Gå til innhold

Barnehageassistent- hvor lenge orker man?...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest assistenten

Jeg er ansatt som assistent i en barnehage og har vært det i litt over to år. Er ikke kjempelei enda, men lurer på hvor lenge dere som har vært eller er barnehageassistenter jobbet som det, før dere ble lei og sluttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten 3 år.

Og det var ikke selve jobben jeg var lei av, men miljøet på arbeidsplassen.

I ettertid vet jeg at dette er et yrke jeg ikke orker å gå tilbake til. Støynivået, stress og at man må gi så utrolig mye av seg selv. Jeg var sjelden veldig sosial og opplagt når jeg kom hjem fra jobben.

Jeg tar meg selv i å savne jobben litt også da. Men ikke når jeg minner meg selv om 8-10 småtasser som skulle ha på seg 3-4 lag med klær for å gå ut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet et halvt år heltid og 4 år deltid ved siden av studiene i barnehage, og jeg storkoste meg og kunne tenkt meg å jobbe med det resten av livet om ikke lønna var så dårlig. Jeg har vært i to barnehager og den ene var ikke noe særlig (mye støy, stress, baksnakking blandt de ansatte osv) men den andre var helt topp! Ikke gi opp bare fordi en barnehage er fæl, det finnes bra også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet fast i barnehage i 8 mnd, så begnynte jeg å studere, så nå jobber jeg som vikar innimellom, og har gjort det i 3 år.

Stortrives jeg! Selvfølgelig blir man sliten og lei innimellom, noen dager er bare dritt, du får hodepine blir i dårlig humør, forbannet og føler deg som ei kjeftsmelle, mens andre dager er heeelt fantastiske med gode snille barn, godt samarbeid og så videre, og heldigvis oppveier de dagene mye synes jeg.

Hør bare på dette søte eksempelet: En gutt på 5 år satt ved siden av meg ved bordet mens vi spilte et spill. Så la han hodet på skakke og spurte omsorgsfullt; "Du, Andrine, er det vondt å ha så mange hull i ansisktet?". "Har jeg hull i ansiktet da?" spør jeg. (Tenkte at han har jo også nesebor, øyne og munn...). "Ja, du har mange svarte hull i ansisktet", sa han. "Åå, du mener fregnene mine? Neida, det er ikke vondt å ha fregner. Det er ikke hull, bare vanlig hud med prikker! Bare kjenn!" sa jeg. (Hadde tatt sol dagen før så de vistes ekstra godt, sikker derfor han kom på det akkurat da) Han strøk hånden sin over kinnet mitt, så sa han "ååh, men jeg kjenner at det er hull jeg da...". Hærlig gutt ja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er sååå søte av og til!

En gutt i barnehagen min gav meg det beste kompimenentet ever en dag.. jeg jobbet vanligvis ikke akkurat i finstasen og sminke meg gadde jeg ikk, men den dagen hadde jeg på meg en rosa genser og hadde sminket meg. Da kom en gutt på 4 år bort til meg og satte seg på fanget, så meg dypt inn i øynene og sa "Du er så pen i dag! Også den nyyydelige rosa genseren!!" Da smeltet jeg totalt... (han hadde helt dilla på rosa forresten, men bare på jenter..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er sååå søte av og til!

En gutt i barnehagen min gav meg det beste kompimenentet ever en dag.. jeg jobbet vanligvis ikke akkurat i finstasen og sminke meg gadde jeg ikk, men den dagen hadde jeg på meg en rosa genser og hadde sminket meg. Da kom en gutt på 4 år bort til meg og satte seg på fanget, så meg dypt inn i øynene og sa "Du er så pen i dag! Også den nyyydelige rosa genseren!!" Da smeltet jeg totalt... (han hadde helt dilla på rosa forresten, men bare på jenter..)

Så søtt!! Ja, de er jo gode da... :ler: Jeg har også fått høre; Du er så vakker! Eller nydelig... Artig når små bruker så store ord! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StoreSky

Også er det så koselig å komme på jobb når man blir møtt med et kjempe HEEEEEEIII! fra en tulle på ett år...Særlig når det er tidlig på mårran, snø og kaldt ut...og så kommer småtassene løpene mot deg og gir en kjempe-klem!

jeg er førskolelærer da....synes det er mer spennende enn da jeg var assistent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller når man får høre av foreldre at barnet deres gleder seg til tirsdagen når du er på jobb, eller at de griner seg blå når de kommer en mandag fordi jeg ikke er der til å ønske dem velkommen :hjerte:

Eller når den lille på 1 år som ikke kan prate omtrent klarer å si navnet ditt på sin egen søte lille måte

Eller når ei lita tulle er lei seg og finner trøst på fanget ditt..

*sukk* jeg savner barnehagen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

jeg har jobbet i samme barnehage i 5 1/2 år nå. Og trives. Det har vært et godt miljø hvor jeg jobber. Begynte som praktikant. Men så fikk jeg fast jobb. Er nå nesten ferdig utdannet som barne-og ungdomsarbeider. Skal bare ha den praktiske eksamen om litt over ei uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

4 år full tid.

jobbet ett år til med barn etter det.

en del år siden nå, men jeg er helt tom og tror ikke jeg noen gang kommer til å orke å jobbe med barn igjen. ever.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i barnehage fulltid i nesten 2 år ( var noe sykmeldt ) og elsket det.

Slutta fordi jeg flyttet.

Unger er utrolig givende å arbeide med.Stressende og høylytt ja, men kjempe kos samtidig.

Men jeg kunne aldri jobbet i barnehage og selv hatt egne unger, det hadde blitt for slitsomt.

Litt fri må man jo ha også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg jobbet som vikar i et år som barnehageassistent, trivdes kjempegodt, og det var et flott miljø der blandt de ansatte, og barna var herlige. Men jeg har to små barn hjemme også, på 2 og 4 år, så til slutt orket jeg ikke jobbe mer i barnehage, det ble for mye rett og slett, og følte at jeg ikke hadde noe igjen til mine egne små da jeg kom hjem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noe jeg aldri har skjønt, hordan noen orker å jobbe i barnehage og ha egne barn i bhg-alder.

helt klart mest slitsomme men også mest givende jobb jeg har vært i, men nok er nok.

og så blir man smittet av alt mulig hele tida, forkjølelser og øyekatarr fra oktober til mai. men wow, som det trente opp immunforsvaret mitt - etter at jeg slutta i bhg, 7 år siden, har jeg knapt vært forkjølt engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Enig med anarkist-bærta overfor: jeg forstår heller ikke at noen gidder å jobbe i barnehage.

Det høres kjedelig ut. Jeg forstår at man er lei etter et år.

Jeg tilhører forøvrig til de som mener det er noe suspekt over menn som jobber i barnehager... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro å lese hvordan folk opplever det å være assistent - jeg vikarierer som assistent nå, med mulighet for en stilling fra høsten av.

Syns det er herlig å jobbe med unger, selvom det er veldig slitsomt til tider og dagene er lange. Det er givende å jobbe med de små, og når man (som relativt ny på stedet) får en stor, god bamseklem av en av de store, tøffe gutta, så kjenner man det langt inn hjerterota! :wink:

Hva ligger forresten lønna på som assistent? Jeg får vikarlønn nå, så jeg vet ikke om den er den samme.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage på mitt 11. år nå. Men jeg er førskolelærer. Det er klart jeg har vært dritt lei mange ganger, men hvilke yrker er man ikke det i......

Alt betaler seg når barna kommer med små gullkorn eller du har foreldre som uttrykker tilfredshet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...