Gå til innhold

Telefonsvindel på vei til Europa. Pass på.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svindlerene ringer. Samtalen blir tatt opp.

Spør etterhvert "kan du høre meg?" som om linja er dårlig. Redigerer så samtalen slik at ditt svar "ja" blir brukt som bevis for inngått avtale.

Dagens lydredigeringsteknologi er billig, lett tilgjengelig og svært avansert. Det er nærmest umulig å slå fast at et opptak er redigert.

Prinsippet om muntlig avtale er flere hundre år gammel, og tar ikke høyde for telefonsvindel. Noe må gjøres med dagens lover som er tilpasset den teknologiske utviklingen. Sårbare folk som ikke tør å ta saken til retten kommer til å betale når de blir truet med "bevis" for at de har samtykket.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4257258/Do-NOT-answer-asks-hear-me.html

Anonymkode: 32915...c59

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt svindel har da aldri skadet noen. Som liberalist har jeg ingenting imot svindel. 

Anonymkode: a8081...891

Skrevet

Hvorfor er folk redde for rettssaker? Folk burde elske rettssaker. Ikke bare er de underholdende, men man får også mulighet til å knuse sine fiender. 

Jeg ville lett tatt dem til retten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk en slik telefon denne uka, så de ringer til Norge også.

Anonymkode: 77baf...89c

Skrevet

Slike metoder har allerede blitt benyttet en god stund. Også av de norske katalogsvindelfirmaene. Jeg har selv opplevd det, hvor mitt ja ble brukt til noe annet enn jeg svarte ja på. Jeg kjøper aldri noe via tlf og ihvertfall ikke en katalogoppføring. 

Anonymkode: ce0f3...a2e

Skrevet

Jeg tar ikke telefonen hvis jeg ikke kjenner nummeret

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...