AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 Jeg har vært veldig syk de sisten månedene, så jeg har ikke hatt nok krefter til å leke så mye med datteren min. Hun er 2,5 år, og skjønner ikke helt hvorfor mamman hennes ikke greier å delta så mye. Jeg har prøvd å forklare, men det er vanskelig for et så lite barn å forstå. Jeg prøver å i alle fall være til stede, jeg ligger på sofaen i stede for senga de timene hun er våken, og prøver å snakke og kose med henne, men hun er sjeldent interessert. Jeg skjønner at dette er umulig for henne å forstå, jeg skjønner at hun blir usikker når mamma går fra å løpe rundt og leke til å bare ligge på sofaen. Likevel gjør det vondt. Hvis hun og pappaen leker med dukker, og jeg spør om jeg får være med, svarer hun nei. Av og til kommer jeg og bare prøver å være sammen med de, da får jeg beskjed om å gå bort. Alle kreftene jeg har bruker jeg på å prøve å være sammen med henne, men hun vil ikke. Hva burde jeg gjøre? Skal jeg gå bort når hun sier det? Når hun sier jeg ikke får være med å leke, skal jeg bare gå? Dette er så utrolig sårt Anonymkode: fb530...6d2
KaDust Skrevet 25. februar 2017 #2 Skrevet 25. februar 2017 Hva med å ta hun med på en tur, bare deg og hun? Et museum (egnet til barn, feks zoologisk museum?), lekeland, gå turer i naturen og ha med god nistemat, gymlek, åpen dag på bondegård, dra til reptilparken, kino eller et eller annet.
Bokdamen Skrevet 25. februar 2017 #3 Skrevet 25. februar 2017 Liker hun å bli lest for? Kan dere prøve på en rutine der dere leser bok på sofaen sammen mens pappa er opptatt med noe annet? F.eks. før legging hvis dere pleier å lese da. Skjønner dette er veldig sårt 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #4 Skrevet 25. februar 2017 Min er på samme alder og ingenting har endret seg hos oss, og her skyves pappaen bort. Totalt mammadalt. Har fått høre at dette går litt opp og ned i denne alderen og kan snu. Det er ikke sikkert det er din feil, men at hun har en pappadalt-periode. Det betyr ikke at hun ikke er glad i deg Anonymkode: cf3bc...e3d
akkuratnå Skrevet 25. februar 2017 #5 Skrevet 25. februar 2017 6 minutter siden, KaDust skrev: Hva med å ta hun med på en tur, bare deg og hun? Et museum (egnet til barn, feks zoologisk museum?), lekeland, gå turer i naturen og ha med god nistemat, gymlek, åpen dag på bondegård, dra til reptilparken, kino eller et eller annet. Dessverre er formen min så dårlig at det ikke lar seg gjøre Det meste av tiden gjør jeg ikke annet enn å ligge rett ut, så for meg er det nesten uoverkommelig bare det å sitte på gulvet å leke akkurat nå. Men takk for tipset! 2 minutter siden, Bokdamen skrev: Liker hun å bli lest for? Kan dere prøve på en rutine der dere leser bok på sofaen sammen mens pappa er opptatt med noe annet? F.eks. før legging hvis dere pleier å lese da. Skjønner dette er veldig sårt Ja, det elsker hun! Det var en god ide å lage rutine på lesing før leggetid, det tror jeg hun hadde likt Tusen takk for tips.
KaDust Skrevet 25. februar 2017 #6 Skrevet 25. februar 2017 Akkurat nå, akkuratnå skrev: Dessverre er formen min så dårlig at det ikke lar seg gjøre Det meste av tiden gjør jeg ikke annet enn å ligge rett ut, så for meg er det nesten uoverkommelig bare det å sitte på gulvet å leke akkurat nå. Men takk for tipset! Ja, det elsker hun! Det var en god ide å lage rutine på lesing før leggetid, det tror jeg hun hadde likt Tusen takk for tips. Åh, jeg trodde du var bedre igjen nå og derfor ville fått til disse aktivitetene. Da blir jo problemstillingen noe annerledes ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå