først og uten at jeg har gitt samtykke. Er dette lov?! Kan jeg nekte? Vi har felles lån på huset. Anonymkode: ac490...91e
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #3 Skrevet 25. februar 2017 Du vil nekte ut ifra prinsipp, selv om dere får bedre rente og/eller bedre vilkår? Han har selvfølgelig lov til å søke, men dere må begge være der for å faktisk innvilge flyttingen. Anonymkode: 6f991...172
Gjest hysj Skrevet 25. februar 2017 #4 Skrevet 25. februar 2017 Du kan nekte å bytte bank, eller så kan du sette deg inn i hva den nye banken tilbyr av renter/vilkår. Deretter så snakker du med mannen din. Å gå bak ryggen på hverandre er rett og slett dårlig for et godt parforhold.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #5 Skrevet 25. februar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppdaget at mannen min har søkt om å flytte huslånet vårt til en annen bank. Uten og diskutere med meg først og uten at jeg har gitt samtykke. Er dette lov?! Kan jeg nekte? Vi har felles lån på huset. Anonymkode: ac490...91e Har dere felles lån, så krever nok banken din underskrift. Det som er mer alarmerende her, er at dere kommuniserer så dårlig at dere ikke diskuterer bytte av bank. Kan det være at han tenker å overta hele lånet og boligen for å skilles? Anonymkode: 03934...4bf
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #6 Skrevet 25. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere felles lån, så krever nok banken din underskrift. Det som er mer alarmerende her, er at dere kommuniserer så dårlig at dere ikke diskuterer bytte av bank. Kan det være at han tenker å overta hele lånet og boligen for å skilles? Anonymkode: 03934...4bf Jepp. Jeg tror nok skilsmisse ligger i bakhodet på oss begge. Derfor bekymrer det meg at han går bak ryggen min når det gjelder felles økonomi. Anonymkode: ac490...91e
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #7 Skrevet 25. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Jeg tror nok skilsmisse ligger i bakhodet på oss begge. Derfor bekymrer det meg at han går bak ryggen min når det gjelder felles økonomi. Anonymkode: ac490...91e Ligger skilsmisse i luften, så planlegger nok han i forhold til et liv alene. Her bør du snarest ta grep. Snakk med mannen og nytter ikke det, snakk med banken, både ny og gammel og skaff deg advokat over helgen. Anonymkode: 03934...4bf
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #8 Skrevet 25. februar 2017 Begge må underskrive på nytt boliglån. Men kanskje lurt å snakke med mannen, banken og en advokat ? Anonymkode: a82c6...524
ajarRun Skrevet 26. februar 2017 #9 Skrevet 26. februar 2017 På 25.2.2017 den 11.23, AnonymBruker skrev: Jeg oppdaget at mannen min har søkt om å flytte huslånet vårt til en annen bank. Uten og diskutere med meg først og uten at jeg har gitt samtykke. Er dette lov?! Kan jeg nekte? Vi har felles lån på huset. Anonymkode: ac490...91e Er du sikker på at det ikke bare er han som sikrer finansiering slik at han kan kjøpe deg ut når du skilles?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå