AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 Jeg har så vondt i svelget/halsen, tørr ikke sove, redd for jeg har fått varige skader i halsen. Han tok kvelertak to tre ganger (ganske hardt) samtidig som han reiv meg i håret, han klemte også hardt rundt armen min.. Jeg blei utrolig lei meg å begynte å gråte. Jeg svarte han at dette ikke var greit at man gjør ikke slikt. Han sa noe om at han skulle banke meg gul og blå. Alt dette kun for jeg påpekte at jeg var lei av at han hele tiden hakket på meg å følte at jeg gjorde mye for han uten å få noe igjen for det, hadde holdt med et "takk" i blant. Er dette drapsforsøk eller overdriver jeg? Han sa jo ikke at han skulle drepe meg, men det er jo likevell en uakseptabel handling. Ikke har han bedt om unnskyldning heller, ikke det at jeg hadde tilgitt han om han gjorde det heller. Anonymkode: b2d99...f8e 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #2 Skrevet 25. februar 2017 For informasjon. Angående vold i hjemmet, så er kvelertak en svært høy risikofaktor og indikator på at fremtidig voldsutøvelse kan ende fatalt. Personen som utøver vold har krysset en grense dvs kvelertak kan potensialt skade mennesket, veien videre er fritt frem. Er bare å se til research om dette. Jeg har selv erfaring med voldsrisikovurdering og atferd. Det blir noe helt annet å slå personen på "ufarlige" måter. Men skal uansett ikke bagatellisere vold. Jeg tror du sterkt bør ordne oppi dette,revurdere og skaffe personen hjelp eller trekk deg unna. igjen kvelertak er ikke til å kimse av. Anonymkode: fd2b7...2e8 12 3
Perle Skrevet 25. februar 2017 #3 Skrevet 25. februar 2017 (endret) Hvis dette ikke er trolling, sånla han sovne. Siden tar så tar du en bag og stikker! (google krisesentre+din kommune) Redigert: bekymre deg ikke for halsen din, eller for blåe merker. Det leger, bare kom deg vekk. NÅ! Endret 25. februar 2017 av Perle 5 1
brownbrown Skrevet 25. februar 2017 #4 Skrevet 25. februar 2017 syns du bør vente til ting har roet seg ned og se om han beklager imorgen eller endrer seg. trenger ikke overdrive med drapsforsøk osv
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. februar 2017 #5 Skrevet 25. februar 2017 Pakk sakene dine og dra fra han når han er på jobb. Gjør du det foran han, kan det utløse mer vold. Kom deg vekk fort som faen! 11
verpesyk Skrevet 25. februar 2017 #6 Skrevet 25. februar 2017 11 minutter siden, brownbrown skrev: syns du bør vente til ting har roet seg ned og se om han beklager imorgen eller endrer seg. trenger ikke overdrive med drapsforsøk osv Hjelper det å beklage for er kvelertak? Sorry, vakke meningen å skade deg. Skal prøve å slå neste gabg, istedet for kvelertak. Assa? Greit, det trenger ikke å være er drapsforsøk, men det unnskylder fortsatt ikke opppførselen. Og vente for å se om det skjer en gang til? Hell no, den oppførselen der er ikke akseptabel, kjæreste eller ei. 10 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #7 Skrevet 25. februar 2017 Han der drar du fra med en gang. Enten ringer du noen som kan være der når du pakker sammen tingene dine, eller så gjør du det når han er ute av leiligheten. Kutt all kontakt, ikke svar på telefon før situasjonen har roet seg. Det der skal man ikke trenge å finne seg i, helt uakseptabelt!! Håper det går bra med deg, TS! Anonymkode: c615d...ece 6 1
lokmeister2016 Skrevet 25. februar 2017 #8 Skrevet 25. februar 2017 Du r sammen me en psykopat vert der før om på meld her om du vil snakke 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #9 Skrevet 25. februar 2017 Du burde reise på legevakta. Min venninne ble tatt kvelertak på og mange timer etterpå så hovnet hele svelget opp så hun holdt på å bli kvelt igjen. Heldigvis var hun ikke alene... Vær så snill å kom deg bort fra han ts...jeg har vært i dine sko. Ikke vær like dum som jeg var. Løp. Det vil bli hyppigere og det vil bli verre. Han vil ikke forandre seg. Min eks mann prøvde tilslutt hardt på å drepe meg...bare flaks og en nysgjerrig nabo gjør at jeg lever. Kom deg bort allerede i dag! Anonymkode: 6e986...e76 6 1
