Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #1 Skrevet 11. desember 2004 Er i uke 11 og føler meg ikke gravid i det hele tatt. Har litt ømme bryster, men utenom det føler jeg meg helt som før. Har vært trøtt og litt kvalm, men ikke nå lenger. Har vært så bekymret i det siste, men ekstra mye i dag. Kjenner ikke livmoren, og magen er flatere enn før jeg ble gravid. Har tatt av 1,5 kg så det har kanskje litt med det å gjøre. Er dette normalt? Har hatt en MA før så jeg håper der ikke er der denne gangen, men jeg har sett liv på UL i uke 9.
Chihiro Skrevet 11. desember 2004 #2 Skrevet 11. desember 2004 Jeg er i uke 9 og merker ikke så mye jeg heller. Dette er første gang for meg, så jeg vet ikke hva som er vanlig. Jeg har ikke vært kvalm (kun kastet opp 1 gang i uke 7). Har fått ømme og litt tunge pupper, men de kjennes litt bedre ut i dag. Ellers er jeg ganske trøtt for tiden, men det er jeg ofte på denne årstiden, så det kan jo være en kombinasjon. Det mest plagsomme har for meg vært treg/oppblåst mage, men det har bedret seg vha Minifom.
Musemor Skrevet 12. desember 2004 #3 Skrevet 12. desember 2004 Jeg er i 9+6 og har det på akkurat samme måte. Har ikke vært kvalm i det hele tatt.. Har bare ømme bryster og har vært trøtt (men det begynner å gå over) Tror ikke vi skal gå rundt å bekymre oss så mye om det, heller bare være glad for at vi har hatt et enkelt svangerskap så langt!
Elle Melle Skrevet 12. desember 2004 #4 Skrevet 12. desember 2004 Jeg hadde det også slik. Egentlig er man heldig da, for det er ikke kjekt for de som er helt "ødelagte" så tidlig i svangerskapet. Etter uke 12 merket jeg nesten enda mindre, for kroppen føltes litt minder "sårbar" og gravid. Ganske deilig egentlig, for jeg hadde et veldig travelt da. Jeg merker ikke noen symptomer nå heller, men jeg har lagt meg ut og ser skikkelig gravid ut nå, så det er det tydeligste tegnet for meg (og at jeg har hørt hjertelyden i uke 12 og uke 16 selvsagt). Tror også jeg kjenner litt liv innimellom. Kos deg med spiren du, og tenk at du er heldig som ikke er dårlig. Da har barnet det sikkert kjempefint! Har man sett et levende forster i uke 9 er visstnok sjansene svært høye for at alt går fint (80 eller 90 prosent tror jeg det var). De fleste fostre som dør gjør det før uke 9 tror jeg.
Chihiro Skrevet 12. desember 2004 #5 Skrevet 12. desember 2004 Jeg er veldig glad for at jeg ikke har noe særlig plager, og har ikke bekymret meg ett øyeblikk! Tvert i mot håper jeg det forsetter slik, så svangerskapet blir lett og greit, og jeg får fullført skoleåret.
Siam Skrevet 12. desember 2004 #6 Skrevet 12. desember 2004 Jeg kjenner heller ingenting, men jeg er bare 7+2. Litt trøttere på kvelden bare, men det kan også være årstiden. Skal på UL på torsdag, da får jeg sjekket om alt er bra så langt.
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #7 Skrevet 12. desember 2004 Dersom du har sett et bankende hjerte etter uke 8 så er det hele 97% sjanse for at det går bra! Jeg er gravid selv - og har symptomer som kommer og går sånn det passer dem. Det virker som om det er vanlig å ikke merke noe. Lykke til!
kitty Skrevet 13. desember 2004 #8 Skrevet 13. desember 2004 Ja, sånn hadde jeg det også. Det kommer en periode etter de første "startvanskene" der man ikke kjenner noe utenom det vanlige. Var nesten redd for å gå til jordmor og høre hjertelyd første gangen i uke16 eller 17 i frykt for at jeg rett og slett ikke var gravid. Så dette er helt vanlig. Lykke til alle dere som er gravide i denne tråden. Det er jo helt herlig.
Gjest hovedinnlegger Skrevet 13. desember 2004 #9 Skrevet 13. desember 2004 takk for svar alle sammen. Føler meg litt bedre nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå