Gå til innhold

Innkalt til gruppeintervju

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt innkalt til et gruppeintervju. Det er en stilling på nav. Hvordan kan jeg finne ut hvor mange som kommer på intervjuet/hvor mange aktuelle kandidater de har tilkalt? Det skal tilsettes flere stillinger,men lurer altså på hvor mange som er vanlig å ha på gruppeintervjuet 

Anonymkode: d0d34...a5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet

Jeg ville vel tro at de som har kalt deg inn kan svare på dette? 

Skrevet

Jeg har vært på gruppeintervju på nav, vi var 10 stk. 5 gikk videre til neste runde

Du er vel ganske urellevant hvor mange som kommer er det ikke? 

Anonymkode: c0194...4cb

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig er det relevant. Jeg vil jo vite hvor mange jeg konkurrerer mot. Det er kun 2 stillinger, men kommer det 10 så er sjansen mindre.. kommer det kun 6 så er sjansen bedre.

Du som svarte 2 runde. Er det "finalen" det da? Hvor mange av de 5 som kom videre,fikk jobben?

Skrevet

Det er det kun de som ansetter som vet. Det kan være alt fra 2 stykker til 100. Ring og spør om du trenger å vite det.

Anonymkode: e41e0...d1d

Skrevet

Du må jo møte forberedt og gjøre ditt beste uavhengig av hvor mange som er innkalt. Søkte en jobb hos Elkjøp en gang. På intervjuet ble jeg fortalt at de hadde hatt 3000 søkere. Så 10 stykker er egentlig ingenting.

Anonymkode: 39099...bcc

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo møte forberedt og gjøre ditt beste uavhengig av hvor mange som er innkalt. Søkte en jobb hos Elkjøp en gang. På intervjuet ble jeg fortalt at de hadde hatt 3000 søkere. Så 10 stykker er egentlig ingenting.

Anonymkode: 39099...bcc

Det er vel ikke noe vits i å diskutere om spørsmålet er relevant (slik du ser det) eller ikke all den tid TS ønsker å vite dette før h*n går? 

TS: Dette er det helt OK å ringe kontaktpersonen og spørre om. Det viser kun at du er opptatt av å yte ditt beste og forbereder deg. Lykke til! 

Anonymkode: 96c2f...677

• Liker 2
Skrevet

For alt du vet, så kan det være dem har flere gruppeinterjvuer. Da er litt irelevant hvor mange som kommer på intervjuet du skal på. Har vært på ett selv, da var vi 8 stk.

De kan jo ikke ha for mange, dem skal jo klare å observere alle utfra kriteriene dems. Maks er nok 10 vil jeg tro.

Anonymkode: 283fa...cd2

• Liker 3
Skrevet

Av de 8 som var der,hvor mange fikk jobben?

Skrevet

Nav pleier å ha 8 på gruppeintervju.

Gjerne tre ulike grupper til en stilling dersom den er fast.

Husk at de i oppgaver både ser hvor rask du er i topplokket, om du inkluderer de andre (vil du vinne, så får du ikke jobb)og dine mellommenneskelige egenskaper i tillegg til å raskt tillegne deg ny kunnskap.

Det er en fordel å lese om ytelser på nav.no dersom du ikke kan noe om dagpenger,sykepenger og aap.

Anonymkode: e526c...f38

Skrevet

Hva? 3grupper x8 personer= 24 personer som konkurrerer om 1 eneste stilling? Så cruel..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 25.2.2017 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Hva? 3grupper x8 personer= 24 personer som konkurrerer om 1 eneste stilling? Så cruel..

Hvis du skal ha en person ansatt i gode og dårlige dager de neste 40 årene er det jo bare bra at man får den beste kandidaten?

Når det er 150 kvalifiserte søkere er 24 i første runde helt fornuftig.

Anonymkode: e526c...f38

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på gruppeintervju i NAV. Da var vi 45 stk som ble kalt inn, fordelt på 3 grupper, altså 15 på hver gruppe. Det var totalt 12 stillinger som skulle besettes.
Jeg fikk brev om at jeg var innkalt til intervju og antallet sto i brevet. Det totale antall søkere var 135.

Jeg gikk for øvrig videre og hadde to enkeltintervju videre, først ett med fylkesledelsen og så ett intervju med lokal NAV-leder og tillitsvalgt.
(Jeg fikk jobben!!)

Anonymkode: 9697f...a7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...