SPOCA Skrevet 25. februar 2017 #10 Skrevet 25. februar 2017 Dette er vold. Ta det fra en som selv har vært i et voldelig forhold: du fortjener bedre. Ikke se deg tilbake, dra! Ta kontakt med et krisesenter og si i fra til dine nærmeste. Dette er viktig. Dette bør også anmeldes. Det var noe jeg selv aldri turte, men hvis du tør: gjør det! Stor klem til deg. Ta gjerne kontakt om du trenger noen å snakke med. 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #11 Skrevet 25. februar 2017 2 timer siden, brownbrown skrev: syns du bør vente til ting har roet seg ned og se om han beklager imorgen eller endrer seg. trenger ikke overdrive med drapsforsøk osv Det du kommer med som forslag i en slik situasjon er oppskriften på starten av et langvarig (eventuelt dødelig) forhold med mishandling. Den som utøver vold får kanskje dårlig samvittighet, tror selv at h*n aldri skal gjøre det mer, unnskylder seg og "setter en strek og starter på nytt". H*n gjør ikke noe med årsaken til hvorfor h*n gikk over en slik grense. Den grensa er mer eller mindre visket ut og det blir lettere for h*n å gjøre tilsvarende igjen. Den som venter og ser hva den andre føler har også visket ut en av sine grenser. H*n lar andre bestemme hvordan det er greit å behandle ham/henne. Man begynner å vurdere hva man kan si og gjøre for å ikke trigge en neste gang. Man blir utrygg i eget hjem. Man begynner å tvile på egne vurderinger. Neste gang noe skjer så blir det enda vanskeligere å gå - for da skammer man seg for at man ikke gikk forrige gang. Man føler ansvar for at man tillot det å skje. Man begynner å lete etter hva man selv har gjort feil. Når noen har følt på dødsangst i forhold til partnervold så er det ikke noe man kan riste av seg. Det setter spor. Forholdet blir aldri i balanse igjen uten at voldsutøver og voldsutsatt begge får og ønsker hjelp. Da trenger de å være hver for seg og det beste er at de forblir hver for seg. Jeg håper du ts har kommet deg ut, snakket med krisesenter og i det minste dokumentert skadene. Jeg håper du også anmelder, men det viktigste er at du kommer deg fysisk vekk fra han først. Masse lykke til og alt godt til deg! Liste over krisesentre om du ikke allerede har tatt kontakt: http://www.psynett.no/liste-over-krisesentre-i-norge/ Anonymkode: 5ec65...1d7 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #12 Skrevet 25. februar 2017 Dette er ikke ok ts. Det beste er å komme seg unna og i sikkerhet. Når han kvelte, holdt han hardt og lenge eller slapp etter noen få sekunder? Det første er jo drapsforsøk... Anonymkode: 69a16...584
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #13 Skrevet 25. februar 2017 Uavhengig av om det var et drapsforsøk rent bevisst eller ikke; dette her er bare et spørsmål om tid før det ender med at du får livsvarige skader eller dør. Finn på en unnskyldning for å gå ut(du skal på butikken eller noe sånt) - og så drar du aldri tilbake igjen. Få politieskorte eller familie/venner til å hjelpe deg med å hente tingene dine. Dra aldri dit alene igjen. Så kan du overnatte på krisesenter eller hos familie/venner til du har fått deg hemmelig adresse. Og du må selvsagt anmelde volden. Blåmerkene må du dokumentere ved å oppsøke legevakt snarest mulig, eventuelt ta bilder som du sender på din egen mail(så han ikke får slettet dem). Anonymkode: 717da...bbe 3
AnonymBruker Skrevet 15. april #15 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Samme her Anonymkode: 64e6e...116 "Samme her", som i at kjæresten din også tok kvelertak på deg? I så fall bør du følge rådene i tråden her og komme deg bort fra han Anonymkode: 73808...27c 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #16 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Samme her Anonymkode: 64e6e...116 Så du åpnet en 8 år gammel tråd for å skrive "samma her" virkelig???? Gå til politiet for faen Anonymkode: 8138d...305 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå